Hae Anna.fi-sivustolta

Hanian shoppailumahdollisuudet

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Vauhko, 22.08.2005.

1. Vauhko Vierailija

Ollaan lokakuussa menossa Plataniakseen, enkä kuvittelekaan siellä ole mitään shoppailtavaa. Mutta entä Hania, sieltä varmaan löytyy vaatetta, kenkää, laukkua...?? Entäs koot, löytyykö isompiakin kokoja? Löytyykö mitään kansainvälisesti tunnettujen ketjujen liikkeitä / merkkiliikkeitä? Entä mitä muuta sieltä kannattaa tuoda?

2. käynyt Vierailija

No ei kyllä löydy, sitä samaa ""rätei ja lumpui""-linjaa eli ei mitään sellaista jota Suomessa voisi käyttää. Tarkoitan siis Hanian tarjontaa.

3. hanne Vierailija

No se vähän riippuu mitä hakee. Itse viime vkolla palanneena löysin kyllä kaikenlaista kivaa Haniasta, jota voi täällä kotimaassakin käyttää, tosin tarttui mukaan hellehameitakin joita ei täällä enää tänä vuonna tarvita. T-paitoja ja paitapuseroita (lyhyt- ja pitkähiha) löytyi monenmoista, tavallista ja vähän erikoisempiakin. Pari kivaa hametta tarttui matkaan sekä muutamia käsilaukkuja. Kenkiä olisi kyllä ollut, mutta ei mitään Suomen talveen sopivaa, joten jäivät sitten kauppaan. Kävin ostoksilla myös Rethymnonissa, siellä oli ehkä enemmän vaateliikkeitä (tarkoitan nyt ns. oikeita vaateliikkeitä, ei turistikrääsäkauppoja) ja myös enemmän valikoimaa. Isoja kokoja oli joillakin, pääsääntöisesti koot loppuivat kokoihin L tai 42, mutta kannattaa varmasti kysyä, joillakin oli isompiakin kokoja muttei esillä. Koruja tuli myös hankittua paljon, niitä löytyy joka paikasta, Plataniaksessakin on muutama kiva korukauppa, joista löytyy edullista hopeaa (on ihan oikeata hopeata ilman nikkeliä) ja kultakin oli varsin kohtuuhintaista.
    Hauskaa matkaa ja mukavia shoppailuja!

4. ?? Vierailija

Siis onko aloittaja joku hirveän suuri kooltaan?

5. shoppailija Vierailija

HEI!
    Kyllä Plataniaksessakin on nykyään ainakin pari mielestäni
    hyvää, ns. oikeaa muotikauppaa. Etenkin aivan keskusaukiolla oleva putiikki sekä heti yläkylän tien varressa
    oikealla oleva puoti. Molemmista olemme ostaneet aivan laadukkaita ja muodikkaita housuja, hameita, neuleita, paitapuseroita. Hinnat eivät kylläkään ole ihan halpoja.
    Myös Haniasta on löydetty muutamia oikein hyviä vaatteita ja kenkiä. Ainakin minun shoppailuhimoni tulee siellä tyydytettyä. Hämmästyttävää on se, että sieltä löydän aina
    riittävän pitkiä housuja, joita täältä Suomesta saa etsimällä etsiä. Samoin puserojen hihat ovat pitkiä. Olemme siis erittäin pitkäraajaista väkeä.
    Kultakoruja olemme ostaneet sieltä jonkin verran. Ne ovat edullisempia kuin Suomessa ja aivan hyvälaatuisia.
    VINKKINÄ helppo ja halpa tuliainen itselle ja vaikka koko
    lähipiirille: oliiviöljysaippua (pala maksaa 0,5-1 e), jolla lähtee
    mikä tahansa tahra esim. jopa hiusväri paidasta!
    Mukavia shoppailupäiviä!

6. Kouros Vierailija

Minkähän kokoinen Vauhko-frouva mahtaa olla? Paljonkohan ostoksia sitä raijataan koneeseen...

