harmittaa yksityisen päiväkodin toiminta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tykkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tykkää

Vieras
meijän poika on uudellamaalla yksityisen päiväkodin kirjoissa ja oon kyllä oikeesti pettynyt hoitoon ja heidän käytäntöihinsä. Alkuun kun poika aloitti niin hoitajat vaihtuivat joka kuukausi, aina oli uusia naamoja ja sitten tietysti lapsella vaikeuksia hoitoon jäännissä koska niin usein naamat vaihtui. Henkilökuntaa on aivan liian vähän lapsimäärään verrattuna, eivät millään pysty vahtimaan lapsijoukkoa. Ja tilanteita tuntuukin sattuvan. Menin viemään poikaa hoitoon yksi aamu ja kun poika on hieman ujohko alkuun niin arasteli hieman. Eikö sieltä sitten tullut toinen poika joka tuli nyrkkeineen hakkaamaan poikaani selkään jonka seurauksena tietysti tuli itkua ja mustelmat selkään.:( kyllä tuntui pahalta. Hoitajista yksikään ei tullut kysymään mitä tapahtui vaikka itkun kuulivat.:( No sitten on alkanut tulla säädöksiä, kesällä päiväkoti on vain 16.30 asti auki, mutta eihän ihmisten työajat ole miksikään muuttuneet???? uskomatonta. ja toinen mutta vähäpätöisempi asia on se mikä mua ainakin kiukuttaa on se että hoitomaksut nousee (niinkuin kunnallisellakin puolella) mutta kokoajan tulee vanhemmille enemmän hoidettavaa kotiin. Niinkuin nyt on jo vietävä kuravaatteet joka viikko kotiin pesuun. Ite kun olin päiväkodissa töissä niin kyllä meistä joku ne lasten kuravaatteet huuhteli silloin kun lapset oli nukkarissa lepäämässä. Mut kotiin ne pitää nyt sit viedä. Ja kun kerta on lapselle tasantarkkaan pakattu vaatteet mukaan niin miksi niitä kasseja ei pengota vaan lapsi on sitten ulkona ilman pipoa tai hanskoja. Suututtaa..:(

henkilökunnan määrä on laissa määrätty. Eli alle 3-vuotaille 1 kasvatushenkilö neljää lasta kohden ja isommilla 1 seitsemää kohden. Onko lapsesi päiväkodissa siis joku koko ajan pois?

En ole koskaan kuullut päiväkodista, jossa kuravaatteiden pesu hoidetaan päiväkodin puolesta. Huuhtelu kyllä, mutta kyllä ne koneeseen täytyy kotiin välillä viedä.

Kannattaa vaihtaa kunnalliseen hoitoon vai oletteko jo vaihtamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja niinu:
henkilökunnan määrä on laissa määrätty. Eli alle 3-vuotaille 1 kasvatushenkilö neljää lasta kohden ja isommilla 1 seitsemää kohden. Onko lapsesi päiväkodissa siis joku koko ajan pois?

En ole koskaan kuullut päiväkodista, jossa kuravaatteiden pesu hoidetaan päiväkodin puolesta. Huuhtelu kyllä, mutta kyllä ne koneeseen täytyy kotiin välillä viedä.

Kannattaa vaihtaa kunnalliseen hoitoon vai oletteko jo vaihtamassa?

kyllä vaihto on mielessä. Paikat on vaan kiven alla..:( ite olin kunnallisesa pk:ssa töissä ja kyllä me huuhdeltiin kaikkien kurikset ulkoilun jälkeen ja laitettiin kuivumaan. Ei ne nyt pesua silloin kyllä kotona tarvinneet. Eikä varsinkaan joka viikko! Tuolla päiväkodissa kuravaatteet roikkuu kuraisina ja märkinä ulkona odottamassa että ne viedään kotiin-pesuun. Enkä kyllä oo ikinä koneeseen laittanu niitä kotona, ihan vaan huuhtelen ja pesen suihkulla.

Olen kunnallisessa pk:ssa ja ei meillä kukaan kuriksia pese. Joskus suurimmat hiekat huuhdellaan. Ja kyllä vanhemmat aina iltapäivälle ne kurikset joutuvat itse pesemään kuitenkin. Tai jättävät pesemättä miten vaan. Viikonlopuiksi annetaan aina kotiin.

