Haluttomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja redstar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

redstar

Uusi jäsen
15.10.2012
1
0
1
Ajattelin nyt kirjottaa itseäni jo yli vuoden vaivanneesta ongelmasta eli haluttomuudesta : /

Se alkoi sairastuttuani masennukseen mutta nyt siitä ylipäästyäni halut eivät ole tulleet takaisin.

Olen tässä miettinyt mahdollisia syitä tuolle haluttomuudelleni ja sitä miten ihmeessä saisin halut takaisin. Minulla on ihana mies ja parisuhteessa menee muuten hyvin mutta tämä minun haluttomuuteni on ongelma. Mies haluaisin ihan hirveästi ja nyt olen taas tulossa siihen pisteeseen että en enää kestä yhtään puhettakaan seksistä enkä seksuaalisessa mielessä tehtyjä kosketuksia.

Olen siis muuten ennen ollut erittäin seksuaalinen ja meillä meni miehen kanssa hyvin seksin suhteen. Mutta muttiakin on ollut matkassa siitä syystä että olemme erittäin suorasanaisia jos on jokin ongelma yms. Alkujaan eka kriisi seksissä tuli siitä kun mies sanoi minun olevan vähän löysä. Ei kuulemma haitannut häntä sen kummemmin mutta että sen kuulemma huomasi. Sitä uutista sain sulatella pari kuukautta kunnes totesin että asialle en voi mitään joten antaa olla. Noin puoli vuotta sen jälkeen miehelle tuli yhtäkkiä erektio ongelmia. Ei noussut vaikka olisi haluttanut tai penis meni löysäksi kesken kaiken. Tämä luultavasti johtui siitä että miehen paino nousi samoihin aikoihin yli kymmenellä kilolla ja hän oli selvästi ylipainoinen. Tuo turhautti sekä miestä että minua, mutta siitäkin selvittiin ja mies sai painoaan pudotettua ja kaikki rullasi taas hienosti.

Pahin tuli sitten kun sairastuin masennukseen. Seksi ei enää tuntunut hyvältä, en kiihottunut ollenkaan ja tuntui pahalta. Jatkettiin kuitenkin noin puoli vuotta niin että pakotin itseni seksiin mieheni takia. Mies rupesi laukeamaan nopeasti koska minulle oli ihan se ja sama tuliko hän nopeasti vai ei. Halusin vain että seksi on nopeasti ohi. No nyt on masennuksesta selvitty mutta vieläkään en tunne minkäänlaista halua seksiin. En saa orgasmia tai jos saisin niin mies ehtii laueta ensin. Toisaalta joskus tulee halun puuska ja olisin valmis hommiin niin mies ei haluakkaan samaan aikaan. Minut torjutaan silloin kerrankin kun tekisi mieli ja se korpeaa. Olen tästä miehellekkin puhunut ja olemme aina käsitelleet näitä ongelmia seksielämässä ja ollaan kumpikin koitettu tehdä parhaamme mutta se jos mikä loukkaa on kun torjutaan kun muutenkin on vaikea haluta seksiä.

Nyt meillä on myös se ongelma, tai siis minulla että toisen lapsen synnytyksen jälkeen olenkin yhtäkkiä tullut kireäksi. Mies on siitä ihan onnessaan mutta minua seksi sattuu. En tiedä sitten onko hormonikierukka syynä vai mikä. Synnytyksestä on joka tapauksessa jo kahdeksan kuukautta enkä usko että siitä on kyse.

Joka tapauksessa harmittaa ihan hirveästi että seksi ei haluta kun joskus. Haluaisin takaisin siksi omaksi itsekseni mikä ennen olin :(

Vaikeaa viestisi perusteella lähteä arvailemaan syitä, mutta yritän kuitenkin arvailla:
- Vaihda ehkäisyä? Ehkä hormikierukan hormonit jarruttavat seksihalujasi?

Ja kysymys: koetko itse itsesi yhtä seksikkääksi kuin ennen lapsia? Moni ei koe, ja tämä voi johtaa siihen, että kun ei pidä itseään yhtä haluttavana kuin ennen, ei omatkaan halut syty. Jos tämä on ongelma, ehdottaisin ensiavuksi parin kuukauden lenkkeilyä/sauvakävelyä tms. urheilua ja ulkoilua: fyysisen kunnon kohotessa tyytyväisyys omaan kroppaan paranee ja sitä mukaan kun oma olo paranee, saattaa vaivihkaa myös omat halut hieman palata.

Yhteistyössä