Haluan lapsia - Kumppani puuttuu

  • Viestiketjun aloittaja ttp
  • Ensimmäinen viesti
ttp
Töitä, elintasoa ja kavereita on Suomessa helppo saada, verraten miten haastavaa tai mahdottoman tuntuista on muuttaa sinkkustatus perheelliseksi ihmiseksi.

Ennen oli juhannustanssit joissa rakkaus syttyi. Isovanhempamme menivät kihloihin, vihille ja saivat lapsia. Selkeää ja mutkatonta. Tänä päivänä meillä on moniarvoinen yhteiskunta. Yksi pitää arkkitehtuurista ja toinen videopeleistä. Kolmas muuttaa rippikouluiässä jenkkeihin ja neljännestä tulee ensimmäisen baari-illan jälkeen yh-äiti. Se skaala ihmisiä, jonka sinkku tapaa sopivaa kumppania katsellessaan, edustaa huomattavasti pienemmällä todennäköisyydellä samaa ajatusmaailmaa ja aaltopituutta kuin henkilö itse.

Oma tavoitteeni on tavallinen, onnellinen perhe. Rakastettava kumppani, kaksi lasta, rivitalonpätkä, farmariauto ja kultainen noutaja. Olen monesti pohtinut onko päämäärässäni jotain vialla, kun jo mainitsematta näitä vastakkaiselle sukupuolelle kiinnostus tutustua saati seurustella kanssani on olematonta.

En ole tyyppiä joka hyppää ensiksi sänkyyn ja sitten vasta esittelee itsensä. Ehkä nykyään pitäisi, vaikka se on vastoin arvojani. Ihmiset jotka oikeasti antavat välittää itsestään, ovat uskomattoman kadoksissa. On muotia olla niin itsenäinen, että voi päättää senkin, kuka sinua kadulla katsoo silmiin. Mitä tuo henkinen siperia opettaa ja kenelle, sitä ihmeissään kummastelee hyväsydäminen 34 v turkulaismies.
 
Hymytyttö
Oma tavoitteeni on tavallinen, onnellinen perhe. Rakastettava kumppani, kaksi lasta, rivitalonpätkä, farmariauto ja kultainen noutaja. Olen monesti pohtinut onko päämäärässäni jotain vialla, kun jo mainitsematta näitä vastakkaiselle sukupuolelle kiinnostus tutustua saati seurustella kanssani on olematonta.

En ole tyyppiä joka hyppää ensiksi sänkyyn ja sitten vasta esittelee itsensä. Ehkä nykyään pitäisi, vaikka se on vastoin arvojani. Ihmiset jotka oikeasti antavat välittää itsestään, ovat uskomattoman kadoksissa. On muotia olla niin itsenäinen, että voi päättää senkin, kuka sinua kadulla katsoo silmiin. Mitä tuo henkinen siperia opettaa ja kenelle, sitä ihmeissään kummastelee hyväsydäminen 34 v turkulaismies.[/QUOTE]

Omat haaveeni olivat aikanaan samat kuin sinulla ja usko tai älä, mutta aikanaan ne toteutuivat:)
Asioilla on tapana toteutua, kun aika on oikea.
 
pois kaupungista
Kannattaa ainakin katsella itsekkäiden kaupunkilaisten ohi. Yleensä pienemmiltä paikkakunnilta kotoisin olevat omaavat vielä edes joitakin samoja arvoja kuin sinä, kun taas kaupunkilaiset ovat näitä itsekkäämpiä, itsenäisiä ihmisiä. Ura useimmille tärkeämpi kuin perhe, joten jos perhettä haluat on siis parempi etsiä muualta kuin Turusta.

Itse olen uraihminen, kaupunkilainen, enkä halua lapsia. Pitkäaikainen parisuhde on, mutta senkin lopettamista olen harkinnut kun ei siitä tällainen itsenäinen uraihminen oikein mitään saa.
 
Muumimamma
Itse olen uraihminen, kaupunkilainen, enkä halua lapsia. Pitkäaikainen parisuhde on, mutta senkin lopettamista olen harkinnut kun ei siitä tällainen itsenäinen uraihminen oikein mitään saa.[/QUOTE]

Vaihdoin aikanani nousujohteisen urani perheeseen, enkä ole päivääkään katunut.
 
