V
vieras
Vieras
Tyttäremme on reipas ja sosiaalinen 6½-vuotias. Hän on aina saanut kavereita ja tullut kaikkien kanssa toimeen. Yleensä leikeissä hän on se sovittelija, joka saa riitatilanteessa leikin jatkumaan jollain tavalla. Nyt eskarissa hänellä ei ole kaveria/kavereita. Hän ei haluaisi sinne edes mennä, koska kukaan ei valitse häntä kaverikseen leikkiin. Olen ollut yhteydessä opettajaan, joka sanoi että "ovat kyllä huomanneet, että tytön on välillä vaikea päästä leikkiin mukaan" ja että "he seuraavat tilannetta". Tästä on nyt aikaa n.1kk kun olin yhteydessä, sieltä suunnasta eivät ole mitään kuulumisia ja tyttären tuntemuksia kyselleet. Tänään taas oli leikkinyt yksikseen kun ne kaverukset (3) keiden kanssa hän haluaisi leikkiä, ovat ryhmäytyneet jo. Ja kun yhteen leikkiin ei kuulemma mahdu kuin 3 lasta. Mikäs siinä jos lapsi haluaakin leikkiä ja touhuta yksin, mutta tässä tapauksessa tyttäremme kärsii. Pelolla ajattelen tulevaa syksyä ja kouluun lähtemistä, saako hän kavereita ja tuleeko taas syrjäytetyksi. Olen yrittänyt luoda tyttöön toivoa ja lohdutella, mutta tuntuu että keinot ovat loppu. Mitä teen?