hampaiden puhdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammaskeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hammaskeiju

Vieras
Tilasin itselleni ajan hammaskiven poistoon. Itse poisto ei haittaa, mutta jäin pohtimaan, onko olemassakaan sellaista hammashoitolaa, jossa palvelun hintaan ei sisältyisi hirveä mäkätys?

Ihan aina mulle on osunut hammashoitaja, joka murpattaa koko toi9menpiteen ajan, koohottaa hammaslangasta, fluorista ja siitä, kuinka hampaani putoavat viimeistään ylihuomenna. Kavereilla on ihan samanlaisia kokemuksia. Mulla on ikää 28, hampaistosta löytyy kaksi paikkaa ja yksi vikasuuntaan kasvanut viisuri on poistettu. Eli eivät nämä purimet minusta aivan rappiolla ole. Kuinkahan sille ihmiselle sanois nätisti, että pitäis päänsä kiinni sen aikaa, kun mulla on suu auki, eli käytännössä koko ajan?

Jos käyt yksityisellä, anna palautetta, olet sentään maksava asiakas.
Jos käyt kunnallisessa, mene yksityiselle.

Miksihän minä koen, ettei kunnallisesta kannata valittaa?...

Kannattaisi kuunnella. Joka kerta kun sulta poistetaan sitä hammaskiveä niin jossain vaiheessa hammaskivi ( bakteeripeite joka on kovettunut) on tuhonnut sun hampaiden kiinnityskudoksen. Sit sulla ei oo niitä hampaita mistä poistaa hammaskiveä..Ei tarvii sit enää mennä hammaskiven poistoon..Saat huoltaa tekareita =D

Alkuperäinen kirjoittaja hammas:
Kannattaisi kuunnella. Joka kerta kun sulta poistetaan sitä hammaskiveä niin jossain vaiheessa hammaskivi ( bakteeripeite joka on kovettunut) on tuhonnut sun hampaiden kiinnityskudoksen. Sit sulla ei oo niitä hampaita mistä poistaa hammaskiveä..Ei tarvii sit enää mennä hammaskiven poistoon..Saat huoltaa tekareita =D

Peesi.

T: hampaistaan aina hyvin huolehtinut, reikiä nolla, silti parodontiittipotilas

niimpä, kauhea valitus joka kerta pikkuasioista. ja tähän samaan hengenvetoon, meidän lapsista vanhemmalla ei ole reiän reikää kun taas nuoremmalla oli jo maitohampaissa useita. nämä lapset pesevät hampaansa joka ilta saman ajan ja syövät samoja ruokia - eli mistä siis kyse? ei ainakaan siitä etteikö hampaita hoidettaisi tai että söisi liikaa karkkia, toisella on vaan sattumoisin heikompi hammasmateriaali tms. en tiedä, vastatkoon ken pystyy.

Yhteistyössä