Haluan laihtua. Ruokailu vain tuottaa ongelmia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pitäisi syödä hedelemiä ja kasviksia enemmän mutta kun syön esim. omenan niin kohta minulla on kiljuva nälkä. tuntuu että hedelmät lisäävät nälkää. :(

mitä sitä söisi jos jättää hiilihydraatit pois. heti tuli mieleen puuro mutta se on hiilihydraattia. jos söisi sitä vaan aamulla

aamu: puuro+hedelmä+kahvi ja ehkä pähkinöitä ripaus
Päivä: munakas?
Ilta: kasvikset ja kana?

rahkaa ja hedelmiä välipalaksi. leipää 1 pala päivä.

mutta ei tuollaista jaksa syödä päivästä ja viikosta toiseen. :unsure: todella köyhä mielikuvitus kyllä noiden ruokien suhteen.

tottuuko vähäisempään syömiseen, eli nälkään kuinka nopeasti.

Pitäisi syödä hedelemiä ja kasviksia enemmän mutta kun syön esim. omenan niin kohta minulla on kiljuva nälkä. tuntuu että hedelmät lisäävät nälkää. :(

mitä sitä söisi jos jättää hiilihydraatit pois. heti tuli mieleen puuro mutta se on hiilihydraattia. jos söisi sitä vaan aamulla

mutta ei tuollaista jaksa syödä päivästä ja viikosta toiseen. :unsure: todella köyhä mielikuvitus kyllä noiden ruokien suhteen.

Tässä vaihtoehto:

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/ar...sella-ruokavaliolla-hurjat-seuraukset/7310890

Aamiainen: Mäkkäristä Egg Mcmuffin-ateria
Lounas: Hesen kerrosateria ja ranujen kyytipojaksi kurkkumajoneesi.
Illallinen: Kotipizzan normaalikokoinen vapaavalintainen pizza ekstrakastikkeella
Iltapala: Porilainen tai lihapiirakka kahdella nakilla grilliltä

Jos ryhdyt syömään niin vähän, että sinulla on koko ajan nälkä, ryhtyy elimistösi varautumaan nälänhätään, varastoimaan energiaa ja pienentämään kulutusta. Jos haluat laihtua, sinun pitää syödä riittävän usein ja välttää ruokaa, joka saa verensokerisi heittelemään nopeasti ja lisätä lihasmassaa. Voimaharjoittelu on painonhallinnan kannalta hyväksi myös naisille.

Esimerkkejä mun ruokavaliosta:
Aamiainen: puuro, marjasekoitus, leikkeleitä
Lounas/illallinen: kanaa/lihaa/kalaa, monipuolisesti kasviksia.
Se liha voi olla vaikka uunilohta, jauhelihapihvejä, lihapullia, broileria eri tavoin valmistettuna. Kasviksiahan löytyy vaikka kuinka, vaihdellen tuoreena, keitettyinä, höyrytettyinä, uunissa tehtyinä. Rasvaakin saa saada, joten ihan hyvin voi joskus vetää sen öljyssä paistetun pihvin. Toisena päivänä sitten vaikka tonnikalasalaatti.
Iltapalana mulla oli aiemmin mikrokananmuna, leikkele ja kasviksia.
Välipalana mehukeitto + rahka.
Nykyisin syön välilä leipääkin jne. Hedelmiä ei kyllä paljoa mene.

Mielestäni ei tarvitse mitään uutta, tylsää ruokavaliota. Syö sitä samaa kuin ennenkin mutta vähemmän. Tietysti jos joka päivä mussuttaa herkkuja ja limua, niin ne tietenkin rajoittaa vaikka yhteen päivään

Sokerin, suolan ja valkoisen vehnäjauhon syönti minimiin. Eli karkit, leivonnaiset, sipsit ja myös ne leikkeleet pois!
Syö tavallista ruokaa mutta puolikkaita annoskokoja paitsi kasviksia tuplasti ja jos jää nälkä niin syö vielä salaattia/kasviksia ja se omena. Pidä kolmen tunnin väli, ja syö seuraava ateria. Elimistö tottuu viikossa, ja siinä ajassa myös lähtee ensimmäiset kilot ja sentit vyötäröltä, ja saat lisää motivaatiota.

