Hae Anna.fi-sivustolta

Hammasproteesien hinnat

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Ellikkainen, 24.11.2008.

1. Olin alkuuviikosta leikkauksessa jossa poistettiin nukutuksessa loputkin hmapaat suustani. Eilen kyselin hieman hintoja. Ala- ja yläprosteesi yhteensä kunnallisessa n. 500-600€ ja yksityisellä tuplat. Ainakin täällä pohjanmaalla....

2. Hammaskiven Vierailija

karmeita katkuja parivuotta haistelleena voin sanoa, että suurkiitos hammaskiven poistajista, eli hygienisteistä.Työkaverini haisi niin kamalalle, kun sillä oli hammaskiveä, eikä se uskaltanut mennä lääkärille.
    Sai potkut työpaikasta sen hajun vuoksi ja meni mummoja hoitamaan vaivaistaloon ja haisee siellä kilpaa mummojen kanssa.

3. Lisää kiveä Vierailija

Miten hammaskivihaju liittyy hammas prooteesin hintaan?

4. tuo on kyllä totta, tippunee puolet hinnasta eli mitä eroopassa tarjovat.

5. @ivan Vierailija

Olen aivan samaa mieltä kanssasi, hammas ja eläinlääkärit hä? keksivä aina jotakin uutta, ja lasku tulee olemaan sitten takuulla huimaavan kallis.
    ja nykyaikaan koirien ja kissojekin pitäisi mennä hammaslääkäriin siis eläinten sellainen. no haloooooooooooooo! joo ne pesee luonossakin hampaat hammasjarjalla hä?
    ihmisten rahan lypsäämistä tuokin vain, ja kaikkea ihmiset uskoo.

6. outo on... Vierailija

Ihmettelen samaa myös. Ihan 15 vuotta sitten ei kukaan puhunut että hammaskiveä pitäisi alkaa antaa raapia ihan sieltä syvältä pois, mutta yht'äkkiä melkein jokainen piti alistua tuollaiseen touhuun muuten pelottivat että hampaat tippuu suusta.
    mutta, ei ne ennenvanhaankaan hammaskiveä raapinut ihmisiltä hampaista siis syvältä ikenien alta! ja kaikilla oli hyvät hampaat, hiukan poistettiin jotakin päältä mutta ,nykyään pakotetaan antaa koskea ja raapia ihan sinne syvälle????
    outoa sanon mie! ja rahan lypsäämistä tämäkin.

7. Kuule hammaskivi ei kyllä haise, tais kyse olla hammasmädästä joka joskus puhkailee jos ei anna hoitaa, kun eihän uskaltanut hammaslääkärille mennä.

8. yks tavis Vierailija

Miten on mahdollista, että nykyaikana joltakin joudutaan poistamaan kaikki hampaat?
    Jos ihminen on käynyt hammaslääkärissä ja harjannut hampaansa kaksi kertaa päivässä - niin hampaiden pitäisi pysyä suussa koko elämän ajan.
    Itse en ole hirveästi käynty hammaslääkärissä, mutta olen harjannut hampaat kahdesti päivässä - ja mulla on hampaat suussa ja olen 57 v.
    Kyllä se vaan niin on, että jos niitä hampaita hirveästyi ronkitaan - niin pois ne irtoaa ja vaurioituu.
    Eräskin tuttavaperhe kävi hammaslääkärissä alinomaa - lapset ja vanhemmat. Kaikki he menettivät hampaita alle 60 vuotiaana ja jotkut jopa yläleuan hampaat kokonaan - ja sitten vaan tekarit suuhun.
    Kauheata tuhlaamista - sanon vaan. Maksetaan hammaslääkärille, muka siitä, että hampaat pysyis suussa koko iän - eikä ne sitten pysyneetkään.
    Olis hyvä kuulla muidenkin kokemuksia .

9. Oletko koskaan kuullut erilaisista hammasluustoista.
    Minä ja siskoni olemme saaneet samaa ravintoa ja harjattu on mutta kuitenkin hammasluustomme ovat aivan erilaiset.
    Ja ikäää on 58 ja 61

10. miejokakärsin Vierailija

mulla oli hyvät hampaat, kunnes sitt eräänä päivä naps hammas lohkesi. .. korjautin sen yksityisellä, samana iltana sama hammas naps... ja taas juostiin samalle joka sen korjas ilmaseksi. kaksi päivää ja sama hammas sanoi taas naps. sama yksityinen jo tokas ettei tää sun suu halua pitää noita paikkoja suussa. vaan se murentaa hampaan.

joka vuosi kävin paikkauttamassa sitt hampaani hammaslääkärillä.
    viimeisen raskauden jälkeen, kaikki hampaat piti olla kunnossa, mitäs yhtä äkkiä alkoi taas naps...
    hampaat lohkes. ne ei pidä niitä paikkoja ja rikkoo koko hampaan entistä pahemmin.
    joko on joukko huonoja hammaslääkäreitä tai sitt mulla on todella huono hammasluu.

mie pesen kaksi-kolme kertaa hampaat päivässä. tällä hetkellä suussa on enimmäkseen juuria koska hampaat on mennyt rikki ja olen luovuttanut juoksemisen ja maksamisen.
    nyt mietin tekohampaita.
    siskollani sama juttu hampaat hajoo vaikka kuinka käyt tarkistuttamassa tai peset ja pidät kunnossa.

