Hakusessa maukkaan lihapullataikinan ohje..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1 pkt jauhelihaa
3 kananmunaa
1 pss pippuridippiä
1 pss sipulikeittoaineksia
2-5 rkl eli maun mukaan chilitomaattikastiketta, murskaa, salsakastike tms

sekaisin, pulliksi ja uuniin :p

Itse laitan kermaviilin ja sipulikeiton jauhelihaan ja maun mukaan lisään mausteita ja joskus (ei kuitenkaan aina) laitan myös kananmunan. Tällä ohjeella tehdyt lihapullat maistuu parhaiten meidän perheelle. Ite olen laittanut cocktailtikkuihin esim juustoa (esim Finlandia) , rypäleitä, nakkia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse laitan kermaviilin ja sipulikeiton jauhelihaan ja maun mukaan lisään mausteita ja joskus (ei kuitenkaan aina) laitan myös kananmunan. Tällä ohjeella tehdyt lihapullat maistuu parhaiten meidän perheelle. Ite olen laittanut cocktailtikkuihin esim juustoa (esim Finlandia) , rypäleitä, nakkia.

Mä laitan kanssa yleensä kermaviilin, sipulikeiton ja kananmunaa sekä korppujauhoja sen verran että sitoo taikinaa. Joskus laitan myös suolakurkkukuutioita/-silppua ja rose- ja viherpippurirouhetta. Hyvää tulee! :P

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Mä laitan kanssa yleensä kermaviilin, sipulikeiton ja kananmunaa sekä korppujauhoja sen verran että sitoo taikinaa. Joskus laitan myös suolakurkkukuutioita/-silppua ja rose- ja viherpippurirouhetta. Hyvää tulee! :P

myös tuorejuuston jämät voi laittaa ja perunaamuusin jämät tuo pehmeyttä ja suussasulavuutta :p Testattu kerran ja tehty usein sen jälkeen

Parhaat lihapullat tulee, kun käytää vaaleaa leipää, kermaa tai vettä, maustepippurijauhe on ehdoton, sipulia, suolla, pippuria, chilijauhetta ym. mausteita maun mukaan. Sipulikeitto tee ikävän maun.

kovin vahvoja en uskalla tehdä koska menee vanhusten juhliin. Ehkä teen tuolla kermaviili, sipulikeitto-seoksella ja hieman maustan vaikka tuorejuustolla tms.
Toivottavasti onnistuvat. Ja ehkä kaveriksi laitan niitä viinirypäleitä, vihreitä ja punaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kovin vahvoja en uskalla tehdä koska menee vanhusten juhliin. Ehkä teen tuolla kermaviili, sipulikeitto-seoksella ja hieman maustan vaikka tuorejuustolla tms.
Toivottavasti onnistuvat. Ja ehkä kaveriksi laitan niitä viinirypäleitä, vihreitä ja punaisia.
Ohjeessa sanotaan et 400g jauhelihaa ja sipulikeitto mut itse laitan yleensä sipulikeittopussin 800g:n jauhelihaa ettei tule liian rouskuvia/sipulisia.

Ohjeessa sanotaan et 400g jauhelihaa ja sipulikeitto mut itse laitan yleensä sipulikeittopussin 800g:n jauhelihaa ettei tule liian rouskuvia/sipulisia.

juu ajattelin pärjätä 800g lihaa ja yhdellä sipulikeitolla :) Sellaisella olen tehnyt ennenkin.

Mun mielestä pestolihapullat on aika kivoja kokkaripullia. En osaa antaa mitään tarkkaa ohjetta, kun itse yleensä teen lihapullat vähän fiilispohjalta. Netissä on ohjeita, mutta niissä käytetään valmista pestoa, joka on mun mielestä liian öljyistä. Eli itse oon tehnyt ihan perusjauhelihataikinan ja sitten lisännyt itsetehtyä pestoa. Sen peston hurauttaa kätevästi sauvasekoittimella (basilikaa, pinjansiemeniä, parmesaania ja tilkka öljyä), mutta valkosipuli kannattaa puristaa sekaan vasta jälkikäteen, ettei pestosta tule kitkerää.
Lammasta ja nautaa sekoittamalla saa myös vähän erilaisia pullia, joita voi terästää tuoreella chilillä ja dippailla vaikka mintulla maustettuun kermaviiliin.

Tuosta sipulikeittotaikinasta tulee juuri vahava ja ikävän makuinen. Juuri tuossa edellä mainittu isoäidin lihapulla ohje on vanhusten mieleen, juuri tuo maustepippuri tekee aiot lihapullat, voihan siihen sitten laittaa joukkoon yrttejä ja sitä tuorejuustoa.

Yhteistyössä