Haluaisin tosissani aloittaa lenkkeilyn, mutten uskalla lenkille yksin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkuri

Vieras
Pelkään, että vastaan tulee joku raiskaaja/ryöstäjä/häiriköivä humalainen/vihainen koira. Pelkään siis ihan tosissani. Tiedän, että tuollaisen tapahtuminen on melko epätodennäköistä mutta silti pelkään. Miten pääsisin pelosta yli? Mieli tekee juoksemaan.

Jos kävisit ensin ihan lyhyen lenkin, siis jossain ihan kodin lähellä.
Ja känny mukaan, niin voit soittaa jollekin, jos alkaa liikaa pelottamaan.
Ja tietty valoisaan aikaan :)
Sanoisin,et koita kerran varovasti, jos se siitä lähtis!

Tai sitten etsit lenkkikaverin!

mutta sähän oot lenkillä, joten jos tuollainen tulis niin juokset vaan karkuun :) en tiedä oliko yhtään lohduttavaa.. mutta voithan pyytää jotain mukaan, kaverin koira edes..

Mulla on hiukan sama ongelma. Pelkään irtokoiria koska olen sellaiseen kerran törmännyt. Ja vaikka olisi omistaja mukana, inhoan sitä kun koiria pidetään vapaana ja annetaan juosta ihmisiä kohti. Onkos sellainen ihan sallittuakaan? Kerran teki mieli ärjäistä yhdelle pariskunnalle että en tykkää koirista kun heidän pikku kultapuppelihauva tuli hyppimään mua vasten. Argh!

Lenkkiseuraa löytyy kyllä, mutta haluaisin nimenomaan mennä yksin, etten olisi riippuvainen kenenkään seurasta ja että pääsen lenkille juuri silloin kun itse haluan. Olisi edes koira mutta kun olen allerginen. Lasten kanssa kyllä lenkkeilen, mutta silloinkin pälyilen lähes kokoajan ympärilleni.

Asutko ihan maalla? Itse lenkkeilen valaistuilla jalkakäytävillä. Nyt on sitäpaitsi hyvä aika lenkkeillä, kun illat on valoisia, niin voi lähteä myöhempäänkin :)

Toi on tosi kurjaa :( Mä tykkään lenkkeillä erityisesti öiseen aikaan, mutta mun koirulini alkaa olla jo vähän turhan vanha kuntoilun kannalta. Ymmärrän sen, että yksin pelottaa. Itsekin mietin, mahdanko juurikaan luitani liikuttaa enää sen jälkeen, kun puudelista aika jättää. Olen niin tottunut siihen, että tuon koiran kanssa ei tarvitse pelätä yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:
Asutko ihan maalla? Itse lenkkeilen valaistuilla jalkakäytävillä. Nyt on sitäpaitsi hyvä aika lenkkeillä, kun illat on valoisia, niin voi lähteä myöhempäänkin :)

En asu maalla vaan esikaupunkialueella. Voihan noita humalaisia tai koiria tulla valoisallakin vastaan.

Kuule, mä pelkään koiria!! Siis ihan oikeasti... irallisia, vihaisia koiria ja se estää lenkkeilemästä. Kuulostaa varmaan naurettavalta, mutta juontaa lapsuuteen kun vihainen irtokoira hyökkäsi kimppuuni kävelymatkalla:( En uskalla vieläkään 35 vuotiaana mennä minnekään lenkkipolulle eli pururadalle tms. kun aikuisten oikeesti pelkään koiria. Ja tämä ei ole vitsi vaan mulle totisinta totta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Kuule, mä pelkään koiria!! Siis ihan oikeasti... irallisia, vihaisia koiria ja se estää lenkkeilemästä. Kuulostaa varmaan naurettavalta, mutta juontaa lapsuuteen kun vihainen irtokoira hyökkäsi kimppuuni kävelymatkalla:( En uskalla vieläkään 35 vuotiaana mennä minnekään lenkkipolulle eli pururadalle tms. kun aikuisten oikeesti pelkään koiria. Ja tämä ei ole vitsi vaan mulle totisinta totta.

Sama juttu minulla. Säpsähdän heti kun joku koira haukkuu lähellä ja alan pelätä, että pian hyökkää jostain kimppuun. Tuttuja koiria en kuitenkaan pelkää. Pitäisi varmaan alkaa harrastaa jotain itsepuolustuslajia vaikkei silläkään varmaan koiralle pärjää.