7. Kirsi Vierailija

Kreikassa vaatteiden kokomerkintä on erilainen kuin Suomessa, paitsi tietysti nämä kirjaimilla merkityt S, M jne.
    Ja kyllä Haniassa on vaikka mitä kauppoja. Onhan se n. 60.000 asukkaan kaupunki. Pitää vaan mennä pois rantakadulta ""oikeaan"" kaupungin keskustaan, missä paikalliset käyvät ostoksilla.

8. Miia Vierailija

Olin Haniassa pari viikkoa sitten. Olen 42-kokoinen (172 cm). En juuri koskaan osta vaatteita matkoilta, mutta tällä kertaa löysin Hanian uudemman liikekeskustan alueelta putiikin, josta mukaan tarttui kaksi tosi tyylikästä vaatetta. Kokoja oli kookkaammillekin kuin minä. Hinnat eivät olleet kovin halpoja, mutta laatu hyvä. Visa-lasku ei ole vielä tullut, joten en voi tarkistaa liikkeen nimeä. Jos etsit muuta kuin rantavaatetta, lähde vähän kauemmas vanhasta keskustasta. Kyllä vaatekauppoja löytyy.

9. Nelly Vierailija

10. tavis Vierailija

Siellä ei ole mtiään erityistä mitä ei olisi esim. Suomessa.

11. JM Vierailija

ihan kivasti Haniassa mun mielestä oli kauppoja, etenkin jos lähtee vähän siitä vanhankaupungin alueelta pois. Lastenvaateliikkeitä itse eniten bongailin vuosikkaan tytön äitinä, ja hypistelin niitä ihania välimeren maiden muodollisia pikkutyttöjen mekkoja, mutta ei nyt tähän aikaan vuodesta oikein voinut semmoisia ostaa, kun ei ens kesän kokoa vielä uskalla arvata. Halpoja eivät olleet, 30-50 euroa mutta aivan ihania.

Yhdeltä vanhankaupungin reunaman kadulta löytyi useita vähän kalliimpia merkkiliikkeitä, en nyt uskalla mennä sanomaan mitä merkkejä kun en painanut mieleen, mutta boutiquetyyppiä kuitenkin.

KV. ketjuista ainakin Zara löytyy, itse tosin jälleen kävin vain Zara Kidsissä :) jota ei muuten Suomessa olekaan toistaiseksi.

12. Vauhko Vierailija

No en mielestäni ole erikoisen suuri: vaatteet kokoa 40-42, ja kengät kokoa 40. Mutta kyllä nämäkin koot aiheuttavat ongelmia joskus jo Tallinnassa :)

13. Vauhko Vierailija

Eihän tässä pointtina ollutkaan se, että pitäisi välttämättä löytää jotain erilaista, mitä Suomesta ei löydy. Vaan se, että lomalla on aikaa kierrellä kauppoja ja aion päivän tai pari omistaakin vain shoppailulle, kun nyt tiedän, että ostettavaa löytyy.

Mutta kiitos kaikista asiallisista vastauksista, ja mielelläni lukisin vielä lisääkin asiasta tietävien kommentteja.

14. Kouros Vierailija

Kyllä sinä AIKA isokokoinen nainen olet, ainakin kengännumerosi on melko iso, tiedän varsinkin kreikkalaisia miehiä, joilla on pienemmät kengät kuin sinulla. Et ole sitten kuitenkaan mitenkään kauhean lihava, ethän?

Sellaisen naisen, jomka läskit pursuovat yli vaatteiden reunojen on vaikoea ostaa itselleen sopivia vaatteita. Ainahan toki vois kaupassa vähän JUKSATA ja sanoa myyjälle, että ostaakin kaverille.

15. Vauhko Vierailija

Juu, minä tiedän suomalaisiakin miehiä, joilla on pienemmät jalat kuin minulla. Mutta toisaalta, ihan tuttavapiirissänikin on suomalaisia naisia, joilla taas on jopa kaksi numeroa suuremmat jalat.

Mutta Mr (???) Kouros, vaikka kovin hauska oletkin, eiköhän tässä nyt hieman eksytty aiheesta?

16. HN Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari