hapatteesta..onko se eläinperäistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
hassuhko kysymys..juustoissa kun on hapatetta niin onko se eläinperäistä? jostain bakteeri jotain jutustahan se tehdään mutta eihän se ole eläintä eihän?

eiköhän se ole jotain alunperin hapantuneesta maidosta saatua, kuten esim. viiliä voidaan tehdä lisäämällä siihen hieman viiliä joukkoon. Varmuuden alkuperästä saa varmaan valmistajalta kysymällä. Juuston juoksute on voitu saada jostain lehmän verkkomahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eiköhän se ole jotain alunperin hapantuneesta maidosta saatua, kuten esim. viiliä voidaan tehdä lisäämällä siihen hieman viiliä joukkoon. Varmuuden alkuperästä saa varmaan valmistajalta kysymällä. Juuston juoksute on voitu saada jostain lehmän verkkomahasta.

juu juoksutteen tiiän mut onkin hapatteesta kyse.. ku jossain hapatteesta puhutaan bakteerista..ja onko hapate lisäaine?

siis sillä pohdin ja vänkään ton hakukoneen kanssa kun antaa niin eri tuloksia.

Lähinnä et oisko jollakin faktaa tjs..kun noilla joillakin firmoilla se vastaaminen kestää..

niin ja muutenkin tässä eräässä hakukoneessa on epäselvyyksiä kun antaa pekonijuuston lisäaineettomissa mutta juoksutteettomissa ei..

Minun käsitääkseni hapate tehdään maidosta. Paitsi leipätaikinassa tietenkin vanhasta taikinasta muodostuu hapate. Eikö siis tästä voisi päätellä, että maidon hapatteet ovat "vanhaa", eli hapantunutta maitoa. Kai sitä nykyään voidaan valmistaa synteettisestikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikaliisa:
Minun käsitääkseni hapate tehdään maidosta.

kiitos molemmille..sitä mieltä miekin oon..pilkuviilaus meinaan iski :ashamed: palautetta eräälle firmalle... :ashamed:

siinä samassa kun tutkailin hapatetta niin tuli viilin ite tekemisestä luettua..

miten sitä voi tehä ite?

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

kiitos molemmille..sitä mieltä miekin oon..pilkuviilaus meinaan iski :ashamed: palautetta eräälle firmalle... :ashamed:

siinä samassa kun tutkailin hapatetta niin tuli viilin ite tekemisestä luettua..

miten sitä voi tehä ite?

Viiliä tehdään itse niin helposti, että ostetaan kaupasta viilipurkki, jaetaan se vaikka kymmeneen astiaan ja kaadetaan maitoa päälle. Sitten pidetään ne huoneenlämmössä ja odotellaan.

miten sitä voi tehä ite?

Viiliä tehdään itse niin helposti, että ostetaan kaupasta viilipurkki, jaetaan se vaikka kymmeneen astiaan ja kaadetaan maitoa päälle. Sitten pidetään ne huoneenlämmössä ja odotellaan.

Ok..kiitos.onko astialla väliä? että onko esim lasi astia parempi kuin saavi?

miten sitä voi tehä ite?

Tuskin sillä mitään väliä on. Me on tehty kaupan tyhjiin ja pestyihin viilipurkkeihin, niin näyttää aidolta viililtä. ;)

Vuorokauden verran kun odottelee, niin pitäisi tulla valmista. Tärkeää on, että astiat on puhtaita, ettei pöpöt turhaan kasva. Lasiastiat on siitä hyviä, että nehän voi desinfioida uunissa. Pitää vaan jäähdyttää ne ennen kuin laittaa viilit siihen.

miten sitä voi tehä ite?

Tuskin sillä mitään väliä on. Me on tehty kaupan tyhjiin ja pestyihin viilipurkkeihin, niin näyttää aidolta viililtä. ;)

Ok...

koivunkäpy: mut nyt olikin lähinnä kyse juustosta..kun vähän aprikoittaa että kumpaa nyt uskoa..firman nettisivuja vai henkilöä puhelimessa.

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Mut jos juustosta kyse ni eikös siinä käytetä maidosta peräisin olevaa hapatetta?? Näin meille ainakin koulussa opetettiin :whistle:

hyvä jos niin... katoku :ashamed: emmä tierä.. simppeli asia voi olla mut mähän nukuinkin koulussa :ashamed: :laugh:

annabelille yksäriä

Yhteistyössä