Harmittaa, että miesystäväni ei ole kovinkaan huomaavainen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä taidat käydä vähän hitaalla. :ROFLMAO: En nyt edes jaksa vastata sulle sen enempää. :D

Sä missasit pointin ihan täysin.
Täällä on toinen hitaalla käyvä. Jos toisesta lahjojen, kukkien tms on jostain syystä vastenmielistä tai vaikeaa, niin miksi hänen pitäisi tehdä sitä. Ei suhteen toimivuus voi olla merkkipäivistä tai lahjoista kiinni. Arki ja arjessa tapahtuva huomioiminen on paljon tärkeämpää.

Mä olen mieluummin sopivassa määrin arvostettu ja huomioitu joka päivä kuin lahjottu kerran, pari vuodessa.

Niin minäkin, mutta eipä meillä sitä arjen huomioimista oo ihan hirveästi. Mies tekee töitä ihan päinvastaisella aikataululla kuin minä, eli menee töihin suunnilleen niihin aikoihin kun minä pääsen töistä. Nukkuu siihen asti. Lähinnä siis minä hoidan kotityöt ja ruoan teen joko minä tai sitten laitetaan yhdessä jos satutaan olemaan yhtä aikaa kotona. Tämä yhdessä kokkailu ajoittuu yleensä viikonloppuun.

Ehkä jos kokisin, että arjessa sitä huomioimista olisi enemmän, niin en ehkä kaipaisi sitä niin paljon vaikkapa ystävänpäivänä. Mutta sitten taas mielestäni valmistujaiset menee siihen kategoriaan, että niissä "kuuluu" huomioida sitä valmistunutta jotenkin. Mies jätti tulematta publiikkiin, koska halusi mieluummin viettää aikaa kavereidensa kanssa. Ja varsinaisista juhlista myöhästyi, koska ei malttanut lähteä töistä (oli siis vapaaehtoisesti pitkään töissä) ja tuli tyhjin käsin. Kyllä mun mielestä toisen valmistuminen yliopistosta pitäisi jotenkin noteerata, vaikka edes kortilla.

ap

Me emme anna mitään lahjuksia toisillemme, kun meille ihan riittää toisemme. Emme ymmärrä tuollaisen lahjomisen päälle. Eikös se ole tarpeeksi lahja itsellesi, että olet valmistunut tai mitä lie. Joku ystävänpäiväkin on vain typerä kaupallinen päivä. Minua ei kiinnosta ainakaan laisinkaan, että miten tuttavapariskunnat toinen toisiaan lahjoo... senkus lahjovat, jos tahtovat. Meillä ei ole tarvetta tuollaisille eleille. Se tosiaan on vain MATERIAA. Rakkaus ei ole ostettavissa meillä. Sinulle se näyttää kyllä merkitsevän jotain. "Tekosyynä" saatamme tosin käyttää jotain erikoista päivää isomman hankinnan merkiksi... Saatan esim. vain ostaa jonkun huonekalun meille sillä verukkeella, että nyt on Joulu, joten sen piikkiin menköön. :geek:

Ap:n tapauksessa suuttuisin siitä, että mies ei ollut valmistujaisjuhlissa alusta alkaen mukana, vaan saapui tunnin myöhässä, kun oli mieluummin töissä. Mitään lahjoja tai kukkapuskia en olisi odottanut, mutta tuollainen välinpitämättömyys on minusta törkeää. Olitko suunnitellut juhlat yksin vai miten noin pääsi käymään vai eikä mies todellakaan huomioi sinua lainkaan?

Yhteistyössä