Haluaisin opiskella avoimessa yliopistossa gerontologiaa, mutta sitä ei näytä olevan etäopinnoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lisää opiskelua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lisää opiskelua?

Vieras
Asun niin kaukana opetusta järjestävistä oppilaitoksista, että töiden ohessa ja autottomana ei ole mahdollista osallistua lähiopintoihin.

Ala kuitenkin kiinnostaa ja noista opinnoista olisi hyötyä nykyisessä työssä kun tulisi tietoa vanhuudesta. Jos opinnot on monimuotoja, niin onkohan ne mahdollista suorittaa täysin etänä? Toki asia selviää järjestävältä taholta, mutta ajattelin että jos jollakin olisi heti antaa tietoa/omia kokemuksia asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28882852:
Eikö monimuoto-opinnot yleensä tarkoita sitä, että suurin osa tehdään etänä ja tyyliin kerran kuussa käydään esim. viikonloppuna lähiopetuksessa koululla?

Niin eikö ne yleensä noin ole. Mun kohdalla vain saattaisi käydä niin, että mun tuurilla olen töissä juuri tuollaisena viikonloppuna.

Löysin kyllä tämän Avoinyliopisto.fi - Opetusohjelma ja tuolla lukee näin:
Opetusmuodot:

Gerontologian perusopintokokonaisuudessa opiskelumuotoina ovat mm.
lähiopetus eri muodoissaan tai vaihtoehtoisesti luentotallenteiden katsominen,
verkko-opinnot,
kirjallisuuteen perustuvat itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät,
kirjallisuuteen tai luentoihin/luentotallenteisiin perustuvat oppimispäiväkirjat.

Eli täytyy varmaan soittaa tuonne ja kysyä voiko suorittaa etänä. Kun tuosta saa kyllä sellaisen käsityksen kun lukee, että vaihtoehtoisesti katsoa luentotallenteita. Pitää toivoa, että tuo onnistuisi. :) Ja ehkä joskus voisin päästä luennolle kun kaveri asuu Tampereella niin olisi yöpymispaikka jos vain vapaat menee sopivasti. Ja saanhan mä toivottua vapaita tietyille päiville.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28882891:
No jaa, tuosta taas saa käsityksen, että onnistuisi etänä.

No eiköhän asia selviä soittamalla. :) Nyt jo vähän innostuin josko opinnot olisikin mahdollisia, mutta yritän laittaa jäitä hattuun. :D Jos nuo opinnot ei onnistu etänä, niin sitten valitsen aikuiskasvatustieteen opinnot eli jotakin aion kuitenkin opiskella avoimessa.

Yhteistyössä