hammaslääkäri pelosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuppineula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuppineula

Vieras
Antaako hammaslääkäri mitään rauhoittavaa jos kovastikin pelottaa..Mä en oo neljään vuoteen käynyt hammaslääkärillä kun viime kerta oli niin kivuilias etten oo uskaltanut.Mulla omassa käytössä oxamin mutta se ei oo koskaan auttanut mihinkään vaivaan.On vaan niin huono omatunto kun en oo käynyt tarkistuttamassa hampaita ja kyllä varmaan muutama reikäkin saattaa olla,ainakin yksi alkava ollut jo pari vuotta..

Jyväskylässä tuskin sellaista tehdään..muuten voisi kysyäkin siis jos joku rahottaisi sen puuhan:D Pitää kysyä,varmaan yksityinen on pelkohoitoon parempi..?

Nukutus on aina äärimmäinen vaihtoehto. Siihen sisältyy aina riskejä. Sitäpaitsi nukutuksessa ei aleta esim juurihoitoja tekemään, vaan hammas poistetaan. Siinä potilas voi menettää hampaita, joita muuten voidaan pelastaa ja purenta kärsii.

Esilääkitystä voi saada, mutta sitä kannattaa toivoa jo aikaa varatessa. Se on otettava noin tuntia ennen toimenpidettä. Kaikista parasta ois kuitenkin kokeilla ilman lääkitystä ja reilusti sanoa heti ensimmäisenä, että pelkää. Nykyään hoitohenkilökunta osaa hoitaa ja suhtautua erinomaisesti pelkopotilaisiin. :)

Rauhoittavaa tai ilokaasua saa ihan kunnalliseltakin hammaslääkäriltäkin. Ainakin isommisa kaupungeissa.

Mutta tosiaan kannattaa ensin kokeilla ilman "lääkitystä". Nykyisin otetaan todella hyvin huomioon pelotilat.

Mulla on kans paha hammaslääkäripelko mutta on auttanut kun on suoraan hammaslääkärille sanonut pelosta.Lääkäri kyllä ymmärsi ja mulla on lupa keskeyttää aina jos alkaa tuntumaan pahalta.Kannattaa rohkeasti puhua pelosta ja kokeilla aluksi ilman lääkityksiä.

Yhteistyössä