ttp
Kannattaa ainakin katsella itsekkäiden kaupunkilaisten ohi. Yleensä pienemmiltä paikkakunnilta kotoisin olevat omaavat vielä edes joitakin samoja arvoja kuin sinä, kun taas kaupunkilaiset ovat näitä itsekkäämpiä, itsenäisiä ihmisiä.
Olen aikaisemman työni vuoksi asunut pienellä paikkakunnalla muutaman vuoden. Totesin käytännössä sen mitä tilastotkin kertovat; Suuri osa pienten paikkakuntien naisista muuttaa kaupunkiin töihin ja opiskelemaan. Ne jotka jäävät kotikylille, ovat lähes sataprosenttisesti alkaneet seurustella nuorena, naimisissa paikallisten miesten kanssa ja saaneet lapsia ennen 25v ikää. Opiskelun aiheuttaman muuttoliikkeen vuoksi pienillä paikkakunnilla on huomattavasti enemmän 20-40v miehiä kuin naisia. Toisin sanoen vapaita naisia ei äsken mainitussa ikäluokassa juuri ole (kaupungeissa asia on päin vastoin). Naiset palaavat kaupungeista vasta perheellisinä, perimään pienemmillä paikkakunnilla sijaitsevia kotitalojaan. Mutta, lapsuuden kesät maaseudulla viettäneenä seurustelisin oikein mielelläni maalta kotoisin olevan naisen kanssa, mikäli hänet omassa ikäluokassani jostain löytäisin.

Hymytyttö: "Asioilla on tapana toteutua, kun aika on oikea."

Totta. Odottavan aika on pitkä, minulla vuodesta 1998. Joskin noihin vuosiin on mahtunut yhtä paljon aktiivista yrittämistä kuin sen oikean odottelua.
 
Viimeksi muokattu:
Heleena
Kiinnostava asia. Miehellä ei ole mahdollisuutta viimeisenä keinona hankkiutua raskaaksi yhden illan suhteessa kuten (äärimmäisen vauvakuumeisella) naisella. Toisin sanoen nainen voi hankkia lapsen pelkästään omasta tahdostaan. Mies ei voi koskaan. Tästä saisi tehtyä tasa-arvokysymyksen, mutta miten se auttaisi hyvääkään miestä, jos äidiksi halukkaat naiset puuttuu maisemista.

Mielestäni aloittajalle sopisi lämminsydäminen ja maanläheinen nainen. Paremmin kuin äkkipikainen bilehile. Vaikea kyllä sanoa mistä kannattaisi etsiä?!
 
Mietin
Tiedät hyvin tarkkaan mitä haluat tulevaltasi, oletkohan sen kertonut liian aikaisin mimmeille, kun eivät ole halunneet edetä kanssasi vakavaan suhteeseen?

Mieti minkälainen ihminen olet, ja mitä muuta haluat elämältäsi. Sinulla on nyt vielä aikaa tehdä mitä sielu sieltää yksin, kun sitten nainen ja perhe tulevat mukaan kuvioihin niin sitten se on arkea, missä on jatkuvasti paljon vastuuta, huonoja ja hyviäkin hetkiä, missä pitää osata kohdella perhettä oikein ja ottaa heidän mielipiteensä ja unelmansa huomioon, ettei kaikki hajoa käsiin.

Mitä vaadit naiselta? Etkö anna kaikkien mahdollisuuksien tulla elämääsi, kun et halua oman tulevan kultasi olevan tietynlainen, esim yh-äiti, masentunut, sellaisessa työssä mikä vie paljon aikaa.
 
ttp
Tiedät hyvin tarkkaan mitä haluat tulevaltasi, oletkohan sen kertonut liian aikaisin mimmeille, kun eivät ole halunneet edetä kanssasi vakavaan suhteeseen?

Mitä vaadit naiselta? Etkö anna kaikkien mahdollisuuksien tulla elämääsi, kun et halua oman tulevan kultasi olevan tietynlainen, esim yh-äiti, masentunut, sellaisessa työssä mikä vie paljon aikaa.

Minulla ei ole tapana kertoa haaveitani ennen kuin tunnen toisen ihmisen riittävän hyvin. Olen paremminkin sitä mieltä, että haaveet näkyvät minusta läpi. Kasvoin ahkerassa yrittäjäperheessä. Ensirakkauteni oli Californiassa asuneen Nokia-johtajan tytär johon tutustuin täällä Suomessa osuttuamme koulussa samalle luokalle. Totuin hyvällä tavalla siihen, että maailma on kaunis paikka ja useimmat asiat joita ihminen tahtoo ovat mahdollisia. Näkemykseni tulevaisuudesta on siksi aina ollut positiivisempi kuin miehillä yleensä, ehkä vähän ruusunpunainenkin. Nykyisessä lama-Suomessa tämä ei valitettavasti ole enää hyve, sillä huonoja aikoja ja työttömyyttä nähneet naiset odottavat mieheltä varovaista ja totistakin suhtautumista tulevaisuuteen. Aion silti hankkia rivitalonpätkän ja farmarivolvon, sillä voin tehdä sen yksinkin vaikka huomenna. Ne vain eivät ratkaise biologista tarvettani rakastaa naista ja saada lapsia.

