K
"kirkkis"
Vieras
Ikää on 6v ja eskari alkaa siis pian.
Lapseni on ollut aina ujo,kuten hänen isänsäkin.
Päiväkodissa hänellä on 3-4 kaveria. Vapaa-ajalla leikkii lähinnä serkkujensa kanssa.
On erittäin hitaasti lämpiävä.
Esimerkiksi eilen kävimme miehen kaverin luona joka lapselleni aika vieras on. Oltiin pihassa seisoskelemassa noin puoli tuntia. Lapsi puhui minulle kuiskaamalla koko ajan ja oikeastaan silloinkin puhui vain koska minä häneltä jotakin kysyin. Olen huomannut että esim. Serkkutytön kanssa on rohkeampi kun mennään vaikka uuteen kyläpaikkaan tms.
Kavereidensa kanssakin on hitaadti lämpiävä. Jos joku leikkiin pyytää niin menee,mutta ei aluksi aloitetta tee.
Huolestuttaa nyt jo kouluun lähtemiset yms, että mitenkä siellä pärjää.
Jos joku vieras häneltä jotain kysyy, ei välttämättä vastaa mitään.
huolehdinko turhaan? Mitenkä parhaiten voin häntä tukea ja auttaa?
Lapseni on ollut aina ujo,kuten hänen isänsäkin.
Päiväkodissa hänellä on 3-4 kaveria. Vapaa-ajalla leikkii lähinnä serkkujensa kanssa.
On erittäin hitaasti lämpiävä.
Esimerkiksi eilen kävimme miehen kaverin luona joka lapselleni aika vieras on. Oltiin pihassa seisoskelemassa noin puoli tuntia. Lapsi puhui minulle kuiskaamalla koko ajan ja oikeastaan silloinkin puhui vain koska minä häneltä jotakin kysyin. Olen huomannut että esim. Serkkutytön kanssa on rohkeampi kun mennään vaikka uuteen kyläpaikkaan tms.
Kavereidensa kanssakin on hitaadti lämpiävä. Jos joku leikkiin pyytää niin menee,mutta ei aluksi aloitetta tee.
Huolestuttaa nyt jo kouluun lähtemiset yms, että mitenkä siellä pärjää.
Jos joku vieras häneltä jotain kysyy, ei välttämättä vastaa mitään.
huolehdinko turhaan? Mitenkä parhaiten voin häntä tukea ja auttaa?