Haluaisin olla lapsen kanssa enemmän kotona mutta ei onnistu ei vaikka miten yritän ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekisi mieli irtisanoutua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tekisi mieli irtisanoutua

Vieras
Asun kahdestaan 5v lapsen kanssa. Käyn toisella paikkakunnalla töissä ja työaika 8-16 (ei yhtään joustoa) ja työmatkoihin kuluu autolla 45min/suunta.

Olen määräaikaisena ja aloitin nykyisessä työpaikassa tämän vuoden alussa. Kysyin osittaista hoitovapaata kun tuli 8kk täyteen töissä, mutta sitä ei myönnetty :( Tulee jatkuvasti lapselle pitkät hoitopäivät ja mäkin oon ihan rättipoikki väsynyt töiden jälkeen.

Oon katellut uusia työpaikkoja mutta ei niitä noin vain saa. Oli ihanaa aikaa kun ehdin ennen tätä työtä olla 3kk työttömänä niin tyttö oli omasta halustaan vain parina- kolmena päivänä viikossa hoidossa että näki kavereita ja hoitopaikka säilyi. Se oli luxus aikaa...

Mun loma tänä vuonna oli kesäkuussa 4päivää palkallista ja 4 päivää palkatonta että sain 1,5viikon loman! Seuraava lomakausi alkaa 1.4 ja mulla tuskin on varaa pitää palkatonta lomaa. Aika rankalta tuntuu tehdä 1v3kk töitä vaan 1,5viikon lomalla. Toivottavasti en vaan pala loppuun täällä :(

Millä perusteella työnantaja kieltäytyi antamasta osittaista hoitovapaata? Perustelut on annettava eikä niiksi riitä "ei huvita" tai "on hankalaa". Sun pitäis olla tosi korvaamaton firmalle, käytännössä niin korvaamaton, että firma menis nurin, jos tuota hoitovapaata käyttäisit. Hop hop luottamusmiehen/liiton juttusille!

[QUOTE="hmmm";24852282]Työnajan lyhennykset vai pekkaset käytössä?[/QUOTE]

Ei myönnetty kun työkaveri on jäämässä äitiyslomalle niin sen työt sitten jaetaan meille muutamalle muulle. Siinä kuulema syy. Mut mietin et en varmaan viitti riitauttaa asiaa kun sit tulis varmasti tukalat oltavat töissä ja ensi vuosi olisi vielä kuitenkin täällä töitä.

Ei oo pekkasia eikä työajanlyhennystä. Pidän joka päivä tunnin ruokkiksen. Voiko olla et sen takia ei oo kumpaakaan kun on tunnin ruokkis?

[QUOTE="a p";24852302]Ei myönnetty kun työkaveri on jäämässä äitiyslomalle niin sen työt sitten jaetaan meille muutamalle muulle. Siinä kuulema syy. Mut mietin et en varmaan viitti riitauttaa asiaa kun sit tulis varmasti tukalat oltavat töissä ja ensi vuosi olisi vielä kuitenkin täällä töitä.[/QUOTE]

Siis hoitovapaata ei tosta syystä myönnetty.

no mä oon tehny töitä 1,5 vuotta ilman lomia, mitä nyt normi vapaapvät. joo en ole yksinhuoltaja, mut me oltiin vuoroviikoin miehen kaa aamu-iltavuorossa. rankkaahan se oli, mut minkäs sille sillä hetkellä pystyi..

Onko työ sen luonteista, että on pidettävä tuo tunnin ruokis, jos sitä voisit lyhentää, niin olisiko mahdollista päästä aiemmin töistä pois. Toi tunnin ruokis kuulostaa aika kamalalta.

Miks ne ei ota sijaista sille äitiyslomalaisille? Törkeetä jakaa jonkun työt muille, mikään ihme nää kaikenmaailmat burn outit, kun dollarin kuvat vaan kiiluu silmissä! Lähe meneen sieltä. Säästät karenssia varten vähän rahaa ja sitten liiton rahoille. Lapsi on hetken lapsi ja sitä aikaa et takasin saa!

[QUOTE="jaa-a";24852431]no mä oon tehny töitä 1,5 vuotta ilman lomia, mitä nyt normi vapaapvät. joo en ole yksinhuoltaja, mut me oltiin vuoroviikoin miehen kaa aamu-iltavuorossa. rankkaahan se oli, mut minkäs sille sillä hetkellä pystyi..[/QUOTE]

Ärsyttää vaan kun joka paikassa toitotetaan et "viettäkää aikaa lastenne kanssa" "ihmiset on liian urakeskeisiä"...

Haluan aikaa lapseni kanssa ja mulle aika lapsen kanssa olisi tärkeämpi kuin paksu tilipussi, mutta ei onnistu!

Mun sydän itkee verta koska luultavasti tyttö jää ainoaksi lapseksi ja lapsuus jää taka-alalle ;( Mun kroppa ja mieli huutaa lepoa mutta en sitä saa.

2 päivän viikonloppu vapaa ei riitä enää palautumiseen ja uuden työviikon aloittamiseen... jouduin itseasiassa hakemaan lääkäriltä viime viikolla nukahtamislääkettä kun stressaan niin paljon tätä asiaa.

Haluan jaksaa ja olla hyvä työntekijä ja sellainen mitä pomo odottaa multa, mutta mä en oikeesti tiedä miten kauan pystyn teeskentelemään.

[QUOTE="shihtzu";24852454]Onko työ sen luonteista, että on pidettävä tuo tunnin ruokis, jos sitä voisit lyhentää, niin olisiko mahdollista päästä aiemmin töistä pois. Toi tunnin ruokis kuulostaa aika kamalalta.[/QUOTE]

No mulle kuuluu puhelinvaihde niin oltava klo 16 asti. Tosin ruokkiksen ajan sitä hoitaa työkaveri. täälä työpaikassa kaikki muutkin silti melkein aina 16 asti vaikka niillä on liukuva työaika...

[QUOTE="a p";24852477]Ärsyttää vaan kun joka paikassa toitotetaan et "viettäkää aikaa lastenne kanssa" "ihmiset on liian urakeskeisiä"...

Haluan aikaa lapseni kanssa ja mulle aika lapsen kanssa olisi tärkeämpi kuin paksu tilipussi, mutta ei onnistu!

Mun sydän itkee verta koska luultavasti tyttö jää ainoaksi lapseksi ja lapsuus jää taka-alalle ;( Mun kroppa ja mieli huutaa lepoa mutta en sitä saa.

2 päivän viikonloppu vapaa ei riitä enää palautumiseen ja uuden työviikon aloittamiseen... jouduin itseasiassa hakemaan lääkäriltä viime viikolla nukahtamislääkettä kun stressaan niin paljon tätä asiaa.

Haluan jaksaa ja olla hyvä työntekijä ja sellainen mitä pomo odottaa multa, mutta mä en oikeesti tiedä miten kauan pystyn teeskentelemään.[/QUOTE]

Näitä ihmiset katuvat kuolinvuoteella | Terveys | Iltalehti.fi

"2. Toivon, etten olisi tehnyt niin paljon töitä.

Tätä toivoi jokainen Waren hoitama miespuolinen potilas. He kaipasivat lastensa nuoruutta ja puolisonsa kumppanuutta ja toivoivat, että olisivat käyttäneet vähemmän aikaa elämästään työelämän oravanpyörässä."

Yhteistyössä