Hämmentävä ja hauska kokemus... Viimeisillään raskaana ja viihteellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Olin reilu pari viikkoa sitten juhlimassa pikkusiskon yo-lakkia siskon ja kavereidensa kanssa, rv 38+. Paperitkin kysyttiin ovella (K18-paikka) :D ja kun ei tanssilattialla tungosta ollut, kävin myös tanssimassa :D Tiskiltä tilasin alkottomia drinkkejä ja melkein tappiin asti jaksoin juhlia, kolmen jälkeen siirryin taksijonoon ja ihmisten ilmeistä päätellen olisin yhtä hyvin voinut olla flamingo :xmas: Juu, eihän se ison mahan kanssa pilettävä äiti kovin yleinen näky tuolla yöelämässä ole.

Viikko sitten olin myös vähän tuulettumassa, tapasin vanhoja opiskelukavereita Helsingissä. Käytiin ravintolassa mässäilemässä ja sen jälkeen Teerenpelissä istuskelemassa. Tiskiltä hain pariin otteeseen alkotonta olutta ja kokista, enimmäkseen istuskeltiin porukalla pöydässä juttelemassa ja nauramassa. Asiakaskunnasta suurin osa oli n. 30-40-vuotiaita ja mua hämmästytti huomata, miten eri tavalla muhun selvästikin suhtauduttiin verraten viikkoa aikaisempaan visiittiini ylioppilastalolla n. 18-vuotiaiden keskuudessa.

Viimeksi mainitussa paikassa suhtautuminen muhun oli selvästi myönteisempää. Nuoret valkolakkiset tytöt tulivat vessassa juttelemaan, kyselivät vauvasta ja jos huomasin jonkun katsovan mua, yleensä kasvoilla oli ystävällinen hymy. Tuolla Teerenpelissä taas ilmapiiri muhun liittyen oli selvästi toinen. Kukaan ei tullut sanomaan mitään, mutta katseet olivat tosi tyrmistyneitä. Etenkin seistessäni tiskillä ja poistuttuani siitä juoman kanssa. Monellekaan ei selvästikään tullut mieleen että odottava äiti todennäköisesti juo alkoholittomia juomia... :whistle:
Kohtasin monta paheksuvaa katsetta. Jäin miettimään, kuinka suuri osa paheksunnasta liittyi oletukseen, että pokalla juopottelen raskaana ja kuinka paljon siinä oli myös tyrmistystä siitä, että odottava äiti ylipäätään on ihmisten ilmoilla myöhään illallajJuhlallisesti pukeutuneena ja korkosaappaat jalassa.

Musta oli vaan jännä huomata miten paljon sallivampi ilmapiiri tuolla nuoremman väen suosimassa paikassa oli verrattuna vanhemmalle väelle suunnattuun paikkaan. Ja kokemus herätti ajatuksia siitä, miten paljon ihmisillä on asenteita ja odotuksia siitä, kuinka viimeisillään raskaana olevan naisen tulee käyttäytyä ja toimia.

Tämmösiä pohdiskelin, toivottavasti joku jaksoi lukea sepustuksen =)

Mä huomasin saman ku taapersin mahani kans tekemäs työjuttuja baarista toiseen. Mä sentään olin ns virkapuvussa ja selkeesti piti näkyy et en o edes viihteellä (vai onko joku nähny ihmisen bilettävän mappi kainalossa?)

Yhteistyössä