Hae Anna.fi-sivustolta

Hanian seutu

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Utelias, 07.07.2006.

1. Utelias Vierailija

Kun Hanian seutu tuntuu kovasti herättävän keskustelua (turistirysäksi haukuttu), niin moniko näistä haukkujista on oikeasti paikan päällä käynyt, vai perustuuko mielipiteet kuulopuheisiin tai kateuteen.

Kuitenkin niin monet palaavat niille seuduille, vuosi vuoden jälkeen.

2. Mother Vierailija

Palataan vuosi vuoden jälkeen Kreetalle, ei pelkästään Hanian seudulle. Syy: Kreeta on niin mielenkiintoinen saari että vaikka siellä on kolunnut paikassa jos toisessa niin aina löytää uutta kokemista ja näkemistä ja entisissäkin on hauska kelata.

3. Nainen Vierailija

Olen käynyt, useastikin Kreetalla ja liikkunut turistirysäseuduilla, hirveitä paikkoja. Nyt on Kreeta kyllä jo loppuunkaluttu luu, muutakin löytyy pitkin ja poikin KREIKKAA.

4. Utelias Vierailija

Mikä on saanut palaamaan, jos niin hirveitä paikkoja on ?

5. Nainen Vierailija

Itäosa saarta on ok, mutta kun monesti on käynyt, osaa kaiken ulkoa. ITÄ-KREETA EI OLE RYSÄÄ, siinä se ero. Siis jokainenhan on joskus Kreetalla käynyt, oletko utelias huomannut eli puulta maistuu ja lujaa. Kulahtanut paikka.

6. kymysys Vierailija

Mikä muuten on turistirysä ? Paljon siitä puhutaan, mutta kaipaisin tarkempaa selvitystä.

7. pöh Vierailija

Oon käyny kaksi kertaa hanian seudulla, ja se on tosiaan turistirysä. Itä-kreeta on eri asia!

8. kymysys Vierailija

Uskotaan toki, että on turistirysä, mutta mikä siitä tekee semmoisen? Ja miski siitä huolimatta siellä käy niin valtavasti turisteja, että matkat myydään loppuun samantien kun ne tulevat myyntiin.

9. Matkailijat äänestävät lompakollaan ja matkanjärjetajät järjestävät matkoja sinne, missä on kysyntää. Hanian seudulla kysyntä kohdistuu Platanias/Gerani-akselille ja suuret massat eivät voi olla väärässä. Itä-Kreetalla tuppaa rannat olemaan kivikkoisia ja ei voi parhaalla tahdollakaan pitää hyvinä rantalomailijan paikkoina. Jos ei tykkää rysämeiningistä, niin paras paikka on silloin Urho Kekkosen luonnonpuisto Lapissa, jossa ei varmaan joudu kokemaan rysämeininkiä.

10. eve Vierailija

Hupaisaa tuo turistirysäksi haukkuminen.Nykypäivänä ensinnäkin turisteja löytyy joka paikasta mihin vaan pääsee.Toisekseen palvelu ainakin pelaa turistipaikoissa.Ja kun itse ainakin menen rentoutumaan lämpimään enkä etsimään mitään extremeä niin ns.turistirysäkin kelpaa mainiosti.Luulenpa että ihmiset tuntevat itsensä jotenkin paremmiksi (muka) kun mollaavat näitä rysiä.Hohhoijaa...Hania on mukava paikka,onneksi myös turistien suosiossa koska siitä se ELINKEINO SIELLÄ AUKEAA.

11. mie vaan... Vierailija

Eipä näy kukaan muistavan, että esim. Ágios Nikolaos, siellä itäisellä puolella Kreetaa, on myös ollut aikaisemmin turistirysän maineessa. Unohtavainen on ihmisen mieli...

12. matkatar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Turistirysä - taitaa olla pilkkanimi paikalle, joka on turistien suosiossa. Tuntuu omituiselta, että paikka, joka suosittu, onkin huono ja kamala. Taitaa olla marginaaliryhmän mielipide. Minä en ainakaan kaipaa mitään primitiivisiä extreme-kokemuksia, haluan tietää mihin askeleeni asetan ja haluan myös määrätynlaista palvelua. Ulkomailla olen turisti, joten ainakin osa turistipalveluista on myös käytössäni. Tuntuu olevan muotivirtaus tuo yksin matkustaminen missämahdankaanensiyönnukkua-systeemillä.
    Kaikille suotakoon omanlaisensa tapa matkustaa ja käyttää niitä palveluja, joita haluaa käyttää ja joihin on varaa.

