Hammaslääkäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä en ymmärrä,että ihmisillä on aikaa ja energiaa höpötellä täällä; näinpäs,niinpäs,eipäs,juupas,minä,sinä...hohhoijaa! Nyt tosin näköjään itsekin ajauduin tähän mukaan,joten...

Ärh!: Vastasin alkuperäiseen kysymykseen, joten olet väärässä väittäessäsi, että "vastaamaatta edes..."jne.
Ja mitä se muille kuuluu, että miksi minua tai jotakuta toistakin kiinnosti ap:n kirjoittajan raskaustilanne? Kysyimme asiaa ap:ltä, ei siihen olisi tarvinnut ulkopuolisten tarttua kynsin hampain.

Nopeasti luettu - väärinymmärretty. Anteeksi, ap. Mutta niinhän se menee, että joka väärin kuulee, se väärin vastaa. Melkein sama asia tässä...

Alkuperäinen kirjoittaja UK:
pfiuu: Näin meilläkin. Vain tarkastus ilmainen odottajille. Ja näin se käsittääkseni on koko Suomessa, se luki jossain neuvolan (tai hammashoitolan) oppaassa.

Meillä se tarkastuskaan ei ollut ilmainen ainakaan 6 vuotta sitten. Vaan ilmainen oli toi hampaiden hoito neuvonta. Et mitenkä pitäisi hoitaa omat ja vauvan hampaat et pysyisivät ehjinä. Eli näin ainakin täällä sillion. Neuvola täti tosin sanoi et olisi myös ilmainen hammas tarkastuskin :/

Helsingissä pääsin nopeammin hoitoon, mutta samat taksat noilla on odottajille kuin muillekin. Olen erittäin tyytyväinen. Hoitavat tärkeimmät, eikä tarvitse maksella yksityisten hintoja.

Meillä sanottiin neuvolassa, että ilmainen tarkistus on. Sen voi käydä joko raskaana ollessa tai äitiyslomalla. Jos johonkin toimenpiteeseen joutuu niin se sitten maksaa.

Olin käynyt hammastarkastuksessa ennen raskautta, niin tarkastuksen hinnasta en osaa sanoa... He kyllä alkoivat he tekemään toimenpiteitä kun olin kerran raskaana. Sama hinta kuin normaalisti.

-HKI

Alkuraskaudesta neuvolassa sanottiin, että julkiselle puolelle pääsee ilmaiseksi jos on raskaana, mutta siellä on hirveät jonot eli jos ei ole oireita ei kannata mennä. No kävin juuri suuhygienistillä (siis julkisella) kun on välillä ollut pientä vihlontaa ja sain sieltä 12€:n laskun mukaani. Kysäisin sitten, että eikö sen pitänyt olla ilmaista kun on raskaana ja sieltä sanottiin ettei ole ilmaista ja se on vanhaa tietoa. Minulle tehtiin tarkastus, putsaus ja hammaskivet poistettiin ja laitettiin vähän fluoria. Sanoin kyllä siellä, että informoisivat sitten myös äitiysneuvolaa, koska siellä annetaan vielä väärää/vanhaa tietoa.

Meillä täällä kymenlaaksossa ei enää pääse ilmaiseksi edes tarkastukseen, pari vuotta sitten vielä pääsi kun olin edellisen kerran raskaana, säästöä tämäkin!!

Meidän pienellä paikkakunnalla annettiin neuvolasta paperi jossa oli 85 euron maksusitoumus minulle. Koskee tietysti kaikkia raskaana olevia. Myös synnytyksen jälkeen voin sen käyttää. Sitä en ole kysynyt mitä tarkastus ja hoito sitten maksavat mutta luulisi että tuolla summalla jotain tekee. Mies sai noin puolta pienemmän summan mutta kuitenkin. Ilmeisesti on ihan paikkakunnasta kiini kuinka tämä asia hoidetaan.

Yhteistyössä