Häntäluuta särkee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiksu

Vieras
Tässä tuolilla venkoillessa (häntäluu tosi kipeenä) mietin, että reilu vuosi synnytyksestä ja nilkkoja, ranteita ja häntäluuta särkee yhä vain. Tuntui jopa, että kivut pahenivat synnytyksen jälkeen. Onko muilla ollut samanlaista? Lääkärissä asiasta käyty, mutta lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata, epäili jotain selkärankareumaa ja otatti verikokeet, mutta niissä ei näkynyt mitään ja näin asia siis jäi "hyllylle".

mulla on häntäluu vissiin jotenki eri asennossa ku ennen synnytystä, ei pysty istuu kunnolla vieläkään.. painaa kummasti (9kk synnytyksestä) mutta ei se kipee ole kuitenkaan..

Mulla murtui häntäluu synnytyksessä. Vielä jopa 1,5v synnytyksestä oli välillä kipeä. Varsinkin pitkään seisominen tai istuminen kipeytti häntiksen. Nyt viimeinkin alkanut oleen jopa välillä oireettomana. Edelleen tosin muutaman tunnin istuminen kovalla alustalla kipeyttää.

Lääkäri sanoi joskus, että murtunut häntäluu paranisi puolessa vuodessa, mut mun kohdalla ei ainakaan näin käynyt.

minulla synnytyksen jälkeen häntäluu myös kipeillyt. Mitään murtumisesta tai muusta vioittumisesta ei synnytyksen yhteydessä puhuttu, mutta pitkän istumisen tai kovalla alustalla istumisen jälkeen häntäluu on ollut väliin todella kipeä. Lääkäriltä kun kysyin, sanoi, että voi olla jopa puoli vuotta synnytyksen jälkeen ns. normaalia kipua. Minulla tuota kipua kyllä jatkui paljon pidempään. Takanani on neljä synnytystä ja kipu vaivannut ajottain, tosin huomaan kyllä nyt, että 4. synnytyksen jälkeen ei ole pahemmin vaivannut enää.

Mutta silloin kun tuota kipua oli enemmän tai yleensäkin oli, saattoi vaikka parin tunnin automatkan jälkeen olla pari päivää häntäluu niin kipeä, ettei tehnyt ollenkaan mieli istua. yhdyntä tietyissä asennoissa on myös väliin ollut mahdotonta. Naapurin tädillä on viimeisestä synnytyksestä (jossa häntäluu viottui) aikaa 15 vuotta, eikä hän edelleenkään pysty istumaan pitkiä aikoja. Tuo on kyllä todella inhottava vaiva, mutta useimmilla menee ohi ennen tuota 15 vuotta :)