Harmittaa ja ihmetyttää kummin käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen harmaa

Vieras
Nuoremman lapsemme kummi on kaveri minun puoleltani, lapseton vajaa kolmekymppinen sinkkunainen. Esikoisen syntymästä lähtien hän on innokkaasti kyläillyt meillä ja hoitanut ja leikkinyt lapsen kanssa, sekä (pyytämättä) muistanut aina jouluna, synttärinä ja nimpparina sekä korteilla muuten vaan.

Kun toinen lapsi sitten syntyi (ikäeroa lapsille tuli 1,5 vuotta), ja kaverista tuli tämän kummitäti, osallistui hän edelleen innokkaammin esikoisen elämään muistamisilla ja tämän kanssa touhuamalla. No, vauvan kanssa ei kauheasti voikaan 'touhuta', mutta kyseinen kummilapsi on nyt jo kolem ja edelleen käydessään kummitäti tuo molemmille tuliaiset, ostaa molemmille joulu- ja synttärilahjat. Koitan aina sanoa ettei mitään tarvitsisi, en kehtaa sanoa että muistaisi vain kummilastaan. Esikoisella itsellään ihanat, aktiiviset kummit jotak muistavat häntä ylenpalttisesti. Tuntuu, ettei toisella lapsella ole ketään 'omaa', vain häntä varten olevaa aikuista kun kummitäti huomioi edelleen isosiskoa enemmän kuin omaa kummilastaan.

Pari viikkoa sitten oli esikoisen nimpparit ja postissa tuli tältä kummitädiltä kortti ja lahja. Päivänsankari sai myös omilta kummeiltaan lahjoja ja ilo oli ylimmillään. Viime viikolla oli sitten nuoremman lapsen nimpparit, kummitäti ei muistanut häntä mitenkään. Tänään tuli tekstiviesti 'Myöhästyneet nimpparionnittelut ****:lle, terkuin kummitäti'. Lapsi kysyi nimipäivänään eikö kummitäti tiedä, että minulla on tänään nimipäivä? Tuli niin surullinen olo lapsen puolesta. Miten tuollaisesta voi sanoa suoraan kummille?

Eka kerrot kuinka hienosti tämä tuo molemmille lapsille lahjoja jne.
Etkä haluaisi että toisi (?) kuin jollekin, kelle???

Ja nyt ehkä unohti vain...nimpparit... kerran on aina muistanut kaikkia lapsia?

En tajua, mikä ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on siis vaan nuoremman lapsen kummi, ei isosiskon. mutta muistaa ja huomioi enemmän kummilapsensa isoasiskoa kuin itse kummilastaan. joo, oli sekava tilitys, tiedän..

Millä tavalla enemmän? Onko ennekin jättänyt muistamatta kummilastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja b:

En tajua, mikä ongelma.

Kummi muistakoon OMAA KUMMILASTAAN, isollasiskolla on omat kumminsa jotka häntä muistavat.

Kyllä minä sinuna sanoisin ihan suoraan tuon mitä lapsi oli sanonut! Ihanaa että kaverisi tykkää touhuta esikoisenkin kanssa, ja ehkäpä hän on tähän niin kiintynyt että siksi meinaa jäädä sitten tuo oma kummilapsi vähemmälle. Kannattaa puhua asiasta, koska mitä isommaksi kuopus kasvaa ja alkaa tajuta asioita, niin sitä pahemmalta varmasti tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on siis vaan nuoremman lapsen kummi, ei isosiskon. mutta muistaa ja huomioi enemmän kummilapsensa isoasiskoa kuin itse kummilastaan. joo, oli sekava tilitys, tiedän..

Viime vuonna mitään synttärilahjaa ei tullut. isosisko sai omana synttärinään lahjan postitse tältä nuoremman lapsen kummitädiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja b:

En tajua, mikä ongelma.

Kummi muistakoon OMAA KUMMILASTAAN, isollasiskolla on omat kumminsa jotka häntä muistavat.

Ok. No olisit sitten sanonut kaverillesi jo ajat sitten ettei tuo teidän esikoiselle mitään.

