Haluatko tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsen sukupuolen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsen sukupuolen?

Vieras
Tehdäänpä kyselyä kuinka moni haluaisi ja aikoo ottaa selvää lapsen sukupuolesta?
Itse ehkä haluaisin tietää mutta puoliso ei joten tod.näk. se selviää vasta synnärillä :)

Itse olen joka odotuksessa halunnut tietää, toisessa en saanut tietää. Jos ultrassa sukupuoli näkyy ja haluat sen tietää, voi hoitaja tai lääkäri kirjoittaa sen sinulle vaikka lapulle, jos miehesi ei halua asiaa tietää.

Sain neuvolasta Satakunnan keskussairaalan monisteen jossa kerrottiin mitä varhais ja rakenne ultrassa tapahtuu. Lapun lopussa lukee että sikiön sukupuolta emme lähde arvailemaan. Onkohan tämä vain kyseisen sairaalan käytäntö....

Itse en välttämättä olisi halunnut tietää, mutta mies halusi (on mukamas niin käytännöllistä.. taisi vain toivoa poikaa niin kovasti;)) Noooh.. poika sieltä sit on kuulemma tulossa, vaikka olisipa makoisa yllärimomentti jos tulisikin tyllerö:D

Taitavat yksityisellä vastaanotolla kertoa sukupuolen paremmin kuin sairaalassa.Meillä tiedossa kumpi on tulossa,kysästiin ihan mielenkiinnosta vaikka eihän sillä väliä ole,molemmat yhtä tervetulleita.

Mentiin esikoista odottaessa yhdessä yksityiselle rakenneultraan ja lääkäri osasi hyvin katsoa kumpi tulee, ja kun kysyttiin niin kertoi. Halusimme tietää ihan mielenkiinnosta sukupuolen mutta muille emme kertoneet.
Nyt toista odottaessa menemme samalle lääkärille kahden viikon päästä rv:llä 21 ja minä ainakin haluan tietää kumpi tulee ihan senkin puoleen että tiedän minkä värisiä vaatteita laittelen valmiiksi ;). Muuttokin tulossa niin osaa laittaa ns. väärän väriset suoraan kiertoon pois komeroista viemästä tilaa. Kun en oikein osaa kumminkaan pukea pojalle vaaleanpunaista haalaria..

Ei ole vain kyseisen sairaalan käytäntö. Itselleni tuli juuri kutsu ultraan Kätilöopistolta (Helsinki). Siinä luki myös ettei sukupuolta voida varmuudella tietää...

Haluan tietää lapsen sukupuolen, ja tulen sen varmasti tietämään....kun lapsi syntyy. Punktiostahan sen oliis satavarmasti saanut, mutta ei pyydetty.
Etukäteen sillä tiedolla ei meille ole merkitystä, sillä en edes osaa toivoa jompaakumpaa; tässä iässä minulle ekan (ja ainoan) lapsen sukupuoli on herttaisen yhdentekevää,kunhan nyt syntyisi sieltä suhteellisen terveenä.

meillä rakenneultra 27.12. en tiedä kyseisen sairaalan politiikkaa mutta ajattelin kysellä josko siellä näkyis jompaan kumpaan viittaavaa mutta ilmaisen samalla että tiedän ettei ole 100% varma. saa nähdä sanooko ne mitään. ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin kuulla ""veikakuksen"" mutta ei meille ole väliä kumpi on (tietenkään) enkä sillä perusteella lähde vaatteita ostamaan tms.

AP:

Satakunnan keskussairaalassa olin itse viikko sitten np-ultrassa ja kysyimme juuri tästä sukupuolen näkymisestä rakenneultrassa. Kätilö sanoi vain, että ehkä näkyy, jos vauva pyllistelee silloin oikeaan suuntaan. Mutta jäimme siis käsitykseen, että saamme ainakin arvauksen, mikäli vauva tosiaan on oikeassa asennossa silloin.

Ja joo, minä haluan niin kovasti tietää, että mieskään ei enää laita hanttiin. Tottui hyvissä ajoin ajatukseen, että voishan sen tietää ennen synnytystäkin.

Käytiin rakenneultrassa juuri pari päivää sitten ja ainakin täällä oulussa sukupuoli kerrotaan, mikäli se vaan näkyy. Me tahdottiin tietää sukupuoli, mut tiedostetaan se hyvin et esim napanuora jalkojen välissä on voinu vääristää näkymää. Meille veikattiin poikaa joka kuulemma on ""varmempi"" veikattava kuin tyttö, kun niillä on ne ulokkeet. ;)

Ultra ei tietenkään koskaan satavarma ja ainahan sitä ei kunnolla näe, vaikka haluaisikin. Meillä ei ekassa ultrassa lääkäri uskaltanut sanoa, kun sanoi ettei näe kunnolla. Toisessa ultrassa sitten kerrottiin, että melko varmasti poika ja kyllä sen itsekin omilla silmilläni näin. En ajattele, että tietämättömyydessä olisi jotain taikaa: eihän se sukupuoli tietämällä siitä miksikään muutu, molemmat on yhtä hyviä ja asia ei salaisuudeksi kuitenkaan jää. Olen mä sen verran utelias tyyppi, että olen halunnut kaiken mahdollisen infon siitä kuka ihme siellä masussa luuraa.

