Härkis härkäpapuvalmiste on täysin mautonta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotona kokkaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotona kokkaava

Vieras
Ostin Härkistä suurin toivein. Olin lukenut Verso-firman ylistäviä kirjoituksia tuotteestaan ja kuvittelin, että tässä meillä on nyt jopa soijatuotteita aidompi lihan korvaava valmiste. Kovasti puheissa kehuttiin, että on saavutettu lihan kaltaista "suutuntumaa" ja "purutuntumaa".

Tein Härkiksestä pari ruokaa. Muusi-jauhelihalaatikossa korvasin jauhelihan Härkiksellä. Paistoin jauhelihapihvejä vastaavia pihvejä Härkiksestä. Tein myös lasgnea, jossa korvasin jauhelihan Härkiksellä.

Lopputuloksena kaikissa oli ruoka vailla makua. HÄRKIS MAISTUU LÄHINNÄ KOSTEALTA PAHVILTA! Maistelemisen jälkeen piti kaikki ruoat vetää vessasta alas. En enää ikinä osta tuota paskaa.

Ostin Härkistä suurin toivein. Olin lukenut Verso-firman ylistäviä kirjoituksia tuotteestaan ja kuvittelin, että tässä meillä on nyt jopa soijatuotteita aidompi lihan korvaava valmiste. Kovasti puheissa kehuttiin, että on saavutettu lihan kaltaista "suutuntumaa" ja "purutuntumaa".

Tein Härkiksestä pari ruokaa. Muusi-jauhelihalaatikossa korvasin jauhelihan Härkiksellä. Paistoin jauhelihapihvejä vastaavia pihvejä Härkiksestä. Tein myös lasgnea, jossa korvasin jauhelihan Härkiksellä.

Lopputuloksena kaikissa oli ruoka vailla makua. HÄRKIS MAISTUU LÄHINNÄ KOSTEALTA PAHVILTA! Maistelemisen jälkeen piti kaikki ruoat vetää vessasta alas. En enää ikinä osta tuota paskaa.

Käytitkö mausteita? Maustamaton kasvisruoka on mautonta. Ei se mikään uutinen ole. Mausteilla sen sijaan herkkua. t.vannoutunut lihansyöjä, mutta vaihtelun vuoksi teen esim. linssistä ja quornista ruokaa välillä.

Usein uuden tuotteen kanssa täytyy vähän testailla ensin, niin keksii miten sitä itse tykkää valmistaa. Ei liharuokakaan maustamattomana miltään maistu. Itse olen tehnyt härkiksestä ruokaa ja olen kyllä tykännyt. Mutta kaikissa ruoka-aineissahan on se, että jotkut ruuat niistä onnistuu ja jotkut ei. Sama se on lihan, kalan tai kasviksienkin kanssa. Täytyy tietää, miten mikäkin kannattaa valmistaa.

Lihaa ei tarvitse maustaa. Se maistuu lihalta.
Miksi kasvisyöjät haluavat tuotteita jotka maistuvat lihalta :confused:
Olkaa tyytyväisiä niistä kasvisten yms mauista.

Käytitkö mausteita? Maustamaton kasvisruoka on mautonta. Ei se mikään uutinen ole. Mausteilla sen sijaan herkkua. t.vannoutunut lihansyöjä, mutta vaihtelun vuoksi teen esim. linssistä ja quornista ruokaa välillä.

Tein ruo´at TÄSMÄLLEEN niiden ohjeiden mukaan, jotka valmistajan resepteissä olivat. Maistui märältä pahvilta. Siis näiden ohjeiden:

http://www.versofood.fi/fi/reseptit/helpot-harkis-hampurilaiset

http://www.versofood.fi/fi/reseptit/harkislasagne

No ei ihme, ettei maistunut, hirmu vähän mausteita noissa resepteissä, mun makuuni ainakin. Lisäksi hyvän tomaattikastikkeen kannattaa antaa kunnolla hautua ja tekeytyä, ei siitä tuon ohjeen 5-10 minuutissa maistuvaa saa.

Lihaa ei tarvitse maustaa. Se maistuu lihalta.
Miksi kasvisyöjät haluavat tuotteita jotka maistuvat lihalta :confused:
Olkaa tyytyväisiä niistä kasvisten yms mauista.
Mutta kyllä kunnon pihvi kaipaa vähän suolaa ja pippuria kylkeen, sipuliakin kenties. :p

Ai jaa. No minun mielestäni siinä taas oli aivan liikaa suolaa. Oli kauhean suolaista. Paistoin pannulla ja maistelin sellaisenaan, paljoa en pystynyt syömään, loput lensi roskikseen.

Niin että osta mautonta p*skaa, mutta hei pistä vaan törkeesti mausteita, niin sitten se maistuu mausteilta..

Ööö... Miksi musta toi logiikka jotenkin ontuu.

On mausteita ja mausteita, ja liiallista maustamista ja kohtuullista maustamista. Yrtit ovat hyvä vaihtoehto. Vai pitäisikö sinun mielestäsi ruoat jättää maustamatta? Onnistunut maustaminen ei tarkoita sitä, että ainesosien maku peitetään, vaan sitä korostetaan.

Toki tuo Härkis ei ole maultaan sellainen, jota pitäisi jotenkin korostaa, onhan se itsessään aika mauton, mutta voihan se olla hyvä vaihtoehto lihalle, joidenkin mielestä. Ei ole varmaan keneltäkään pois, ne makuasiat jne. :)

"Ensimmäisessä kokeen patologisissa tutkimuksissa kanojen kuolinsyyksi todettiin aplastinen anemia, joka todennäköisesti aiheutui härkäpavun visiinistä ja konvisiinistä. Toisessa kokeessa härkäpavun prosessointi vähensi härkäpavun visiinin ja konvisiinin yhteenlaskettua pitoisuutta hyvin vähän (raaka härkäpapu 10,6 g/kg ka ja prosessoitu härkäpapu 8,9 g/kg ka). Härkäpapurehuilla ruokkiminen ei vaikuttanut tuotantoon (g/vrk/ kana), mutta härkäpapurehuja syövät kanat munivat kevyempiä munia kuin kontrolliryhmän kanat. Tuotanto väheni ja rehunmuuntosuhde (rehua/ muna-kg) suureni härkäpavun määrän lisääntyessä (5 % vs. 10 %). Härkäpavun prosessoinnilla ei ollut vaikutusta tuotantotuloksiin. Kanojen kuolleisuus lisääntyi lähes merkitsevästi härkäpapurehuja syötettäessä. Tämän tutkimuksen perusteella sekä raakaa että prosessoitua härkäpapua voidaan käyttää vähintään 5 % munivien kanojen dieetissä ilman, että tuotanto heikkenee tai kuolleisuus lisääntyy." -2012-

Yhteistyössä