"Hän ei osaa enää keskustella"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotkut saavat automaattisesti tuon lobotomian. Muistan yhdenkin äidin, joka valitteli minulle, kuinka hän kaipaa keskustelua, kun ei ole muuta kuin hiekkalaatikolla vaippamerkkien vertailua. Minä olin tuohon aikaan lapseton, mutta eipä siitä keskustelusta mitään tullut, kun tuon äidin jutun kiersivät vain hiekkalaatikolla tapahtuvia vaippamerkkivertailuja.

Noh, tuo kysymys-vastauspari oli varmaan tarkoituksella kärjistetty. Tuskin se kaveri nyt ihan oikeasti "pystyy korkeintaan viiteen sanaan päiväkodin ruokalistasta". Mun mielestä ihan fiksu kysymys ja vastaus, jos itse asiaa ajatellaan. Ei pienten lasten äidit enää istu tuntikausia kavereitten kanssa (ilman lapsia=ilman keskeytyksiä) kahviloissa ja mieti syntyjä syviä, sitä mun mielestä tuossa haettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Joskus tuntuukin siltä, että silloin joskus kun näitä keskusteluja vielä käytiin ystävien kesken se johtui siitä, että meillä oli liikaa luppoaikaa..ei niinkään henkisestä syvällisyydestä. :D

Juuri näin!

Alkuperäinen kirjoittaja Tea:
Noh, tuo kysymys-vastauspari oli varmaan tarkoituksella kärjistetty. Tuskin se kaveri nyt ihan oikeasti "pystyy korkeintaan viiteen sanaan päiväkodin ruokalistasta". Mun mielestä ihan fiksu kysymys ja vastaus, jos itse asiaa ajatellaan. Ei pienten lasten äidit enää istu tuntikausia kavereitten kanssa (ilman lapsia=ilman keskeytyksiä) kahviloissa ja mieti syntyjä syviä, sitä mun mielestä tuossa haettiin.

Mä taas näin tän just toiste päi - että tää oli enemmänkin yleistys, ei niinkään kärjistys :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tea:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Joskus tuntuukin siltä, että silloin joskus kun näitä keskusteluja vielä käytiin ystävien kesken se johtui siitä, että meillä oli liikaa luppoaikaa..ei niinkään henkisestä syvällisyydestä. :D

Juuri näin!

Mä taas on ennen lapsia, ja lasten jälkeenkin, pitänyt keskustelusta ihan keskustelun itsensä vuoksi - en niinkään maailmanparannusta ajatellen tai aikaa tappaakseni. Suurimman osan ajasta mulla edelleenkin suu käy vaikka samalla tekisin muutakin :laugh: Mut mää oonki savolainen juuriltain ;)

Se että mä en jaksaisi nyt Cosmopolitanin juttuihin syventyä (mun mielestä aika pinnallinen lahti), niin en jaksa kaikkien kavereidenkaan kanssa ruokalistoista ja vaipansisällöistäkään jutella. Vaan nimenomaan kaipaan niin sinkku-ystävien kuin muidenkin kotiäitien syvällisiä keskusteluja. Aikaa pohtimisiinhan mulla on tässä kotona ollessa vaikka muile jakaa. Sitten kun palaan työelämään taas, ehkä jaksan paremmin Cosmon pinnallista linjaa, kun silloin ei ehkä tätä yksinkeirtaista siivous yms. aikaa, johon aivotoimintaa ei tarvita, ole.

Yhteistyössä