Hammas särkee niin perskuleesti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aijai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aijai

Vieras
Tai siis viisaudenhampaan ien sattuu, on tulehtunut, turvonnut, tykyttää, kuumottaa ja SÄRKEE! En ole ihan varma särkeekö myös koko hammas vai vaan ien, kun se kipu tuntuu koko toisella puolella suuta. Pitänee huomenna varata aika hammsalääkäriin, josko pääsisi kipupäivystykseen vielä ennen pääsiäistä.

Voi ei, toi on niin inhottava vaiva. Mulla onneksi otettiin sitten molemmat alahampaat ja toinen ylhältä pois ja vaiva helpotti. Onko ennen ollut vaivana ja onko puhuneet mitään poistosta? Mulla ainakin oli niin ahdas leuka ettei viisurit mahtuneet kunnolla puhkeamaan ja tulehtuivat sen takia jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Voi ei, toi on niin inhottava vaiva. Mulla onneksi otettiin sitten molemmat alahampaat ja toinen ylhältä pois ja vaiva helpotti. Onko ennen ollut vaivana ja onko puhuneet mitään poistosta? Mulla ainakin oli niin ahdas leuka ettei viisurit mahtuneet kunnolla puhkeamaan ja tulehtuivat sen takia jatkuvasti.

Toinen puski ulos, kaksi kertaa tulehtui siinä vaiheessa kun oli ulos tulemassa, mutta toinen ei vaan tule. Siinä on kauheet taskut, joihin aina menee ruokaa ja sitten kun harjaan sitä sieltä pois niin ien menee rikki ja vuotaa verta ja sitten se tulehtuu. Yleensä ei ihan näin pahaksi menee, kun suuvedellä putsaan ahkerasti, mutta nyt on kyllä pahana. Hyvä kun koko hampaan alkua sieltä edes näkee kun ien on turvoksissa ja koko poski tuntuu turvonneelta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Särkypäivystykseen pitää päästä samana päivänä, joten pysy kovana kun sinne hammaslääkäriin soitat!

Pakko sinne on huomenna päästä kun edessä on pitkät pyhät ja päivystys pyhinä kuntaliitoksen vuoksi kaukana. Aion kyllä kitistä niin että pääsen huomenna.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
voi ei :S 500mg parasetamolia ja 400g ibubrofeeia yhdessä auttaa yleensä.

Olen raskaana, eli voin ottaa ainoastaan panadolia.. :(

Voi itku :( Nykyään kyllä sallitaan burana jollein ole viimeisellä kolmanneksella.Hammaskipu on kyllä kauheaa.

Onko oikeesti näin? Uskaltaisko ottaa? Olen toisella kolmanneksella.

Voit ottaa ibuprofeenia nyt yöksi, 400-600 mg kerta-annos on ihan OK kun raskauskaan ei vielä ole viimeisellä kolmanneksella. Kannattaa yhdistää tuo 1 g:aan parasetamolia, auttaa hyvin kipuun ja saat yöllä toivottavasti nukuttuakin.

Uusimmat

Yhteistyössä