Haluaisin aloittaa kestovaippailun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kunhan tää palleroinen syntyy niin haluaisin aloittaa kestoilun, mutta olen aivan noob noissa asioissa. Lueskelin kestovaippainfostakin jotain, mutta... Minkä kokoisia vaippoja teillä on ollut missäkin vaiheessa, ja kuinka monta kappaletta? Oon ajatellu niitä all-in-one-vaippoja, maksavat uutena aika paljon ja muutenki oon kierrätysihminen mutta kuinka paljon käytetyistä vaipoista kannattaa maksaa (esim. yhdellä lapsella ollut?) Miten säilytätte likaiset vaipat, eikös niistä enimmät tuhrut huuhtasta pois mutta mitäs sitten?

mä säilytin kannellisessa sangossa vaippoja pesuun asti. en osaa auttaa tuossa minkä kokoisia vastasyntyneelle kun itse alotin myöhemmin (enkä edes kovin pitkään jakanut kestoilla, mutta tulipahan sekin kokelitua). meillä oli niitä AIO vaippoja ja sit taskuvaippoja, AIO:t kesti aika kauan kuivua. taskuvaipat oli käteviä kun sai imut erikseen kuivamaan eikä se täyttö ollu niin vaikeeta kun vasta-alkaja vois kuvitella. :)

ahaa, täytyy siis pohtia tuota taskuvaippa-vaihtoehtoakin... En vain koskaan ole nähnyt livenä kestoja, joten vaikeahkoa hahmottaa minkälainen mikäkin vaippa on...

suosittelen taskuvaippaa. pienellä tosin toimii paremmin sisätasku+kuorivaippa. aiot tosiaan kuivaa yli vuorokauden niin niitä sais olla jumalaton läjä.
jos osaat ommella niin tulee erittäin edulliseksi kun itse ompelee vaipat. vaipalle jää hintaa n.4?.
käytettynä toki saa suht edullisesti myös vaippoja, mutta on aina olemassa riski ettei vaippa olekkaan ihan sitä mitä luvataan..

Sehän siinä kun minäoon niitä naisia jotka osais nikkaroida sohvapöydän muttei ommella edes nappeja housuihin... mahtaakohan maksaa paljon jos teettäis ompelijalla?

Yhteistyössä