Yh-äitiys, hoidettavissa oleva masennus tai aikaa vievä työ eivät ole esteitä seurustelulle. Tunnen vetoa tietynlaisiin olemuksiin. Toisiin taas en tunne lainkaan kiinnostusta. Kävin tänään työasioilla vakuutusyhtiössä, jossa minua vastassa ollut nainen edusti olemusta johon tunnen henkistä ja fyysistä vetoa. Tätä ei laimentanut vähääkään se, että jo puolen minuutin kuluttua näin naisen työpöydällä kuvat hänen lapsistaan. Toiset sanovat että vihkisormuskin on vain järjestelykysymys pois uuden suhteen tieltä, mutta minulle se oli tehokas stop-merkki tänään orastaneelle ihastukselle. Tehokas ja niin yleinen. Nyt on helppo vastata kysymykseesi mitä vaadin naiselta? Sen, että hänkin on vapaa.
 
Viimeksi muokattu:
bhmmmmmvn
kävit tätä keskustelua toisen kanssa, mutta toivottavasti voin tuoda omat ajatukseni mukaan. kiitos vain hyvästä keskustelun aloituksesta.

Totuin hyvällä tavalla siihen, että maailma on kaunis paikka ja useimmat asiat joita ihminen tahtoo ovat mahdollisia. Näkemykseni tulevaisuudesta on siksi aina ollut positiivisempi kuin miehillä yleensä, ehkä vähän ruusunpunainenkin.
mielestäni kyllä kaikilla miehillä on samanlainen asenne, sitä vain ei ehkä ilmaista ääneen, kun suomessa on tavanomaisempaa puhua ja pitäytyä van itse asiassa, faktassa. se ei merkitse sitä etteikö asenne voisi olla positiivinen.

Nykyisessä lama-Suomessa tämä ei valitettavasti ole enää hyve, sillä huonoja aikoja ja työttömyyttä nähneet naiset odottavat mieheltä varovaista ja totistakin suhtautumista tulevaisuuteen.
En tunnista tuota odotusta yhdestäkään naispuolisesta kaveristani, enkä itsestänikään.

***
Itse en ole koskaan kokenut etteikö kumppaniehdoikkaita löytyisi vaikkei käy juhannustansseissa tai mene pyhämekossa kylänraitille räpytelemään ripsiään miehille ja leikkimään avutonta (tällaista naiskuvaahan markkinoitiin 1950-1960 luvuilla. Mummoni aikalaiset ottivat miehen omasta tai naapurikylästä, koska käytännön syistä se oli pakko (ei silloin noin vain lähdetty kauas miehenhakuun, vaan otettiin se kuka nyt sattui olemaan suurinpiirtein ok, koska mieshän sen leivän kotiin toi).

nykyajassa on elettävä nykyajan mukaan ja on nytkin juhannustansseja (tai mitä tahansa tansseja), joissa nuoremmatkin ihmiset käyvät (omasta kaveripiiristäkin aina joku on menossa johonkin tansseihin. yksi harrastaa jopa kansantanhuja, muut sitten salsaa, vatsatanssia, lavatanssseja, yksi rivitansseja). Ja jos tanssia haluaa, niin voi ilmoittaa itsensä tanssikurssille, siellä on aina pulaa miehistä. ja sitten voi suunnata lavalle ja lähteä hakemaan naisia tanssimaan.

