Halpa auto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autonvaihto edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autonvaihto edessä

Vieras
Eli tarttis ostaa halpa auto, kilometrejä tulee n. 10000 km / vuosi.
Auto ei saisi olla yli 200tkm ajettu ja pitäisi olla aika pieniruokainen.
Myös alle -95 vuosimalleja ei mielellään.
Ylähintarajana 2500 euroa.
Tällä hetkellä ajelen Ford Mondeolla -98, mutta se syö niin paljon bensaa, että taitaa olla autonvaihto on edessä.
Minkäslaista suosittelisitte?

[QUOTE="tööt";23449575]Tuolla hinnalla saa käytännössä kalliin pommin, jollei löydy ilmaista/halpaa korjaajaa lähipiiristä[/QUOTE]

Saako tuolla hinnalla mitään autoa...

Sulla on kaksi järkevää vaihtoehtoa: joko ostat 500€ ritsan, jolloin jää kivasti rempparahaa tai sijoitat reilusti enemmän rahaa jolloin rempat jäävät vähemmälle.

[QUOTE="tööt";23449657]Sulla on kaksi järkevää vaihtoehtoa: joko ostat 500€ ritsan, jolloin jää kivasti rempparahaa tai sijoitat reilusti enemmän rahaa jolloin rempat jäävät vähemmälle.[/QUOTE]

Justiinsa joo. Mulla on 2000 maksanut auto. 2000-luvun puolelta ja vähän reilu 50 000 ajettu. Maalipinnassa ei vikoja, katsastuksesta läpi ilman huomautuksia (luonnollisesti) ja hyvin toi on tossa mulla nyt pelittänyt kohta vuoden, ilman minkäänlaisia remppoja eikä sellaisia näillä näkymin ole tulossakaan... Tietenkään koskaan ei voi tietää, mutta ei voi tietää 20 000 euron autostakaan...

Justiinsa joo. Mulla on 2000 maksanut auto. 2000-luvun puolelta ja vähän reilu 50 000 ajettu. Maalipinnassa ei vikoja, katsastuksesta läpi ilman huomautuksia (luonnollisesti) ja hyvin toi on tossa mulla nyt pelittänyt kohta vuoden, ilman minkäänlaisia remppoja eikä sellaisia näillä näkymin ole tulossakaan... Tietenkään koskaan ei voi tietää, mutta ei voi tietää 20 000 euron autostakaan...

Sulla on käynyt tuuri, mikä ei tarkoita sitä, että kaikki tuon hintaluokan autot olisivat samanlaisia löytöjä, päin vastoin. Toinen skenaario on, että tuon ikäisessä aika moni kallis kuluva osa on siinä rajoilla, että lompakko aukenee kohta isosti.

On viisinumeroisen summan maksanut auto. Siinä on sellainen juttu, josta sinä ehkä et ole kuullut: takuu.

Puhut asiaa! Saako tiedustella autosi merkkiä?

[QUOTE="tööt";23449717]Sulla on käynyt tuuri, mikä ei tarkoita sitä, että kaikki tuon hintaluokan autot olisivat samanlaisia löytöjä, päin vastoin. Toinen skenaario on, että tuon ikäisessä aika moni kallis kuluva osa on siinä rajoilla, että lompakko aukenee kohta isosti.

On viisinumeroisen summan maksanut auto. Siinä on sellainen juttu, josta sinä ehkä et ole kuullut: takuu.[/QUOTE]

Ai käynyt tuuri, kun autolla on ajettu 50 000, mikä on joidenkin vuoden ajo? Autohan oli iästään ja hinnastaan huolimatta lähestulkoon uudenveroinen! Tuntuu vaan siltä, että ihmisillä on se käsitys, että jos auto on halpa niin sen on automaattisesti oltava käsiinhajoava romu...

Toisekseen noi osien hinnathan on aika pitkälti merkkikohtaisia. Ja mitä vanhempi auto, sitä enemmän sille pystyy itse tekemään (tai viemään johonkin ei-merkkihuoltoon). Nykyautoissa kun on sitä ongelmaa, että polttimonvaihtoa myöden kaikki täytyy tehdä korjaamolla...

Yhteistyössä