Haluan harjoitella työhaastatteluun - kysykää jotain haastattelukysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi haet juuri tähän firmaan ja tähän tehtävään?

-Tähän tehtävään haen sen vuoksi, että minulla on paljon aikaisempaa työkokemusta markkinointitehtävistä ja koen ne itselleni mieluisiksi ja kiinnostaviksi. Toimenkuvaus vaikutti mielenkiintoiselta ja monipuoliselta. Tämä kyseinen firma X taas kiinnostaa erityisesti kansainvälisyytensä ja monialaisuutensa vuoksi. X on myös yksi alansa tunnetuimmista ja arvostetuimmista firmoista Pohjoismaissa ja työskentely olisi varmasti arvokas kokemus.

Miksi olisit hyvä tähän tehtävään?

Kuten aiemmin sanoin, minulla on runsaasti monipuolista työkokemusta markkinointitehtävistä. Olen myös kielitaitoinen, ryhmätyötaitoinen ja seuraan aktiivisesti alan tapahtumia ja trendejä. Aiemmilta työnantajilta olen saanut positiivista palautetta etenkin asiakaspalveluhenkisyyden ja täsmällisyyden vuoksi.

Kuvaile johtamistyyliäsi?
Mitä odotat alaisiltasi?
Miten seuraat alan kehitystä?
Miten viihdyt nykyisessä työssäsi?
Millaisia aiempia projekteja olet vetänyt?
Millaisia pitkän tähtäimen ura-ajatuksia sinulla on?

Kuvaile johtamistyyliäsi?

- Johtamistyylini on melko keskusteleva ja toverillinen. Arvostan hyvää tiimihenkeä ja haluan olla alaisilleni helposti lähestyttävä. Tarpeen tullen en kuitenkaan epäröi ottaa ohjia tiukastikaan käteeni.

Mitä odotat alaisiltasi?

Alaisiltani odotan ennenkaikkea aitoa kiinnostusta ja innostusta työtään kohden. -Markkinoinnin tehtävät vaativat paljon luovuutta, esiintymistaitoja ja tunneälyä. Myös kielitaito ja tietotekniikkaosaaminen ovat yhä tärkeämpiä.
Miten seuraat alan kehitystä?
- Luen aktiivisesti alan lehtiä ja vierailen messuilla ja seminaareissa.
Miten viihdyt nykyisessä työssäsi?
- Oikein hyvin, erityisesti työilmapiiri on mukava. En kuitenkaan koe saavani nykyisessä työssänu tarpeeksi haastetta ja mahdollisuuksia kehittyä.
Millaisia aiempia projekteja olet vetänyt?
- Työni on projektiluontoista, joten niitä on oikeastaan koko ajan käynnissä isompia ja pienempiä. Ehkä merkittävimpänä voin mainita erään suuren autovalmistajan pohjoismaisen mainoskampanjan suunnittelun ja johtamisen.
Millaisia pitkän tähtäimen ura-ajatuksia sinulla on?
- Tällä hetkellä koen toimivani minulle oikealla alalla ja toivoisin tulevaisuudessakin työskenteleväni markkinoinnin parissa. Ala on kuitenkin nopeasti muuttuva, jotem tulevaisuudesta on vaikea sanoa. Myös muut asiakasrajapinnan tehtävät, kuten myynti kiinnostavat.

Miten käytät somea markkinoinnissa?
- Sosiaalinen media on minulle tuttu työkalu, jota käytän vapaa-aikanani. Tämänhetkisessä työssämme emme kuitenkaan hyödynnä sosiaalista mediaa, yrityksen toimialasta johtuen uskomme tavoittavamme asiakkaat muilla keinoin.
Miten saisimme parhaat tulokset SEO:ssa?
- Juuri mainitsemasi sosiaalinen media voisi firma X:llä toimia hyvin. Myös nettisivujen toimivuuteen ja helppokäyttöisyyteen on panostettava. Hyväksi vaihtoehdoksi koen myös ns. maksetut hakutulokset.

Millainen on paineensieto kykysi? pysyykö langat käsissä tiukanpaikan tullen?
- Paineensietokykyni on uskoakseni varsin hyvä. Yleensä pieni stressi ja deadlinen lähestyminen vain tehostaa työntekoa. Olen varsin suunnitelmallinen ja osaan realistisesti arvioida työkapasiteettini.

Mitkä ovat vahvuutesi?

-Vahvuutenani ovat hyvät tiimityötaidot ja vankka kokemus alalta. Olen aidosti kiinnostunut ja innostunut työstäni ja haluan kehittyä sekä oppia uutta. Olen samaan aikaan sosiaalinen ja asiakashenkinen, mutta myös täsmällinen ja tarkka.
Missä sinun pitää vielä kehittyä?
- Minulla on työkokemusta lähinnä Suomessa ja Pohjoismaissa, joten tahtoisinkin saada kansainvälistä kokemusta lisää.
Miten ratkaiset työpaikan ristiriitatilanteen?
- Ristiriidat ovat aina vaikeita. Se miten lähtisin tilannetta purkamaan, riippuu ongelmasta ja osapuolista. Jos ristiriita on kahdenosapuolen välillä, tärkeää on oma halu ristiriidan ratkaisemiseksi. Myös ennaltaehkäisy on tärkeää, enkä esimerkiksi asettaisi tiiminjäseniä tarpeettomasti kilpailemaan toisiaan vastaan.

Yhteistyössä