Sitten on niitä muuneltuja juhanustansseja (lue: tapoja löytää vastakkaisen sukupuolen (tai vaikka saman) seuraa. Esimerkiksi jotkut käyttävät nettideittejä ja toiset eivät sitten suurin surminkaan suostu sellaisiin, niin etsivät sitten sosiaalisia kontakteja IRL. Sitten on olemassa vielä sinkkuyhdistyksiä, ainakin suurimmissa kaupungeissa on ja sielläkään siis ei ole mitään treffipakkoa, vaan ajatuksena, että sinkut viettävät aikaa yhdessä. siellä voi solmia ainakin kaverikontakteja ja sitä kautta voi laajentaa omaa kaveripiirään, joka sitten taas laajentaa omia mahdollisuuksia tavata uusia ihmisiä. niin ja järjestetäänhän sitten pikadeittejäkin joka paikassa. monet yhdistykset järjestävät keskusteluiltoja vaikkapa jossain pizzeriassa. Itse olin juuri yhdellä sellaisella, jossa keskusteltiin ajankohtaisesta politiikasta. Pizzeria tuli vastaan sen verran, että myi pizzaa vähän halvemmalla (onhan se kannattavaa yrittäjällekin). En mennyt sinne treffimeilellä, vaan vain mielenkiintoisen aiheen vuoksi, mutta kyllä siellä puhelinnumeroita vaihdettiin parin ihmisen kanssa, kun löysimme sattumalta saman lajin harrastajan. Sanoisinpa, että nykyaikana on helpompi löytää kumppani verrattuna entisiin aikoihin. Toki on nykyisin enemmän kumpannittoimia ihmisiä, mutta sekin johtunee osaltaan siitä ettei nainen tarvitse itselleen elättäjää ja toisaalta sitten ihmisten huonoista sosiaalisista taidoista. Kaikki eivät vain enää osaa puhua vieraalle tai sitten on muita traumja, jotka estävät tutustumisen. Tai sitten ei vaan osata alkaa kolumaan oman paikkakunnan yhdistyksiä läpi ja katsomaan järjestävätkö he jotain toimintaa tai yhteistoiminta. Tai ei itse osata tai uskalleta olla aloitteellisia.


Aion silti hankkia rivitalonpätkän ja farmarivolvon, sillä voin tehdä sen yksinkin vaikka huomenna. Ne vain eivät ratkaise biologista tarvettani rakastaa naista ja saada lapsia.
Mikä sinua estää löytämästä naista? En usko, että se on se, että naiset eivät haluaisi muuttaa maalle, tai se, että naiset eivät halua romantikkoa. Mikä siinä on esteenä? Oletko pettynyt liian monta kertaa? Oletko pohjimmiltasi ujo? Onko sinussa joku sellainen piirre, joka oudoksuttaa naisia? varmisteletko liikaa? etkö uskalla kertoa tunteistasi, vaikka niihin ei vastattaisi? pelkäätkö, että se satuttaa liikaa? Vai oletko niin täydellinen (pakki kaikin puolin kasassa) että naiset eivät uskalla antautua sinulle, kun pelkäävät tulevansa petetyksi tai jätetyksi ja siitä on tullut sitten loputon epäonnistumisten kierre?

Yh-äitiys, hoidettavissa oleva masennus tai aikaa vievä työ eivät ole esteitä seurustelulle. Tunnen vetoa tietynlaisiin olemuksiin. Toisiin taas en tunne lainkaan kiinnostusta.
kuulostaa ihan normaalilta mieheltä/naiselta. Ja niin sen pitääkin olla.


Kävin tänään työasioilla vakuutusyhtiössä, jossa minua vastassa ollut nainen edusti olemusta johon tunnen henkistä ja fyysistä vetoa. Tätä ei laimentanut vähääkään se, että jo puolen minuutin kuluttua näin naisen työpöydällä kuvat hänen lapsistaan. Toiset sanovat että vihkisormuskin on vain järjestelykysymys pois uuden suhteen tieltä, mutta minulle se oli tehokas stop-merkki tänään orastaneelle ihastukselle. Tehokas ja niin yleinen.
ei ihastusta kannata tai tarvitse sammuttaa sen vuoksi, että toinen on naimisissa. Pitää vain tunteen itsellään ettei (etenkin jos kyse on tuntemattomasta) tule väärinkäsityksiä ja jatkaa ihmisen ihastelemista. Ihastumisen tunnehan kertoo ihastujalle itselleen siitä missä on yhteistä kosketuspintaa ja mikä toisessa on uniikkia tai "oikein", ei siitä, että se koko ihminen olisi täydellinen itselle, sopiva kumppani. Ihastumisen tunne on kyllä sikäli pariutumisvietiinn liittyvä, että harvemmin sitä lähtee tavoittelemaan henkilöä, josta ei löydä mitään kiinnostavaa, "ihastuttavaa", mutta ei sitä kannata sammuttaa sen vuoksi, että toinen on ehkä naimisissa ja että lasten kuvat ehkä kuvasivat omia lapsiaan. (etenetkö muutenkin ihastumistesi kanssa oletustesi pohjalta? miksi oletit, että sormus oli vihkisormus ja miksi oletit, että kuvan lapset olivat naisen lapsia? ajattelepa, että jos sormus olikin joku muu sormus ja nainen istui työtoverin työpisteessä (vain nimikyltti oli vaihdettu) ja kuvan lapset olivat työtoverin lapsia, tai naisen kummilapsia) yhdessä aikaisemmasa työpaikassa tein usein töitä työtoverin työpisteellä.

