Haluaisin löytää yli 50v äidilleni miehen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytär

Vieras
eli äidillä takana hyvin surkea pitkä avioliitto.. erosta aikaa 12 vuotta. mies alkoholisti. sen jälkeen tutustui lupaavaan akateemiseen mieheen, mutta sepä olikin valehtelija ja pukki.

nyt harmittaa, kun äiti on 53 v ja tosi kyyninen ja yksinäinen. hän kutsuu itseään "mummoksi" vaikka on parhaassa iässä.. selvästi kaipaisi jotain elämäänsä mutta ei uskalla/osaa enää edes etsiä kumppania. äiti ei käy missään muualla kuin naisvaltaisella työpaikalla, joten ei löydy miehiä.

äitiä on helppo käyttää myös hyväksi.. tuo eron jälkeinen mies teki tosi rumasti äidille. harmittaa, kun äidin vuodet menee tuolla menolla täysin hukkaan ja hän kuolee yksinäisenä. tänään mieheni vanhemmat kävi äitini luona kylässä ja äiti alkoi miettiä suhdetta tuohon eron jälkeiseen mieheen. sitten äiti sanoi, että "kai ne kaikki tämän ikäiset hyvät miehet on naimisissa tai sitten niissä on joku vika".

musta olisi niin ihanaa jos äidilläkin olisi joku, joka hänestä välittää. vaan mistäpä löytäisi hyvän miehen ja miten voisin auttaa siinä? äiti on temperamenttinen, hyvännäköinen kuitenkin ikäisekseen, eläinrakas, akateeminen, tykkää seurata aikaansa..

Mäki haluisin löytää naisen isälleni, mut se o nii vannoutunu ikisinkku loppuelämäsä, et tuski siitä mitään tulee :D Eli naimisissa olivat siis äitini kanssa noin 18 vuotta jos oikein muistan ja sit ero tuli.

äiti harrastamaan vapaaehtoistyötä: esim SPR, MLL, Seurakunta. Googleta vapaaehtoistyö-sanaa.
Jos siellä törmää vapaaseen mieheen, niin on varmaan elämänarvot kohdallaan. Baarista löytää sinkkuna tuonikäistä varmaan vain juoppoja, pukkeja tms. Eli niitä ns. viallisia-miehiä.

Tai kirjettä maajusseille:)

Jos joku on kysynyt miksi olen mennyt niin nuorena naimisiin (23v) niin olen yleensä vastannut että kannattaa varata parhaat päältä vielä nuorena, kun myöhemmin ne on jo varattuja. Eli niinhän se oikeesti vähän on että jos mies on kunnollinen, niin on useimmiten jo tyytyväisenä naimisissa. Ellei ole ollut vaimo sitten petturi pukki, tai kuollut tms, jolloin on tullut ero...

Minulla vähän samoja kokemuksia kuin äidilläsi. Ei ole helppo solmia uutta suhdetta, eikä niitä ehdokkaitakaan jonossa ole, vaikka olen koulutettu ja siisti ihminen, hyvä tapainen ja mukava.

Monet ovat netistä löytäneet uuden rakkauden mutta minusta se tuntuu miltei mahdottomalta, en uskaltaisi edes tavata ihan tuntematonta. Sitä vain odottaa, että se oikea kävelisi vastaan ja me rakastuisimme. Ei taida nämä tuhkimotarinat päteä tänä päivänä. Sitä pitäisi liikkua ja mennä eri harrastuksiin jossa tapaisi erilaisia ihmisiä, jos sieltä se kulta lötyisi.

Yhteistyössä