Harmittaa niin vietävästi ja olokin kuin huonolla äidillä =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LEAL

Aktiivinen jäsen
24.03.2007
3 955
0
36
Ottaa ihan älyttömästi päähän kun en saa likkaa vaunuissa nukkumaan! Mun mielestä ois tärkeää, että lapsi saa raitista ilmaa ees kerran päivässä, mekään kun miehen kanssa ei oikein ulkoilla =/ Niin olis hyvä että edes vauva olis tossa pihassa päivällä nukkumassa...

Tänäänkin maidon jälkeen yritin häntä vaunuihin nukuttaa kun vaikutti niin uniselta, mutta kappas vaan kun sain vaatteet päälle ja laskin tytön vaunuihin, niin eikös hän ole siellä silmät kirkkaana ja pirteänä ja kitisee pois :( Yritin hiljaa heijatakin vaunuja, sillä hän hiljeni, mutta ei kirveelläkään nukahtanut.

No nostin sitten tytön pois ja ajattelin että koitan uuden kerran kun tyttö on kylvetetty ja syötetty. No jäipä nekin operaatiot väliin kun tyttö nukahti isin syliin ja olin niin sikeästi unessa etten hennonnut herättää. Vein hänet sitten omaan sänkyyn ja sinne jäi (mikä on suorananinen ihme, koska tyttö ei yleensä kirveelläkään nuku päivisin sängyssään!)

Noh, ei tässä muuten mitään, mutta eipä taida uni enää kylvyn ja maidon jälkeen maistua (varsinkaan vaunuissa) kun nyt vetelee tuolla pitkiä sikeitä...

Muutaman kerran olen onnistunut tytön vaunuissa nukuttamaan niin, että on nukkunut 2-3h, muina kertoina nukkuu max. 30min (jos edes nukahtaa) ja sitten saa käydä viiden minuutin välein hyssyttelemässä ja heijaamassa...

Nyt neuvoja kehiin, haluan ehdottomasti että lapsi voi olla edes kerran päivässä ulkona!
=)

ulkoilla voi muutenki ku vaunuissa. meilä vauva 4kk eikä enää yhtään tykkää nukkua vaunuissa. meillä on matkarattaat, joissa se silleen puoli-istuvasti tiirailee ku kävellään. ja kamarissa on ikkuna ihan auki, (hyttysverkko siinä lasin tilala) ku se nytki nukkuu. minusta vaunuihin on muutenkin aivan turhaa satsata, kun ne on niin vähän aikaa käytössä. kunnon matkarattaat ja niillä pärjätään vuosia. minkä ikäinen teidän pieni on? muista, että vauvat tarttee toimintaakin, eikä vaan syömistä ja nukkumista. voimia.

meil nukkuu poika kehdossa tos terassilla jos ei vaunuun nuku, silloin tosin pitää istua vieressä unien ajan mut siin on ihan kiva lukee päivänlehdet ja kirjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
ulkoilla voi muutenki ku vaunuissa. meilä vauva 4kk eikä enää yhtään tykkää nukkua vaunuissa. meillä on matkarattaat, joissa se silleen puoli-istuvasti tiirailee ku kävellään. ja kamarissa on ikkuna ihan auki, (hyttysverkko siinä lasin tilala) ku se nytki nukkuu. minusta vaunuihin on muutenkin aivan turhaa satsata, kun ne on niin vähän aikaa käytössä. kunnon matkarattaat ja niillä pärjätään vuosia. minkä ikäinen teidän pieni on? muista, että vauvat tarttee toimintaakin, eikä vaan syömistä ja nukkumista. voimia.

Meidän neiti on tänään 7 vkoa =) Ja tiedän ,että ulkoilla voi monella tapaa, mutta jotenkin ei saa lähdettyä :ashamed: Nyt kun vauvakaan ei siellä ulkona oikein mitään touhua...

Ja sehän siinä onkin kun meillä on aina koko päivää toimintaa, niin olisi hyvä jos tyttö edes yhdet pidemmät unet ottaisi, eikä vaan niitä torkkuja...

hmmm..no kuule, ei se vauva siitä kärsi vaikka ei ihan joka päivä raitista ilmaa saa. ja jos teillä on varjoinen kuisti, voittehan istua siinä haukkaamassa happea. luovuus kehiin ja kyllä se siitä. ja jos on ite väsy eikä jaksa vaunuilla, ei oo pakko eikä ole huono äiti. nukkuminen voittaa aina.

Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
kaikki ei vaan oo vaununukkujia, mutta ota tavaksi lähteä kerran päivässä pienelle kävelylle vaunuilla jos ei muuten ulkoilla, vaikka 30 min happihyppelylle, tekee hyvää itellekin :)

Juu kun sais vaan repästyä itsestä senkin pienen :D Ja liikkuvissa vaunuissa vauva kyllä nukkuu, jos joku vaan viitsisi kävellä 3-4h :D

meillä on kaikki muksut suhtautuneet vähän nihkeästi tohon ulkona nukkumiseen. esikoinen nukkui 6kk:n ikään asti ja sitten teki täyden stopin, ei kerta kaikkiaan vaan nukahtanut millään, huusi vaan. siirryttiin sitten sisälle nukkumaan.