yksi usalainen treffivalmentaja on sanonut, että sinkuudesta kärsivien ihmisten suurin ongelma on siinä, että he olettavat ennenkuin kysyvät. Ei uskalleta lähestyä, jos oletetaan toisen olevan varattu (siinähän ei ole mitään pahaa, jos kysyy onko toinen vapaa, tai lähtisikö treffeille. jos toinen sanoo, että on naimisissa, voi sitten sanoa kohteliaisuuden: "harmi! miehesi on kyllä todella onnekas, toivottavasti itse löydän yhtä ihastuttavan naisen". voihan sitten olla, että avioliitto veteli viimeisiään ja tapaa saman ihmisen 1½ vuoden päästä ja siitä lähtee liikkeelle elämää suurempi romanssi)

Ja naisen ei pidä olettaa miehen varallisuutta auton perusteella jne. On uskallettava kysyä suoraan.



Nyt on helppo vastata kysymykseesi mitä vaadin naiselta? Sen, että hänkin on vapaa.
minä en tuota kysymystä esittänyt, mutta tahdon esittää vastakysymyksen: ilmeisesti kuitenkin sinulla on muitakin vaatimuksia naisille. Ainakin tuossa yllä olevassa kappaleessa kerroit: "jossa minua vastassa ollut nainen edusti olemusta johon tunnen henkistä ja fyysistä vetoa", eli ei sinulle riitä pelkästään se, että nainen on vapaa, vaan hänen täytyy myös ihastuttaa sinua fyysisesti. Mikä sekin on normaalia, etenkin kun etsii itselleen myös lastensa äitiä. me olemme rakennetut geneettisesti sillä tavalla.

en halua lohduttaa sinua, että kyllä se siitä, varmasti löydät naisen, kun tosiasia on se, että kaikki eivät löydä. Onpa syy sitten omissa huonoissa sosiaalisissa taidoissa, tai jossain nimeämättömässä, ei kannata silti menettää toivoaan. minulla meni tämä nyt hiukan lörpöttelyn puolelle, mutta pidä kiinni unelmistasi saada lapsi. naisiin kuitenkin on sisäänrakennettu biologinen kello, joten tuskinpa joudut kuitenkaan lapsettomaksi jäämään. tätä nykyä ensimmäinen lapsi voidaan hankkia vasta kolmenkympin paremmalla puolella, mikä ei ehkä ole hyvä asia, mutta yhteiskunnan hektisyys ajaa siihen. Et siis ole ainakaan siltä osin menettänyt vielä toivoasi.
 
Viimeksi muokattu:
ttp
Näkökulmastasi käy hyvin esille se, että naisilla kumppanin etsintä pohjautuu sosiaalisiin verkostoihin ja niissä luonnolliseen etenemiseen. Meillä miehillä asia on toisin; vaikka olisi miten hyvät kaveriporukat, kumppanin etsinnässä olet aina yksin. Siinä missä naiset jakaa vinkkejä minne kannattaa mennä ja kyselee onko uusi ihastus nyt kaverienkin mielestä sopiva, miehet vain toteaa toisilleen onnistuiko vai ei. Tämä on sikäli hyvä asia, että valinta tulee tehtyä 100% oman mieltymyksen mukaan.

Vaikutat vaativalta sanoessasi, että kertomissani asioissa ei ole mitään uutta ja minun tulisi tehdä enemmän. Ymmärrän sen että kilpailuyhteiskunta korostaa suorituskeskeisyyttä, mutta ajattelun ei pitäisi ulottua tunteisiin perustuvaan parisuhde-elämään. Jos ryhtyisin suhteeseen naisen kanssa johon en tunne mainitsemaani psyykkistä ja fyysistä vetoa, kysymyksessä olisi talousliitto, ei rakkaus. Vierastan ja kierrän kaukaa ne ihmiset jotka ajattelevat parisuhdetta kumppanin työpaikan, varallisuuden ja sosiaalisen statuksen kautta, vaikka minulla näitä onkin. Rakkaus on sitä että pysyy vierellä ja välittää, vaikkei meillä olisi mitään muuta kuin toisemme.

"Mikä sinua estää löytämästä naista?"

