Hampaiden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pesu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pesu

Vieras
Miten olette saaneet opetettua hampaiden pesun ja minkä ikäiselle?Meillä vähän yli 9 kuukautinen hymyilee kun näkee harjan ja avaa suun mutta kun pari kertaa ehtii harjata alkaa vikuroimaan ja itkemään.Itse harjaa pureskelee ja tosiaan suun avaa vaan ei kuitenkaan anna harjata paria sekuntia kauenpaa.Voi olla että sattuu ikeniin kun tekee lisää hampaita,harjassa joskus verta vaikka ihan hellästi harjaa.En halua että alkaa kammoamaan harjausta,senhän pitäisi olla hauska hetki vaan itkuksi menee!2 kertaa 10:stä onnistuu hyvin.Neuvoja?

Mä tulin siihen tulokseen, että yks lysti se hampaiden harjaus. Meillä tyttö kanssa rakastaa sitä hammasharjaa. Tehdään sitten niin, että minä otan harjan ja yritän pyyhkästä niitä alahampaita muutaman kerran. Sitten annan harjan tytön käteen ja annan hänen itse ""harjata"" hampaat.

Eiköhän tuo hampaiden harjaus helpota kun tyttö kasvaa. Mielestäni tässä vaiheessa tärkeintä on totutta lapsi siihenkin rutiiniin.

Meillä ihan sama juttu, poika 8,5kk. Avaa suun ja pari kertaa ehdin harjausliikettä tehdä, niin suu napsahtaa kiinni ja harja pitää saada omaan käteen. Sitten pureskelee sitä harjaa tyytyväisenä.
Olen ajatellut, että eiköhän tuo hampaidenpesu onnistu, kunhan poika on vanhempi. Annan kyllä aina ruokailun jälkeen vettä, että huuhtoutuisi edes osa ruoanjämistä suusta pois.

taitaa olla kaikilla sama juttu. naama on kuin hangon keksi kun näkee hammasharjan mutta kun alat niitä pesemään niin se on sitten vähemmän kivaa.. aluksi homma toimi mutta nyt on sitten se vaihe että minä itse.. ikää 11,5kk.
ei muuta kuin hammasharja tytölle omaan käteen, itse sutasen niitä sitten aina jossain vaiheessa.

meilläkin on mennyt kuten teillä muilla. Nyt on lapsella ikää jo 1.5 vuotta ja hampaiden harjaus onnistuu tosi hyvin. Lapsella on omassa kädessä joko hammastahnatuubi tai oma harja ja sitten lisäksi lauletaan, kun pestään. Hyvin antaa pestä. Tosin vähän yli yksivuotiaana piti pestä joitakin viikkoja ihan väkisin, huutava lapsi makas sylissä ja hampaat harjattiin (äkkiä kylläkin) ja sitten se vaan pikkuhiljaa rupes sujumaan.

Enpä kyllä pesis väkisin huutavalta lapselta hampaita. Meillä ainakin silloin, kun hampaat ovat tulossa ei annetta harjata niitä eli ikeniin satuu. Ja eipä sitä vielä vuoden ikäiseltä voi vielä hapaiden pesuksi kutsua. Meillä ei vielä pestä kuin iltaisin ja aamulla otetaan fluoritabletti.

Yhteistyössä