keskimmäisellä meni 2 kk ennen kuin oppi nukahtamaan vaunuihin, siihen asti kanssa vaan karjui siellä. siirsin lopulta 9-kuisena sisäunille, kun jäi toiset unet kokonaan pois.

tää kuopus oppi ulkona nukkumisen heti ja oli ihan "hyväkin" siinä, kunnes taas se maaginen 6 kk tuli täyteen... ja jäivät myös toiset unet pois samaan syssyyn.

ymmärrän sua ap. mäkin oon vähän kateellisena seurannu kun muilla nukutaan ulkopäikkäreitä vielä 2-vuotiaanakin, olis niin helppoa vaikka reissussa. mutta kunhan nyt joskus vaan nukkuvat niin hyvä niin. sulla vielä niin pieni toi vauva, että kyllä se hyvinkin voi vielä oppia vaunuihin nukahtamaan - tai sitten ei. älä ota stressiä, vaan ulkoilkaa vaikka kantoliinassa jos vauva tykkää ja nukutte siellä missä parhaiten nukuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
hmmm..no kuule, ei se vauva siitä kärsi vaikka ei ihan joka päivä raitista ilmaa saa. ja jos teillä on varjoinen kuisti, voittehan istua siinä haukkaamassa happea. luovuus kehiin ja kyllä se siitä. ja jos on ite väsy eikä jaksa vaunuilla, ei oo pakko eikä ole huono äiti. nukkuminen voittaa aina.

:hug: kiitos tuosta. Tiedän sen kyllä itsekin, ettei vauva pilalle mene jos ei päivittäin ole ulkona, mutta jotenkin on vaan sitten niin syyllinen olo :ashamed: Varsinkin kun koko suku paasaa ulkona nukkumisen tärkeydestä :/

Alkuperäinen kirjoittaja AinaAurinkoinen:
meillä on kaikki muksut suhtautuneet vähän nihkeästi tohon ulkona nukkumiseen. esikoinen nukkui 6kk:n ikään asti ja sitten teki täyden stopin, ei kerta kaikkiaan vaan nukahtanut millään, huusi vaan. siirryttiin sitten sisälle nukkumaan.

keskimmäisellä meni 2 kk ennen kuin oppi nukahtamaan vaunuihin, siihen asti kanssa vaan karjui siellä. siirsin lopulta 9-kuisena sisäunille, kun jäi toiset unet kokonaan pois.

tää kuopus oppi ulkona nukkumisen heti ja oli ihan "hyväkin" siinä, kunnes taas se maaginen 6 kk tuli täyteen... ja jäivät myös toiset unet pois samaan syssyyn.

ymmärrän sua ap. mäkin oon vähän kateellisena seurannu kun muilla nukutaan ulkopäikkäreitä vielä 2-vuotiaanakin, olis niin helppoa vaikka reissussa. mutta kunhan nyt joskus vaan nukkuvat niin hyvä niin. sulla vielä niin pieni toi vauva, että kyllä se hyvinkin voi vielä oppia vaunuihin nukahtamaan - tai sitten ei. älä ota stressiä, vaan ulkoilkaa vaikka kantoliinassa jos vauva tykkää ja nukutte siellä missä parhaiten nukuttaa.

Tästä tuli mieleen hyvä esimerkki: minä itse! Äitini juuri eilen selitti kun 2,5 vuotiaana olin tarhassa nukkunut polvet koukussa rattaissa vauvalan puolella kun sisällä en suostunut nukkumaan :D

Niin vauva kyllä nukkuu päivisin mielellään sylissä ja sitterissä, sekä autossa. Eli ehkä annan hänen sitten rauhassa nukkua siellä missä uni tulee =)

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:

Tästä tuli mieleen hyvä esimerkki: minä itse! Äitini juuri eilen selitti kun 2,5 vuotiaana olin tarhassa nukkunut polvet koukussa rattaissa vauvalan puolella kun sisällä en suostunut nukkumaan :D

Niin vauva kyllä nukkuu päivisin mielellään sylissä ja sitterissä, sekä autossa. Eli ehkä annan hänen sitten rauhassa nukkua siellä missä uni tulee =)

hyvä ap, juuri näin! =) ja ne suvun ja tuttujen kommentit... no varmaan tiedätkin mihin voivat ne ahtaa. :D eihän ne sukulaistätsykät sitä vauvaa hoida eivätkä ees tunne, vaan sinä. ja sinä olet paras äiti! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:

hyvä ap, juuri näin! =) ja ne suvun ja tuttujen kommentit... no varmaan tiedätkin mihin voivat ne ahtaa. :D eihän ne sukulaistätsykät sitä vauvaa hoida eivätkä ees tunne, vaan sinä. ja sinä olet paras äiti! :flower:

Juu noin yritän ajatella, aina ei vaan oo niin helppoa :/ Mielessäni kyllä aina ajattelen, että JUURI MINÄ tiedän kaikkein parhaiten mitä lapseni tarvitsee ja haluaa ja miten häntä hoidetaan!

On se hyvä että tämä palsta on olemassa :D Nyt ei enää yhtään harmita vaikka tyttö nukkuukin tyytyväisenä tässä sylissä, miksi oikeastaan edes pitäisikään? ;) =)

Yhteistyössä