Kahdenkeskisten treffien vähyys. Olen innokas tapaamaan uusia erilaisia ihmisiä. Jos haluan lähteä pari kertaa viikossa treffeille naisen kanssa jota en vielä tunne, sanoppa missä näitä spontaaneja neitoja on?
 
ttp
Parinvalinnassa on jotain lähtökohtaisesti pielessä, sillä Suomessa epäkypsät seikkailijat pääsee helpommin parisuhteisiin kuin isäksi valmiit kunnolliset miehet
Niin - ottamatta kantaa Suomi24:n keskustelujen sävyyn, kolmekymppisten "kunnon miesten" kysyntä tuntuu olevan tänä päivänä olematonta verrattuna satunnaisiin petikavereihin. Mistä perinteinen nainen joka on valmis turvalliseen arkeen, siinäpä kysymys. Moni koulutettu kaupunkilais-sinkkunainen puolestaan kysyy missä ne kunnon miehet on. Tuolla me kuljetaan kaupungilla vastakkain tunnistamatta toisiamme. Minusta nettideitit olisi hyvä lisä tunnistaa muut sinkut kaiken kansan joukosta. Kuvallani ja keskusteluillani on helppo päästä treffeille, mutta valtava ylitarjonta miehistä johtaa siihen, että keskusteluyhteyksiä ei synny miehille sitä kautta edes joka kuukausi. Siksi on toimivampaa, joskin sattumanvaraista lähestyä tosielämässä.

Sanokaapa naiset mistä te tunnistatte potentiaalisen hyvän miehen a) livenä b) nettideiteillä?
Olettaen ettei vielä ole juteltu / kirjoiteltu sanaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
bhmmmmmvn
ttp. huomasin, että olit käsittänyt kirjoitukseni suurinpiirtein niin väärin, kuin se on mahdollista käsittää, joten jätän nyt _siltä osin_ vastaamisen sinulle. kirjoitin kyllä vastinetta, mutta tajusin, että sekin luultavasti menee väärintulkinnan myllyn kautta ja arvostan omaa aikaani, joten luovutin.

kysyit mistä niitä spontaaneja neitoja voi löytyä ja vastaan sinulle vain lyhyesti: sieltä mistä muitakin ihmisiä voi löytyä (ja laitoin listaakin siitä missä ihmsiin voi tutustua). kerroit sinkuutesi syyksi sen ettei pääse treffeille. en tietysti tiedä mitä itse pidät treffeinä, mutta ainakaan omasta kaveripiiristäni en muista yhtään naista tai miestä, joka olisi käynyt treffeillä moneen vuoteen (siis sinkuista tai vastikään pariutuneista sinkuista).

Nykyisin kai suositaan enemmän treffittömyyttä (puhun heistä, jotka eivät nettideittaa, vaan tapaavat toisensa irlissä). Se menee jotenkin niin, että syystä tai toisesta aletaan keskustella ja sitten sattumalta tavataan jossain uudelleen ja vaihdetaan puhelinnumeroita. Sitten (yleensä.. tämä tapa ei taida muuttua hevillä, että mies tekee aloitteen) mies soittaa naiselle kotiin ja kysyy yksinkertaisesti, että lähdetkö leffaan/lenkille/kartottamaan löytyykö lähistöltä hyviä maastopyöräilyreittejä. siitä se sitten lähtee, ilman mitään odotuksia toisen osapuolen suhteen. sitten joskus käy niin, että ihastutaan ja aloitetaan seurustelu. tiedä sitten, ehkä elän jossain toisessa maailmassa, kun en voi ymmärtää miten on vaikea löytää kolmikymppisenä samanhenkisiä ihmisiä. tämä siis on vain minun hvaintoni, en väitä, että se on kaikilla näin, mutta ihan oikeasti en edes muista milloin joku ystävä olisi sanonut lähtevänsä treffeille. Itse en ehkä edes osaisi olla treffeillä, kun minäkin olen tavannut miehiä ilman treffimiljöötä.

kirjoitit alussa asuvasi turussa ja goolailin tässä hiukan turun alueen sinkkuelämää ja on siellä ainakin eurosinkut niminen yhdistys, joka näyttää jatkuvasti järjestävän sinkuille yhteisiä tapaamisia. Ehkä sielläkin kannattaisi sinun käydä ja jos ei muuta, niin ennenpitkää ainakin kuulet muilta kävijöiltä mitä muita tapoja he käyttävät treffeille päästäkseen. Olen nimittäin vakuuttunut, että niistä naisista ei ole pulaa, jotka haluaisivat tehdä lapsia, joten etköhan tavoitteeseesi ennenpitkää pääse. lisäksi (jos treffeille pääsy on ongelma), voi alkaa käydä pikatreffeillä.

ja samoin voi itsekin olla aktiivinen (ei, en tarkotia tai vihjaa ettetkö olisi itse ollut tarpeeksi aktiivinen. en tunne sinua, kunhan heittelen ideoita) ja vaikka ehdottaa sinkkuyhdistyksille voisivatko he järjestää vaikka johonkin pizzeriaan sinkkujen yhteistä pizzailtaa, tai leffailtaa. Tai kyysä joltain kuntosalilta, voisivatko he järjestä sinkkujen kuntoilupiiriä, jossa samaan ryhmään otettaisiin vain sinkkuja, jotka ovat valmiita tutustumaan uusiin ihmsiin. Samalla kuntosali saisi uusia asiakkaita ja voisi vaikka käyttää tilannetta hyväkseen mainostamalla ravinteitaan. Ja niin edelleen, vain oma luovuus on esteenä uusien ideoiden kehittelylle.