11. mätä Vierailija

Jos on hampaissa eroa, niin on niissä hammaslääkäreissäkin. Työ on myös käsityötä ja siinä on monellakin parantamisen tarvetta.
    Minulla paikka putosi hieman yli kuukauden jälkeen paikkauksesta. Sitä ennen toisen hammaslääkärin saman hampaan paikkauksesta oli kulunut runsaat 6 vuotta.

12. Omaani olen Vierailija

mutta työkaverini käy vasta paikkakunnalle tulleen lääkärin vastaanotolla ja vuoden sisällä se on nyysinyt pelkillä röntgen kuvilla kaverilta satoja euroja ja joka kerran kun hän menee lääkäriin, hän velottaa alkutarkistuksen vaikka väliä olisi vain kuukausi.
    Vanhoilla lahoilla hampailla voi lirittää vaikka kuinka, millon on tulehduspesäke hampaan juuressa ja sitä sitten kuvataan ja surataan joko on pois.
    Johan tuossa menee vanhemmalta ihmiseltä järki kun pääkoppaa jatkuvasti sädetetään, luulisi rahojen menetyksen olevan jo tarpeeksi, mutta kiltti ja hiljainen potilas lienee se paras potilas.

Toinen kaveri käy kunnallisessa , eikä siltä ole kuulemma kertaakaan otettu röntgenkuvia, vaikka on käynyt amalla lekurilla jo 30v.

13. EllipäElli Vierailija

Kyllä se on hyvin hammasluustakin kiinni. Joillakin kestää ihan hoitamattakin koko ikänsä. Minun enollani oli 79-vuotiaaksi (kuolemaansa saakka) omat tasaiset, reijättömät hampaat suussa, ja hampaansa pesi kunnolla kuulemma vain saunassa kerran viikossa, muina aikoina lienee huuhdellut ruokailun jälkeen, en tiedä.

Monilta naisilta lähti enenvanhaat ainakin osa hampaista suusta kun tekivät isomman katraan lapsia.

Kyllähän tänäpäivänä 40-60v on ihan loistavat hamapat suurimalla osalla suussa, se nyt ei ole mikään ihme. Itselläni ainakin 50+ on vielä koko kaunis "hammaskalusto" tallella, joskin jokunen paikka on laitettu.

14. sennike Vierailija

mulla on poika, joka pesee hampaitaan noin kaksi kertaa vuodessa, kun joku melkein pakottaa sen tekemään. Koskaan ei ole ollut ainoatakaan reikää, toinen poika pesee hampaitaan ja kulkee hammaslääkärissä joka vuosi.

15. joo, se johtuu Vierailija

hammasluusta. pehmeämpi hammasluu reikiintyy. Meikällä oli 10 v. sitten reikiinnyttäjäbakteeri. Piti pestä muutaman kerran semmosella hammaslääkäristä saatavalla tahnalla. Sit reikiintyminen väheni. Tarttuupi kuulemma imuttelusta tai vanhemmilta lapsena.

16. sddsgsga Vierailija

Toinen kaveri käy kunnallisessa , eikä siltä ole kuulemma kertaakaan otettu röntgenkuvia, vaikka on käynyt amalla lekurilla jo 30v.[/QUOTE]

Minun ongelmani ei ollut röntgenkuvat. Peruspaikkauskin sujui, samoin juurihoito. Mutta viisaudenhampaiden ottamisen jälkeen on toinen kuuri jo menossa. Ei kyse voi olla tehottomista lääkkeistäkään, koska merkit vaihdettiin heti. Ongelmana oli se leukaluun ja poskiontelon väliin jäävä reikä, johon sitten oli karannut ateria jos toinenkin. Ja tulehdutti poskiontelon toistamiseen. Joka kerran vinguin hammaslääkärilleni, että vika on reijässä, mutta hän sanoi, että se on nyt testattu (pitäen nenästä kiinni ja "puhaltamalla"), ettei siellä ole reikää, niin siellä ei sitten ole reikää. No mitä kautta kaikki ne omituiset nesteet tulee suuhun? Mitä kautta kaikki epämääräinen asiaankuulumaton materiaali on päässyt poskeeni? Nämä ovat ensimmäiset elämäni poskiontelontulehdukset! Olisiko se viisaudenhammas-niminen tulppa pitänyt sittenkin säästää...

