Haluisin tietää uteliaisuuttani ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sektiolla synnyttänyt, toisesta vauvasta haaveilev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sektiolla synnyttänyt, toisesta vauvasta haaveilev

Vieras
Kuinka pienillä ikäeroilla teidän lapset on, siis minimi, kuinka pian siis ootte uudelleen tulleet raskaaksi synnytyksen jälkeen?
Minulle sanottu että jos edellinen sektio, pitäisi odottaa vuosi ennenkuin uutta alkaisi odottamaan???

Alkuperäinen kirjoittaja +++++:
joo ainakin vuosi oli mulle suositus.meiän ykkösen ja kakkosen ikäero 1v2kk.

ai että vuosi ikäeroa?? vai vuosi odottaa ennekuin alkaa yrittämään edes toista?

Itselläni kans sektiolla eka ja haaveissa toinen, ja neuvola sanoi ettei pitäs alkaa yrittämään toista ennenkuin eka täyttää vuoden koska sektio.

Joo, vuosi odottelua ennen yritystä (tai siis odotuksen alkua), niin mullekin sanottiin. Kaipa sitä voi aikasemminkin alkaa (ja monet on näin tehneetkin), mutta lääkärithän aina puhuvat riskirajoista. Useilla varmaan menee ihan hyvin, vaikka vuotta ei odottaisikaan. Mutta sitten taas, mitäs jos kuuluukin siihen ryhmään, että ei niin hyvin kohtu olekaan palautunut. Jokainen varmaan itse ottaa omat riskinsä.

Itse odottelisin vuoden, mutta tykkäänkin tutustua lapseen kerrallaan. Vauvakuumetta mulle ei ole tullut, kun vasta toisen ollessa lähemmäs kaksi. Siksi ei ole ollut tarvetta ottaa tuota alle vuoden riskiä.

Yhteistyössä