"Sanokaapa naiset mistä te tunnistatte potentiaalisen hyvän miehen a) livenä b) nettideiteillä?
Olettaen ettei vielä ole juteltu / kirjoiteltu sanaakaan. "

Ei voi tunnistaa ilman vuorovaikutusta. Tai minä en ainakaan. Tosin en lähestykään miehiä sillä silmällä, että lähestyn vain potentiaalisia miesehdoikkaita, vaan koitan kohdella kaikkia ihmisinä. toisten kanssa sitten natsaa paremmin ja itse tilanne alkaa viedä mukanaan (ja usein ne pöllöimmätkin miehet vaikuttavat ihan kivoilta, kunhan on opittu tuntemaan. sama kai se on naisten kanssa). Se on minun tapani, enkä osaisi olla mitenkään haku päällä ihmisten kanssa. Olen siinä mielessä 'urpo'.
 
ttp
"Nykyisin kai suositaan enemmän treffittömyyttä"

Niinkö? Tuo on minulle uutta. Elämäni parhaat treffit oli Tampereella syyskuussa 2012. Olin sopinut erään Lapissa asuvan neidon kanssa, että hänen tullessaan Tampereelle työreissulle minä ajan Turusta sinne vastaan. Molemmat odotettiin ja jännitettiin toistemme ensitapaamista, laittauduttiin viimeisen päälle. Kun sitten yhtä aikaa saavuttiin eri suunnista sovitun ravintolan portille, hän suoraa päätä kiepsahti kaulaani, aidosti hymyillen katsoi syvälle silmiini ja kertoi miten ihana on tavata. Niin todella oli. Syötiin pitkän kaavan mukaan, juotiin, käytiin rauhallisella kävelylenkillä käsikkäin, kahviteltiin ja jatkettiin siitä hänen hotellilleen. Tuo suhde ei olisi ikinä päättynyt, ellei kotikaupunkiemme välinen 900 km etäisyys olisi estänyt minua jättämästä työpaikkaani ja muuttamasta sinne missä porot kasvaa.

Tarkoittaako treffittömyys sitä, että aletaan huomaamatta kavereiksi ja katsotaan löytyykö jossain vaiheessa jotain romantiikkaa?

Mistä sellainen säätö saa latauksensa?
 
bhmmmmmvn
Tarkoittaako treffittömyys sitä, että aletaan huomaamatta kavereiksi ja katsotaan löytyykö jossain vaiheessa jotain romantiikkaa?


no noin (sehän olisi jo ystävyyssuhteen väärinkäyttöä, ellei sitten alusta asti ole sovittu niin).

Rakkaushan ei kysy aikaa tai paikkaa eikä tarvitse treffejä ilmoittautuakseen kahdelle ihmiselle. Joku ihminen voi sitä tietysti tarvita, mutta ei rakkaus tarvitse. Kuten edellä jo kirjoitin (en millään jaksa toistaa sitä, jos ei avautunut, en voi tehdä enempää) hyvin monet ihmiset ovat löytäneet rakkauden ihan muualta kuin treffeiltä ja ne suhteet näyttävät kestävän erikoisen hyvin (sitä on tutkittukin jossain).



Mistä sellainen säätö saa latauksensa?
Mistä nyt rakkaus voisi saada latauksensa, onko kukaan koskaan sitä selvittänyt, tuskin. Jos kahden ihmisen välille syttyy rakkaus, se syttyy, ihan riippumatta siitä miten on tavattu.sitten vain riippuu ihmisestä itsestään, että onko tarpeeksi joustava elämälle, vai elääkö mieluummin kankeampia ja rituaalinomiaisempia raiteita pitkin. tässäkin asiassa yksi asia sopii toiselle, toinen toiselle.
 
ttp
Rakkaus tarvitsee syttyäkseen tilanteen jossa kaksi ihmistä kohtaa. On se sitten juokseminen vahingossa päin vastaantulijaa tai huolellisesti etukäteen sovittu tapaaminen. Totaalisia vahinkoja käy varsin harvoin; käytännössä jompi kumpi tuntee alussa aivan pientä kiinnostusta ja järjestää itsensä yhteiseen tilanteeseen. Työskentelen miesvaltaisella alalla. En juokse baareissa. Minulle flirttaillaan kaupoissa ja ruokapaikoissa. Jotakin puuttuu. Ympäristö jossa näitä aktiivisia naisia tapaisi rentoina sunnuntai-iltoina, kun on aikaa vain olla ja jutella. Turussa ainakin lenkkipolut, kuntosalit ja kahvilat on tähän aikaan aivan tyhjiä.
 