17. uudet hampaat Vierailija

Olen parhaillaan teettämässä aika suurta muutosta purukalustooni. Yläleuka on tyhjä ja kokoproteesi valmistuu ehkä viikon kuluttua. Alaleukaan tulee osaproteesi kunhan muutama hammas poistetaan ja jäljelle jäävät hoidetaan kuntoon. Terveyskeskuksen kautta olen asiaa hoitanut. Poistot tehtiin 3-4 hammasta kerralla ja käynti maksoi n.70€ Proteesithan ovat samanhintaiset kunnallisessa sekä yksityisessä alle 500 per leuka, niistä ei kela korvaa mitään. Ne on ne muut toimenpiteet ja hoito joissa se hintaero syntyy. Kunnallinen hoito on aivan yhtä tasokasta ja hyvää jos ei mitään erikoisosaamista vaativaa ole.

18. pesariol Vierailija

Tämä kuulostaa teinipalstalta, age 69

19. Nindis Vierailija

Olen 17-vuotias, pesen hampaani aamuin, illoin. Käytän fluori suuvettä, syön usein purkkaa ruokailun jälkeen, mutta itselläni on luultavasti edessä hammasproteesi tai implantit. Kulkee suvussa huono hammaslaatu, lähes kaikilla yli 50 vuotiailla proteesit suussa. Se ei todellakaan välttämättä ole kiinni mitä syö, miten hoitaa hampaitaan, hammaslaatu määrä jo paljon siitä miten ne hampaat siellä suusa viihtyvät. Poikaystäväni ei juurikaan hoida hampaitaan ja hänellä ei pahemmin ole ollut reikiä tai vihlontaa tai muitakaan ongelmia suussaan. Eikä käy hammaslääkärissä mitä itse harrastan liki kerran kuukaudessa.

20. hammasproteesi Vierailija

Minulle yläproteesi maksoi 550€ vuosi sitten

21. Kuusikymppinen Vierailija

Onko teillä 50+ Ellit nyt kiinnitetty iän myötä enemmän huomiota ientaskuihin ym. suuhygienistin tekemiin hoitoihin? Olen käynyt aina säännöllisesti hammalääkärissä, paljon on mennyt rahaan vuosien aikana, ennen kävin vain hammaslääkärissä, paikattiin jos tarvitsi. Nyt on aina ensimmäinen aika suuhygienistille ja joka kerta saan opastuksen langan tai "tikkujen" käytöstä ym. ohjeita ja vähän moitteitakin, vaikka y r i t ä n hoitaa hampaitani hyvin.

22. joopajoo Vierailija

haloo! no ei vaan takuulla maksa noin paljoa, joo, jos haluat kultahampaita leegon sekaan!

23. mixmaksaa Vierailija

Olen 100% samaa mieltä / ensin hajosi hampaat lääkityksen ansiosta /joudun otattamaan takahampaat pois ja osa proteesi tilalle- maksoi n. 1000,- eur kunnallisessa - ei eikun meni 8 kk
    niin eikö kiinnikkeet hajonneet- ei korvata koska on takuuaika mennyt !? niinpä /Olen käynyt hammaslääkärillä tämän tästä asiantakia - nyt alkaa sapettaa- onko tosiaan niin että mitään
    ei tarvitse tehdä kunnolla - virheitä sattuu -kaikille! MUTTA miksi jatkuvasti ja se maksaa- tulee
    mieleen ammattitaidottomuus tai sitten pelkkä rahastus. //Lisäksi kissa parkani sairasti syöpää
    kävin monet eläinklinikat aina samat kokeet - ei mitään - poistetaan hammas - ja kas hampaan ansiosta todettiin päässä syöpä - koko lysti n.2000,- Eur -joista käynneistä jos olisi viitsitty
    tutkia paremmin olisi kisu parka päässyt kitumasta aikaisemmin ja olisin säästänyt muutaman sata lappusen. Ihan sama menet kunnalliseen tai yksityiseen eläinhoitolaan !! -siis tässä kohtaa
    totesin että -tämä nyt ainakin on pelkkää rahastusta

24. poika Vierailija

Näkyy metallivahvisteinen osayläproteesi olevan alk.750 €
    alaosa proteesi n.700 €
    Eli 1500 € luokkaa se on.

25. Sattuuko kukaan tietämään hintoja hammasproteeseille, jotka istutetaan suuhun (leuka luihin)??

Ps.Kela maksaa 50%..???

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari