Hakusessa lomakohde lämpimässä 50-v juhlia pakoon, ehdotuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minne mennä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minne mennä?

Vieras
Toiveissa lomakohde, jossa riittää nähtävää ja koettavaa vaikka kahdellekin viikolle aikavälillä huhtikuu-syyskuu. Olen siis jokusen vuoden päästä 50 v täyttävä nainen. Lähistöllä tai itse kohteessa pitäisi siis olla esim. isompi kaupunki, kuitenkin paikka saisi olla rannalla, missä uintimahdollisuus ja mahdollisuus auringonottoon. Paikka pitäisi olla myös sopiva parikymppisille neitokaisille (menopaikkoja ja shoppailupaikkoja),sekä tuolloin 9 v pojalle, jotta kaikille löytyisi jotain kivaa. Tietty myös mies lähtee mukaan :) Eikä olis pahitteeksi, vaikka paikka olisi kaunis ja romanttinen. Ei kuitenkaan minnekään todella kauas olla menossa esim. Thaimaahan tai Malediiveille. Tarkoitan lähinnä Italia, Espanja, Kreikka, Ranska jne. akselilla olevia lomakohteita. Saa ehdottaa myös jos sinulla on tiedossa paikassa esim. vuokrattavia huoneistoja, huviloita tai muuta vastaavaa. Mikä olisi ehdotuksesi? Kiitos jo etukäteen.

Suosittelen Nizzaa. Ihana kaupunki, kauniita vanhoja rakennuksia, tunnelmaa, hyviä ravintoloita, shoppailua, kaunis (kivinen) ranta ja paljon tekemistä. Nizza on tyylikäs, mutta rento kaupunki ja romantiikkaakin löytää vanhan kaupungin kapeilta kujilta ja tunnelmallisista ravintoloista. Päiväretkiä voi tehdä esimerkiksi Monacoon, Cannesiin tai lähialueen pieniin viehättäviin kyliin. Jos hiekkarantaa haluaa, voi mennä vaikka naapurikylään Villefrancheen, mutta kyllä Nizzan omakin ranta on kaunis ja rantapromenadia pitkin on kiva kävellä ja katsella ihmisiä ja ihailla merta. Parikymppisille on ostosmahdollisuuksia ja menopaikkoja mielin määrin. Rivieralla liikkuminen on helppoa ja edullista junalla ja bussilla ja näkemistä ja tekemistä riittää varmasti kahdeksi viikoksi. Auton vuokraamalla voi lähteä vaikka tutkimaan provencelaisia pikkukyliä kauemmaksikin.

Plussaa myös kohtuulliset lentomatkat.

Mikä sattuma :)

Yhtenä vahvana vaihtoehtona olen pitänyt juuri tuota Nizzaa. Koskaan en ole käynyt, mutta kuulostaa erittäin hyvältä vaihtoehdolta. Olen netistä lukenut siitä. Vielä kun löytäisi mukavan huoneiston sieltä.

Yhteistyössä