Haluaisin vaihtaa lapsia ystäväni kanssa. Olenko hyvä äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nellie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nellie"

Vieras
Tuleeko kenellekään muuulle koskaan sellaista oloa, että olisi kiva vaihtaa lapsia ystävänsä kanssa? Minulle tulee ja koen siitä huonoa omaatuntoa. Itselläni on kaksi pienehköä lasta, melko hyvä aviomies ja kivahko koti, mutta vapaa-aikaa ja rahaa tuhlata hyviin juttuihin ei käytännössä tarpeex. Kun kuuntelen ystävieni puheita heidän ihanista lapsistaan ja muutenkin niin huolettomasta elämästä ja rahoista, alkaa välillä kyrsiä tämä oma olo näiden riiviöiden äitinä. Olisi kiva saada vaihdettua nämä lapset parempiin ja voisin vaihtaa miehenikin ystäväni mieheen. Sitten olla vain ja elää itselleen ja itselleen. Olenko huono äiti, kun mietin tällaisia? Löytyykö täältä kohtalotovereita? Miten selvitä näistä tunteista? Mistä apuja?

Ei tule. Enkä usko, että kukaan haluaisi vaihtaa minua vaimokseen tai äidikseen...:D.
Lapset ovat joskus kaivanneet vaihtoäitiä, mutta kun olen luvannut kysäistä tutuilta, ovat tulleet katumapäälle.

Toisen elämää aina tuntu että olisi parempi vaikka totuus on toinen, usko pois:) ei heillä menee yhtään sua parempaa, sekä sä oot juuri se joka itse päätä omasta elämästä, jos sä kovasti haluat niin sulla voisi olla mieskin hyvää, täydelliset lapset jos annat oikea kasvatus ja vaikka olla miljönääri, se kun on tahdosta kiinni, se että mietit ja oot kateellinen toiselle, tuhlat vaan oma aika ja energia, päästä se energia mielumin oikeaan suuntaan

Minäkin olen iloinen, että omat lapseni ovat omiani, mutta kiitän siitä myös itseäni, sillä koen, että olen onnistunut edes tällä saralla. :) Kaikki muu ei ole aina mennyt ihan putkeen, mutta tää perheeni on. :)

Minusta on hiukka outoa, että sinä ap ajattelet noin... En ihan ymmärrä mistä se mahtaa johtua. En halua leimata sinua mitenkään "apua tarvitsevaksi", mutta jos sinua itseäsi kiinnostaisi saada auki itsellesi tuo juttu, miksi ajattelet noin, niin olis varmaan ihan hyvä käydä juttelemassa siitä jonkun ammattilaisen kanssa. Me tullaan toimeen omillamme, mutta ei meilläkään ole rahaa ihan miten sattuu. Minä olen silti sen verran tyytyväinen meidän perheeseeni, että se todellakin kompensoi ton rahan puutteen, enkä mistään hinnasta vaihtaisi tätä perhettäni rahaan tai mihinkään. Kiva, jos joskus tulee menemään paremminkin (sillä liikkumavaraa todellakin olisi!), mutta olen silti todella tyytyväinen siihen mitä minulla nyt on. :)

No tää on ilmiselvä provo tuosta ketjusta, jossa joku välillä haikaillen seuraa lapsettoman ystävänsä elämää ja haluaisi silloin tällöin vaihtaa osia, että pääsisi jumppaan ja viettämään huoletonta pariskuntaelämää ilman vastuuja jälkikasvusta.

Yhteistyössä