Halvimmat perusruokanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ale"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ale"

Vieras
Täsä taas tuli mieleeni kun kävin paikalliseen s-markettiin satkun kiikuttamassa, että halpaa ruokaa kiitos!!!

Joten mitä luokittelette 5-henkisen perheen halvaksi perusruoaksi?

Itsellä tuli mieleen:
-kaalilaatikko
-makaronilaatikko
-makkarakeitto
-kanttarellikastike (omakeräämistä sienistä)
-kinkkukiusaus

Eli näitä mä yleensä sit teen, mut olis kiva jos joku lisäis tähän mun listaan vielä jotain muutakin.

[QUOTE="ale";27121464]Täsä taas tuli mieleeni kun kävin paikalliseen s-markettiin satkun kiikuttamassa, että halpaa ruokaa kiitos!!!

Joten mitä luokittelette 5-henkisen perheen halvaksi perusruoaksi?

Itsellä tuli mieleen:
-kaalilaatikko
-makaronilaatikko
-makkarakeitto
-kanttarellikastike (omakeräämistä sienistä)
-kinkkukiusaus

Eli näitä mä yleensä sit teen, mut olis kiva jos joku lisäis tähän mun listaan vielä jotain muutakin.[/QUOTE]

Jauheliharuoat - ostan aina prosenttitarralihaa pakkaseen.

[QUOTE="poikia3";27121566]
itsetehty pizza
[/QUOTE]

Meillä on varmaan törkeän kallis pizzatäytemaku, mutta tää on erikoisherkku, ei todellakaan halpa vaihtoehto.

Mistä täytteistä sitten yleensä teet?

Meidän lapsille menee kala-kananmunakastike ja keitetyt perunat. Eli seitiä valkokastikkeessa mihin on silputtu keitettyä kananmunaa. Siitä kun tekee sellaisen "Mätön" perunoiden kanssa niin syövät ahmien.

No tässä kun vielä opiskellaan niin vähintään kerran viikossa tulee syötyä makaroonia + maustettua tonnikalaa (esim mexicana, basilika jne) / tavallista tonnikalaa. Mutta meillä tietysti eri tilanne kun ei ole lapsia vielä, eihän tuo ole ravintoaineiltaan sieltä rikkaammasta päästä.... Puuroa syödään usein myös.

[QUOTE="...";27121761]No tässä kun vielä opiskellaan niin vähintään kerran viikossa tulee syötyä makaroonia + maustettua tonnikalaa (esim mexicana, basilika jne) / tavallista tonnikalaa. Mutta meillä tietysti eri tilanne kun ei ole lapsia vielä, eihän tuo ole ravintoaineiltaan sieltä rikkaammasta päästä.... Puuroa syödään usein myös.[/QUOTE]

Hääh?
Pari purkkia maustettua tonnikalaa maksaa saman verran kuin paketti jauhelihaa, ellei enemmän!
Tykkääkö joku siitä purkkiharmaasta hituleesta vai miksi tonnikalaa kiskoo kaikki köyhät kaksin käsin?
Itse syön joskus ja silloinkin ehdottomasti vaaleaa tonnikalaa oliiviöljyssä.

Italianpata
Makaronilaatikko
Spagetti ja jauhelikastike
Hernekeitto
Ranskalaiset ja Kalapuikot/Lihapullat/Nakit
Kanankoivet ja Riisi
Broileriwokki (Kanasuikaleita,wok-vihannekset, riisi ja ruokakerma)
Paistetutperunat, paistettumakkara ja paistetut kananmunat
Kanakeitto

Meillä on varmaan törkeän kallis pizzatäytemaku, mutta tää on erikoisherkku, ei todellakaan halpa vaihtoehto.

Mistä täytteistä sitten yleensä teet?

Ihan perustavallinen pizza on kinkku-ananas pitsa, sitä juustoa päälle mitä kaapista löytyy. Joskus tehdään myös salami tai metwursti-pitsaa. Ja täytyy sanoa, että opiskeluaikoinani, siis -80-luvun lopussa ja -90-luvun lopussa tehtiin vielä edullisempia pitsoja. Niitä tehtiin bileisiinkin. Täytteinä käytettiin esim. uunimakkaraa, kananmunia ja tonnikalaa.

Tuli vielä mieleen, että perunaruuat ovat edullisia.

Esim. lihaperunasoselaatikko, juustoperunat ja näille voi keksiä jonkin lisukkeen. Lohkoperunoita voi tehdä myös itse ja tulevat edulliseksi. Erilaiset kasvisgratiinit. Kotonani syötiin myös perunavelliä.

purjo-perunasosekeitto
linssikastike (vihreitä linssejä, tomaattimurskaa, porkkanaa, sipulia) + riisi/makaroni/peruna
perunat ja kanttarellikastike
makaronilaatikko
jauhelihakeitto
uunijuurekset (punajuuri, porkkana, sipuli, peruna) & uunimaggara
munakas