bhmmmmmvn
no olethan sitten löytänyt turustakin aktiivisia naisia, kun kaupassakin on sinua aktiivisesti lähestytty. Toivottavasti olet ymmärtänyt vastata niihin, sillä jos et ole, olet voinut itse missata tilaisuuksia, oli kipinää tai ei.

Ilmeisesti vika on sitten siinä, minkä itsekin kirjoitit, että "jokin puuttuu". Sille ei voi mitään muuta kuin alkaa sitten elää sen mukaan ja hyväskyä se fakta että niin rajoittaa omia mahdolisuuksiaan tai sitten alkaa muuttaa itseään niin, että ei odotakaan enää että kipinän pitäisi löytyä heti, vaan heittäytyy niihinkin ihmissuhteisiin mukaan, joissa kipinää ei vaikuta olevan. jos niistä ei ala suhdetta, niin voi ainakin alkaa ystävyyssuhde (jos ymmärtää nekin ihmissuhteet pitää elossa ja voimassa) ja mitä enemmän on ystäviä, sitä enemmän tapaa ihmisiä ja näin taas nostaa omia todennököisyyksiään tavata uusia tyyppejä jne.. enkä yritä neuvoa, enkä väitä ettetkö tätä jo tietäisi tai näin toimisi, vaikka onkin kirjoitettu neuvovaan sävyyn. Ilta on jo pitkällä ja minunkin on valmistauduttava huomiseen ja jossain välissä pitäisi nukkuakin.

ps. sunnuntai on ehkä joka puolella suomea huono päivä tavata ketään ihmistä missään (paitsi nukkuvassa maalaiskylässä kirkossa), koska ihmiset valmistautuvat maanantaihin, pissattavat koiriaan ja etsivät viikonlopun aikana kadonneita avaimia, passeja, tekotukkaa ja ties mitä.
 
ttp
Ainoa mikä tuossa ottaa korvaan on itsensä muuttaminen. Olen muuttanut ja muuttunut vuosien varrella huomattavasti avoimemmaksi, rohkeammaksi, sosiaalisemmaksi, toki myös ulkonäöltä ja pukeutumiselta miehekkäämmäksi kuin olin vaikkapa 20-kesäisenä. Myyntimiestaustani ansiosta osa ihmisistä pitää minua ehkä liiankin helposti lähestyvänä. Tänä päivänä kun monella on melkoiset suojamuurit ympärillään. Olen myynyt naisille kaikenlaista aina joulukuusesta omakotitaloon, mutta se on aivan eri asia kuin markkinoida itsensä parisuhteeseen jonkun kanssa. Mitä enemmän tuot kiinnostustasi esille, sen vähemmän nainen kiinnostuu sinusta. "Tilanteen hyväksyminen" tai luovuttaminen ei tule kysymykseenkään. Maassa jossa kokemattomat parikymppiset menee naimisiin ja ostelee pankin rahoilla neljänsadantuhannen unelmakoteja, ei reilusti kolmekymppinen työssäkäyvä ja omillaan toimeen tuleva velaton sinkkumies voi olla kirosana tai punainen vaate naisten silmissä. Jos on, vähiten mies voi tuota asiaa muuttaa. Rakkauden työkalupakin voin päivittää ajan tasalle. Teeppä ostoslista.
 
kamelli
Joku sanoi että treffeillä käyminen on vanhanaikaista. Entäpä tänään alkanut sarja Ensitreffit alttarilla?

Minulle tuli fiilis että haluaisin itsekin testata matchmakingia jota vetää koulutetut parisuhdeasiantuntijat. Ei nyt välttämättä suoraan alttarille, mutta kunnon järjestetyille treffeille huolellisesti valitun kumppaniehdokkaan kanssa.

Löytyykö tästä maasta henkilökohtaista asiantuntijapalvelua jonne me sinkkumimmit ja -äijät voi ilmoittautua? Olisin jopa valmis maksamaan siitä että pätevien ihmisten tiimi ehdottaisi sopivaa miestä kenen kanssa kannattaa lähteä treffeille. Kaikkien Tinderien, kinderien, suomikaksnelosten ja muiden automaattisten hakuammunta-nettideittien jälkeen.
 

Yhteistyössä