13. Moppe Vierailija

Känkkäränkälle: aina on viimehetken matkoja Hanian seudulle... katso netistä. Eli loppuun ei myydä yhtään mitään. Tottakai laspiperheet menevät turistirysään, heillehän ne on rakennettu.

14. reissaaja Vierailija

Juuri niin kuni neiti matkatar kirjoitta, ne joilla on varaa menevät niihin parempiin paikkoihin jotka eivät ole rysiä.

15. kymysys Vierailija

16. Berry57 Vierailija

Nyt lähdemme meille uuteen kohteeseen eli Agia Pelagiaan. En minä ainakaan mihinkään "ihan syrjäkylään" edes haluaisi lähteä lomailemaan mistä olis pitkät matkat joka paikkaan eikä mitään palveluita. Niitä kyliä on kyllä nähty joka reissulla...

Kierretty on Hanian seutua---Agia Marina, Kato Stalos, Maleme.

Parhainta ovat ystävälliset paikalliset verrattuna esim Rhodokseen.

17. Kapu Vierailija

Rodoksella on tosi mukavia ihmisiä. Kreetalaiset ovat tylyjä ja omahyväisiä. Se on myös yleinen käsite.

18. lomalasse Vierailija

Lomalla tehdään muutakin kuin maataan rannalla. Aivot mukana ja harrastuksiin! Harrastus on esim. tämä: auto alle ja baanalle!

19. sun se Vierailija

Olen käynyt kaksi kertaa Plataniaksessa ja kaksi kertaa Agios Nikolaoksessa.Eroa on kuin yöllä ja päivällä.Agioksessa olen saanut kunnon palvelua ja tosi ystäviä,joihin olen edelleen yhteydessä.Plataniaksessa suurin osa tapaamistani ihmisistä oli tosi tylyjä,hymy ja niin sanottu ystävällisyys oli teennäistä.Joten en enää matkusta Plataniakseen,vaan menen Turkin Kemeriin! Hyvää kesää kaikille!

20. Berry57 Vierailija

Kapulle:
    "Rodoksella on tosi mukavia ihmisiä. Kreetalaiset ovat tylyjä ja omahyväisiä. Se on myös yleinen käsite."

Onko todellakin noin???

Enpä uskoisi. Edellisellä Rodoksen reissulla Pefkosella, oli hotellimme kaksi naispuolista työntekijää aivan uskomattoman epäkohteliaita. Jos olisimme voineet vaihtaa hotellia, niin pois olisi lähdetty. Rodoksellakin olemme kyllä useasti käyneet, mutta kesä 2004 oli pohjanoteeraus. Ei kiitos enää ikinä.

21. Kapu Vierailija

Berry 57:lle: Riippuu itsestäsi kuinka sinua kohdellaan... Tosin kesällä 2004 oli 2 naista vastaanotossa/baarissa, se tukevampi oli ikäänkuin omissa maailmoissaan mutta nuorempi oli ok. Kannattaa muistaa käyttäytymissäännöt ja nehän sujuu jos osaa ne kotimaassaankin. Tänä vuonna ja viime vuonna baarissa on keski-ikäinen mies ja nuorempi nainen(tyttärensä). Ovat asiallisia ja kohteliaita, parempaan ei kenenkään tarvitse edes pystyä! Viime syksynää ihmettelin miehen kestävyyttä, humalaisia suomalaisia (2 nuorta pariskuntaa) mutta mies ei polttanut päreitään. Häpeäpilkku suomalaisille mutta oli kyllä ehdoton poikkeustapaus, kylässä on siistiä väkeä myös suomalaiset.
    palveluhenkilökunnan ei toki tarvi seurustella asiakkaiden kanssa tyyliin "vävypoika viinakaupipas rodoksessa"...
    Kevään viikolla hotellin asukkaiden yhteinen mielipide oli: hotellia hoidetaan erittäin hyvin, palvelu tip-top. Moni varmaan palaa sinne, palaajia oli jo useita silloinkin.

22. -beggar- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mielipiteiden uskottavuuttaa horjuttaa se, että ainoastaan "Matkatar" oli rekisteröitynyt kirjoittaja, loput 95% oli "vierailijoita". "Matkatar" kirjoitti selvästi asiaa, loput 95% oli kun samasta kynästä lähtöisin.....sanalla sanoen täyttä paskaa.

Terveisin,

Namen Nescio
    Kreikan ystävä

23. Namen Nescio on sivistystä vailla oleva hahmo... ja se seikka vie uskottavuuden nollille.
    Hania on maailman napa.

24. nakki-arska Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan se vanha sanonta Nomen est Omen vai Namen est amen?

25. JKL Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä matkattaren kanssa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä