hankaluuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen yh

Vieras
Olen puoli vuotta ollut lasten kanssa yksin. Lapsia on kolme jotka kaikki vielä pieniä. Tapaamiset ja elatukset ei toimi vaikka ne on lastenvavojan luona sovittu. Elatusmaksuja ei lasten isä maksa vaan sossu. Silti se jatkuvasti kitisee kun joutuu itse taloudelliseen ahdinkoon rahan takia. Mulle antanua monien satojen eurojen edestä laskuja maksettavaksi. Itse tekee kahta työtä mut sillä polosella ei rahat riitä. Keksii aina tapaamis viikonlopuille itselle ohjelmaa ettei vaan tarvitse lapsiansa ottaa. Aina on muka töitä. Nytkin viimeviikonloppuna lasten piti mennä isälleen. Viikkoa ennen ilmoitti että hakee vasta lauantaina, no suunnittelin sit kavereiden kanssa menoja lauantaill. Mut kas perjantai iltana sit ilmoitti ettei ota lapsia ollenkaan kun on koko viikonlopun töissä, huom. myös la ja su välisen yön. No järjestin lapsille hoitajan illalla ja lähdettiin kavereiden kanssa viihteelle niin kas tämä lasten isä olikin baarissa eikä missään töissä. Selvisi ettei koko viikonloppuna ollut töitä tehnytkään. Yritti illan päätteeksi päästä puheille mut mua ei kiinnostanut ihmisten ilmoilla alkaa tappelemaan. Soitti sit mulle illan pääteeksi ja käänsi kaikki mun syyksi , jopa sen ku oli joutunut valehtelemaan mulle. Väitti ettei sen tarvi lapsia ottaa jos ei halua kerta maksaa elatusmaksut, ja nmekin kun maksaa sossu. Yritin selvittää et tapaamiset ja elatusmaksut on kaksi aivan eri asiaa. Sit yritti keksiä jonku ääliön selityksen sille et lapsilla on oikeus tavata toita vanhempaa, joka sen mielestä tasrkoittaa sitä että kun lapset sen itse suullisesti ilmaisevat että haluavat tavata isäänsä niin sitten voin ne hänelle vasta viedä. Ei taija 1 ja 2 vuotiaat sitä vielä oikein osata ilmaista.Epätoivoisesti yritin sen saada ymmärtämään mitä se oikeasti tarkoittaa. En tiiä tajusiko. Ois niin ihanaa kun nuo tapaamiset edes ottais sujuakseen, mut taitaa olla turha haave.

Hei hellitä jo. Kunei odota mitään, ei petykään. Lopeta odottamasta mieheltä jotain apua kun ei sillä ole järkeä eikä kykyä sitä antaa.

Ole mahdollisimman vähän tämän ihmisen kanssa tekemisissä. Jos se ei halua ottaa lapsia luokseen vaan menee mieluummin baariin, on parempi ettei lapset olekaan siellä Tulee aika jolloin mies saa laskun tästä kaikesta kun omat lapset eivät isäänsä tunne. Menetys on kokonaan hänen.

Keskity nyt omaan elämään äläkä ajattele mitään elatusmaksuja ja miten sillä miehellä rahat riittää. Olet nyt yksin ja varmasti selviät ihan hienosti. Eipä tarvitse olla kiitollisuuden velassa kellekään.

Ymmärrän tosin hyvin tuon että haluaisi että toinen välillä ottaisihänelle kuuluvan vastuun ja saisi itse olla edes hetken vapaa ja suunnitella omaa elämä. Mutta lastenhoitajat pitää hommata muualta, onneksi niitä joskus löytyy.

Tuntuu vaan niin pahalle kun kaksi vanhempaa lasta 2,5v ja 4v pu huvat lähes päivittäin isästään. Sitä herkästi syyttää itseään kun ei ole toista vanhempaa joka antaisi lapsille aikaa. Pahimpina hetkinä miettii jos palaisi takaisin niin voisi lapsille antaa ehjän perheen. Parisuhde meillä ei toiminut mitenkään. Jatkuvaa tappelua ja mykkäkoulua. Ei minkäänlaista läheisyyttä vaan jatkuvaa toisen torjumista puolin ja toisin. Paljon onnellisempi olen näin kun henkisesti väkivaltaisessa suhteessa.

Yhteistyössä