Olenkohan mäkin tehnyt kauhean virheen kun olen vienyt kummilapselleni lahjoja ja samalla tämän sisarukselle, vaikken sen kummi ole.

Siis.. jos kummi unohtaa YHDET nimpparit niin sekö on suuren surun paikka? Mulla on yleensä tapana muistaa myös kummilapsieni sisaruksia, törkeäähän se olisi jos huomioisin perheestä vain tämän yhden lapsen. Kummilapset kyllä tietävät että olen juuri HÄNEN kumminsa mutta ei kai se nyt tarkoita että täytyy jättää muut lapset kokonaan huomiotta? Ei tajuu...

Oma kolmevuotiaani oli nimipäivänään hyvin onnellinen siitä yhdestä kortista jonka sai, mutta ei tosiaan osannut alkaa tivaamaan että miksi nyt tuo ja tuo ei lähettänyt korttia.

Mua on aina jotenkin ihmetyttänyt ihmiset, jotka ovat ylen tarkkoja siitä että kuka muistaa ja millä tavalla minäkin päivänä.. Mä en vaan tajua että mikä suuri loukkaus se muka on jos joku unohtaa yhdet päivät. Toivon ainakin, että omat lapset oppivat arvostamaan kummeissa ihan muita asioita kuin sitä, että lähetellään tai tuodaan lahjoja ja kortteja. Mä olen omien lapsien kummeille sanonut, että tärkeintä on, että olette tekemisissä silloinkin kun ei ole juhlapäivä, ja laitatte joskus kädet ristiin sen kummilapsen puolesta. Sillä materialla ei meille ole niin väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Hei NIMPPARIT. Kamoon... muistaako joku oikeesti jotain hiton nimppareita..??? Ap, olet naurettava.

Kyse ei nyt todellakaan ole yksistä unohtuneista nimppareista, tämä oli vain viimeisin juttu joka tapahtui siis tänään. Lue kaikki kirjoitukset jos vaivaudut kommentoimaan. Omasta mielestäni en ole naurettava jos tulen surulliseksi siitä, että aikuinen ihminen aiheuttaa pienelle lapselle pahan mielen, mutta mittarinsa kullakin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Viime vuonna mitään synttärilahjaa ei tullut. isosisko sai omana synttärinään lahjan postitse tältä nuoremman lapsen kummitädiltä.

Tuo on jo niin rankkaa, että välit poikki!

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Hei NIMPPARIT. Kamoon... muistaako joku oikeesti jotain hiton nimppareita..??? Ap, olet naurettava.

Kyse ei nyt todellakaan ole yksistä unohtuneista nimppareista, tämä oli vain viimeisin juttu joka tapahtui siis tänään. Lue kaikki kirjoitukset jos vaivaudut kommentoimaan. Omasta mielestäni en ole naurettava jos tulen surulliseksi siitä, että aikuinen ihminen aiheuttaa pienelle lapselle pahan mielen, mutta mittarinsa kullakin

Ihan oikeesti välit poikki, muuta et voí tehdä.

Oletko nyt ap ihan varma siitä että kummi aiheutti lapselle pahan mielen vai sinulle ?
Lapset ovat aika joustavia noissa jutuissa eivätkä opi odottamaan mitään erikoista jos ei heille siitä erikseen teroiteta. Meidän lapset eivät kuulu kirkkoon joten tuo kummius on meillä vähän epävirallista joten en osaa tietysti virallisesti ottaa kantaa siihen miten asia pitäisi hoitaa. Mielestäni kuulostatte kuopuksen kummin kanssa niin läheisiltä että ihmettelen mikset voi ottaa puheeksi hänen kanssaan asiaa, vaikka että voisi hyvin vähentää synttärikrääsän ostoa esikoiselle ja jos haluaa, suunnata ko. toimenpiteet kuopukseen kun on tämän kummi. Muuten tuntuu kyllä erikoiselta että tuollaisestakina asiasta saa ongelman. Onkohan sinulla vähän liian vähän ongelmia, ei millään pahalla.

Yhteistyössä