haluaisin napakorun. Mietityttää miten lihominen/laihtuminen vaikuttaa siihen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arvelluttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arvelluttaa

Vieras
olen nyt lievästi ylipainoinen ja olen ajatellut pudottaa 10kg pois. Mulla olisi kuitenkin huomenna mahdollisuus saada napakoru. Miten mahdollinen laihtuminen/lihominen vaikuttaa napakoruun?

Mä olen napakorun ottamisen jälkeen (siitä on reilu 10 vuotta) lihonut reilusti, laihduttanut sen pois ja taas lihonut jonkin verran.. ei ole vaikuttanut mitenkään. Nyt on taas paino putoamassa enkä kyllä huomaa lävistyksessä mitään eroa. Luulen, että sais aika järkyttävän paljon lihoa, että se kohta jotenkin venyis.

[QUOTE="aapee";24903340]Tai onko "pullukalla" suurempi tulehdusriski?[/QUOTE]

En usko, että pullukalla pelkästään, mutta pullukka ehkä herkemmin pitää sellasia housuja, jotka vähän puristavat vyötäröltä, mikä ärsyttää tuoretta lävistystä. Jos siis pidät löysiä vaatteita sen jälkeen niin ei pitäis olla eroa hoikempiin :D

Mulla oli napakoru 7v ja tykkäsin siitä ihan älyttömästi. Kunnes tulin raskaaksi.. Otin korun heti pois, kun pelkäsin että se repeää tms, mutta eipä se mitään auttanut. Raskauden aikana reikä venyi ja siitä lähtee raskausarpia, nyt mahan palauduttua mun napa näyttää suoraansanottuna ryppyiselle persereiälle. Itse asiassa tuo näyttäisi paremmalle jos siinä olisi koru peittämässä, mutta reikä meni umpeen enkä kehtaa käydä laitattamassa uutta.

En usko että tavallinen lihominen/laihtuminen tekee korulle huonoa, raskaus voi olla eri juttu.

Raskaus voi tosiaan ns. pullauttaa korun ulos. Mä otin korun pois joskus raskauden puolenvälin jälkeen. Reikä ei mennyt umpeen ja nyt on koru taas paikallaan, vähän lihavammassa ja löllömmässä mahassa. Ainoa merkitys on esteettinen :) Tykkäsin enemmän korusta timmimmässä mahassa, ehkä taas joskus...

Mulla on kuukausi laskettuun aikaan ja napakoru on vielä paikallaan. Raskausmaha kun on pinkeä, niin mahamakkarat ei peitä korua. Eikä reikä ole myöskään vennynyt. En halua ottaa korua vielä pois, koska napa näyttää sitten autiolta ja rumalta. :) Olen myös pelännyt reijän menevän umpeen.

Mulla on napalävistys. Pidin korua molempien raskauksien ajan, ja reikä on edelleen sellainen kuin pitääkin. Vain pienet hennot n.sentin mittaiset venymisarvet lähtevät säteittäin reiän ympäriltä. En olisi huolissani painon muutosten vaikutuksista lävistykseen.

Yhteistyössä