Kyllä halusin heti tietää kun vain voi,elikkä rakenneultrassahan tuo näkyi sitten:) viikolla 20 ja risat,mutta silti suhtaudun vähän varauksella kumpi tulee..pääasiahan on että vauveli on terve..mutta ihan mielenkiinnolla ja uteliaana ehdottomasti halusin tietää;)

mulle oli alusta asti selvää, että haluan tietää sukupuolen jos semmoinen mahdollisuus tulee. hyvinkään sairaalassa ultrattiin ja kyllähän se kiltti kätilö näki sukupuolen ihan selvästi. poika tulee :) kyllä sen pippelin itsekkin siitä kuvasta tunnisti.
menimme vielä 4d ultraan helsinkiin ja poika vahvistui ihan varmaksi siellä. tämä oli hyvä ratkaisu meille, koska itse synnytyksessä on jo niin paljon jännättävää, että sukupuolen paljastus siinä vaiheessa ois ollut aika pieni juttu. nyt on kiva kun on voinut hankkia vaatteita ja tarvikkeita paljon rohkeemmin..!
aijotaan kysyä sukupuoli myös tulevien lapsien kohdalla, jos niitä siunaantuu!

Haluttiin alusta asti tietää kumpi on tulossa. Itse veikkailin alusta asti poikaa. Vaan kun yhdessäkään ultrassa ei saatu sukupuolta varmistettua, kun kaveri peitteli niin lahjakkaasti jalkoväliään. Vielä rv 37 synnytystapa-arviossa pysyi sukupuoli salaisuutena. Lääkäri veikkaili tyttöä sillä perusteella ettei pippeliä näkynyt vielä rv 25....vaan poikahan tuo oli ja se selvisi vasta siellä synnytyssalissa. Jos meille vielä lisää lapsia suodaan niin varmasti taas yritetään selvittää sukupuoli etukäteen. Eihän sillä ole väliä kumpi tulee, mutta olisihan se ollut kiva ostaa esim. vaatteet vauvalle etukäteen (muitakin kuin valkoisia)

mä olen ollut aina (ennen raskautta) sitä mieltä että en missään nimessä halua tietää etukäteen sukupuolta jos joskus olen raskaana.
niinpä se uteliaisuus silti voitti :) mies halusi myös tietää etukäteen jos mahdollista. kummallakin oli sellainen tunne, että tulokas olisi poika. molemmat ollaan silti sitä mieltä oltu alusta asti, et kumpikin on enemmän kuin tervetulleita :)
rakenneultrassa sitä sit kyseltiin et kumpikohan olis tulossa ja lääkäri sanoi, että oikein sievältä tytöltä se näyttäis :) mutta siltikään emme aio ostaa ns. tyttöjen vaatteita vaan sellaisia jotka käy tytöille ja pojille. eihän sitä koskaan voi varma olla.. oishan se nolo jos kaapit ois täynnä vaaleenpunasia mekkoja ja sit sieltä sattuski tulemaan poika!

Esikoista odottaessa ei kyselty kumpi tulee, ihan haluttiin vaan pitää jännitystä loppuun saakka....vielä synnytyssalissakin supistuksia kestäissäni jännitin kumpi sieltä tulee, vaikka meille oli ihan sama kumpi hän on....sain oikein puhtia siihen synnyttämiseen, kun halusin vihdoin jo nähdä lapseni ja tietää onko hän tyttö vai poika. Koko raskausajan oli jotenkin tunne pojasta, mutta kun sain ponnistettua hänet maailmaan, ensimmäinen kiljaisuni oli, SE on tyttö!!!
Nyt olen uudestaan raskaana ja olen ihan kahdenvaiheilla siitä, että utelenko etukäteen vai jätänkö salaisuuden omin silmin nähtäväksi....on vielä aikaa miettiä rv5.

Rakenneultrassa ei uskallettu kysyä kun sitä ei täällä mielellään arvailla. Viimeisessä ultrassa rv 36 oli pakko kysyä kun vauva oli jo niin iso et helpommin näkyy... Ja näkyihän se:) kiveksiä katseltiin! tuli todempi olo ja vauvasta tuli enemmän persoona kun tietää sukupuolen. Kyllä sitä jännitystä muutenkin riittää siihen synnytykseen.. Itse ainakin jännityksellä odotan et minkä näköinen vesseli on... Yhtään en osaa kuvitella! No pian nähdään hänet.

Yhteistyössä