Minusta koirapelossa ei ole mitään kummallista. Itse pelkään lentämistä, tulipaloja ja korkeita paikkoja, vaikkei mulla ole edes mitään syytä pelätä niitä. Jos pelot perustuisivat puhtaaseen järkeen, suurin osa suomalaisista ei pelkäisi juuri mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sama juttu minulla. Säpsähdän heti kun joku koira haukkuu lähellä ja alan pelätä, että pian hyökkää jostain kimppuun. Tuttuja koiria en kuitenkaan pelkää. Pitäisi varmaan alkaa harrastaa jotain itsepuolustuslajia vaikkei silläkään varmaan koiralle pärjää.

Juu niinpä. Ja minä olen ajatellut, että pitäisikö hankkia se oma koira ihan sen takia, että uskaltaa lenkkeillä eikä pelkää vieraita koiria... Juuri tosiaan, pelkkä haukkumisen ääni saa minun yksin lenkkeillessäni kavahtamaan ja pahasti.

Paprikasumutteen saa ostaa kun hakee poliisilta luvan. Itselläni oli sellainen kun työskentelin hotellissa respassa myös öisin ja yksin. Siis poliisiviranomaselta haetaan kaasuaselupaa.

Mutta nyt on lupa menny vanhaksi, muttei se estä mukana pitämästä :whistle:
Ihan mielelläni maksan sakot "laittomasta käytöstä" jos sillä estän jotain raiskaamasta tai vahingoittamasta minua. Paitti etten kyllä muista mihin olen sen laittanut..

Alkuperäinen kirjoittaja pelkuri:
Pelkään, että vastaan tulee joku raiskaaja/ryöstäjä/häiriköivä humalainen/vihainen koira. Pelkään siis ihan tosissani. Tiedän, että tuollaisen tapahtuminen on melko epätodennäköistä mutta silti pelkään. Miten pääsisin pelosta yli? Mieli tekee juoksemaan.

Pelkaatko valoisaankin aikaan ko. asioita? Oletko selvittanyt itsellesi mista pelot johtuvat. JOku itsepuolustukurssi voisi auttaa . Samoin se etta kohtaa pelkoja esim. koiria turvallisissa oloissa. Itse en pelkaa kuin hevosia , holmoa sekin mutta en tieda mista johtuu.

Ihan pakko kommentoida, että mitenkä ylipäätään uskallat liikkua missään kodin ulkopuolella? Jos kerta tuo "lenkkeilykammo" ei koske pelkästään pimeää, vaan myös valoisaa aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja pelkuri:

Pelkaatko valoisaankin aikaan ko. asioita? Oletko selvittanyt itsellesi mista pelot johtuvat. JOku itsepuolustukurssi voisi auttaa . Samoin se etta kohtaa pelkoja esim. koiria turvallisissa oloissa. Itse en pelkaa kuin hevosia , holmoa sekin mutta en tieda mista johtuu.

Pelkään kyllä, jos olen yksin liikkeellä. Epäilen jokaista vähänkään epäilyttävän näköistä miestä ja joitakin naisia (jos on kovasti häirikön näköinen). Koirapelko johtuu ihan siitä, että pienenä kimppuuni kävi irtokoira. Ei sattunut mitään kummempaa mutta pelko jäi. Ja kuten mainitsin, tuttuja koiria en pelkää. Pienenä minua myös kamalasti peloteltiin namusedillä ja kerran minua ja kaveriani seurasikin joku mies. Tiedä sitte, onko tuosta jäänyt pelko. Ja vihaan humalaisia ihmisiä. Ovat niin tunkeilevia ja arvaamattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan pakko kommentoida, että mitenkä ylipäätään uskallat liikkua missään kodin ulkopuolella? Jos kerta tuo "lenkkeilykammo" ei koske pelkästään pimeää, vaan myös valoisaa aikaa?

En liikukaan yleensä yksin missään. Kaupassa tai asioilla voin kyllä käydä yksin, kunhan vain olen "ihmisten ilmoilla" kokoajan. Lasten kanssa on pakko liikkua. He kuitenkin vievät huomion pelkäämisestä.

Ei sulla olisi kellään kaverilla tuttua koiraa, jonka saisit lenkkikaveriksesi? Siis koiraa, jota et pelkää, mutta koiraa, joka pitäisi känniläiset ja muut loitolla?

Yhteistyössä