Jaahas, taas näitä "syömällä laihtuu" -tyyppejä... :( Huokausten huokaus. Vieläkö joku tosiaan luulee vielä vuonna 2019, että syöminen ratkaisee kaiken. Lähtökohdat laihtumiseen ovat huonot, jos vain syöminen, syöminen ja syöminen on mielessä.

Kaikki ihmiset tarvitsevat liikuntaa ja ruokaa. Tee tunnin kävelylenkki joka päivä tai 1,5-tuntinen kovavauhtinen joka toinen päivä niin jo helpottaa.

Jos juokset kovaa saman ajan niin voit syödä melkoisen huoletta. :)

Painon pudotessa kestät paaaljon paremmin syömättömyyttä, vaikka energiankuluksesi olisikin noussut liikunnan takia.

Kalorilaskuri. Suosittelen. Syöt mitä vaan, mutta pidä kalorit noin 1400, niin hyvä tulee.
Jos tekee mieli herkutella niin herkuttele, mutta tiedät sit vähentää muuta syömistä tai korreloida liikkumisella.
Näin saat syödä mitä haluat, mutta kohtuuden rajoissa.

Mä suosittelen esim fatsecret appia, siihen laitat päivittäisen kalorimäärän ja tavoitepainon ja syöt sen mitä saat. Kaikki syömisesi kirjaat sinne. Mulla on puhelimessa englanninkielisenä ja iPadilla suomalainen. Tunnistaa tuttuja ja tuntemattomiakin ruokia ja niiden kalorit.

Mä suosittelen esim fatsecret appia, siihen laitat päivittäisen kalorimäärän ja tavoitepainon ja syöt sen mitä saat. Kaikki syömisesi kirjaat sinne. Mulla on puhelimessa englanninkielisenä ja iPadilla suomalainen. Tunnistaa tuttuja ja tuntemattomiakin ruokia ja niiden kalorit.
Mulla siis kalorit on 1100 kun halusin laihtua aika isosta kilomäärästä nopeammin. Aiemmin mainitulla 1400 laihtuisin kilon kuussa.

Jaahas, taas näitä "syömällä laihtuu" -tyyppejä... :( Huokausten huokaus. Vieläkö joku tosiaan luulee vielä vuonna 2019, että syöminen ratkaisee kaiken. Lähtökohdat laihtumiseen ovat huonot, jos vain syöminen, syöminen ja syöminen on mielessä.

Kaikki ihmiset tarvitsevat liikuntaa ja ruokaa. Tee tunnin kävelylenkki joka päivä tai 1,5-tuntinen kovavauhtinen joka toinen päivä niin jo helpottaa.

Painon pudotessa kestät paaaljon paremmin syömättömyyttä, vaikka energiankuluksesi olisikin noussut liikunnan takia.
Aloituksessa ongelma oli syöminen. Liikunnasta en puhunut/kysynyt koska se ei ole ongelma ja tiedän että sitäkin tarvitsee.

Olen aivan eri mieltä. Liikkumalla kalorit kuluu tosi vähän. Helpompaa jättää ne syömättä. Molemmat yhdessä olisi tietysti nopein tapa laihtua

Olen ite laihtunut ihan vaan syömällä, en todellakaan liikunnalla. Sanoisin, että kukin tavallaan. Ruokavalioita on miljoona ja eri liikuntamuotoja toinen miljoona. Joku panostaa ruokavalioon, joku liikkumiseen, joku molempiin. Toinen syö sitä leikkelettä ja juo ehkä maitoakin, toinen välttelee näitä. Kannattaa tehdä niin, että mikä itsestä parhaimmalta ja tietyllä tavalla helpoimmaltakin tuntuu. Ohjeita on niin paljon, kuin sanojiakin.

Yhteistyössä