Miksi pakkaat hankat ja pipon reppuun etkä laiat lapsne lokeroon esille?

koska jos aamulla lähtiessä on ollut hyvä ilma eikä niitä ole tarvittu ne löytää sitten avonaisesta repusta. Siellä muutenkin lojuu lasten vaatteet nimikoinnista huolimatta pitkin lattioita. Mutta eikö hoitajat voi vaivautua sen vertaa että etsii lapsen vaatteet siitä lokeron naulakossa olevasta repusta? eikä tartte ees ettiä,ottaa vaan. Mies kun vie pojan yleensä aamuisin niin sehän nyt ei muista laittaa tai sanoa mitään ylimäärästä. Mut kuitenki, kyllä olis kiva jos ees huuhtelisivat ne kurikset kun ne on yltäpäältä karmeassa kurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Eiköhän se ole ihan sama mitä aamupäivällä kuriksille on tehty, kun ne iltapäivällä kuitenkin likastuvat ja te ne joudutte pesemään?

mä en pese kuriksia kyllä kotona. Olkoon päiväkodissa likasena jos ovat, siellähän ovat, likaantumista varten. turha niitä on alkaa pesemään.

esimerkkinä vaan että lapset olivat aamulla ulkoilleet ja kun iltapäivällä hain poikaani niin kuravaatteet olivat ulkona vastassa älyttömän likaisina ja lapset sisällä leikkimässä. Kyllä ne vaan olis voinu huuhdella.

Alkuperäinen kirjoittaja splexi:
Eiköhän se ole ihan sama mitä aamupäivällä kuriksille on tehty, kun ne iltapäivällä kuitenkin likastuvat ja te ne joudutte pesemään?

mä en pese kuriksia kyllä kotona. Olkoon päiväkodissa likasena jos ovat, siellähän ovat, likaantumista varten. turha niitä on alkaa pesemään.

Minä kyllä pesen, tai huuhtelen yleensä, ihan siksi, kun lapsen on ne kivampi pukea. Mutta en minä päiväkodin oleta lasteni vaatteista huolehtivan. Eihän ne mitään vaatteita siellä pese.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
esimerkkinä vaan että lapset olivat aamulla ulkoilleet ja kun iltapäivällä hain poikaani niin kuravaatteet olivat ulkona vastassa älyttömän likaisina ja lapset sisällä leikkimässä. Kyllä ne vaan olis voinu huuhdella.

Jos ovat vielä ulkona niin on varmaan huonot tilat kuivattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja splexi:

Minä kyllä pesen, tai huuhtelen yleensä, ihan siksi, kun lapsen on ne kivampi pukea. Mutta en minä päiväkodin oleta lasteni vaatteista huolehtivan. Eihän ne mitään vaatteita siellä pese.

sepä se, kun joissain paikoissa ihan mukavuussyistä ne huuhdellaan ulkoilun jälkeen.

tilaa olis mutta kun olivat niin kuraisia ettei sisälle kannattanu viedä siinä kunnossa.

Jos päiväkodissa on liian vähän henkilökuntaa niin kuka niitä kurahousuja edes ehtisi pestä. Ja jos sitä henkilökuntaa on liian vähän niin likaiset kurahousut olisivat kyllä viimeinen murheeni päiväkodin suhteen.

tilaa olis mutta kun olivat niin kuraisia ettei sisälle kannattanu viedä siinä kunnossa.

Jos säästävät sähköä? Kuivattavatko muita vaatteita sentään kaapissa?

niin no mähän sanoin että pieni murhe vain tämä on, mutta suututtaa kun maksut nousee ja vaatimukset kans. Kyllä talvivaatteet jne kuivataan kaapissa. Kuriksia olis kuitenki mahista laittaa roikkumaan ihan hyvin mutta eivät siihen kyllä panosta. ja mites sitten kun hain poikani ja eivät olleetkaan ulkona iltapäivällä vaikka aurinko paistoi mutta lätäköitä oli pihassa, kaikkien kurikset olivat kurassa ja mömmössä ja saappaat sisältä litimärät myös. Olipa kiva viedä kotiin sellanen läjä...

eikä se ulkoilu olisi onnistunutkaan kun vaatteet ja kengät olivat siinä jamassa.

niin no mähän sanoin että pieni murhe vain tämä on, mutta suututtaa kun maksut nousee ja vaatimukset kans. Kyllä talvivaatteet jne kuivataan kaapissa. Kuriksia olis kuitenki mahista laittaa roikkumaan ihan hyvin mutta eivät siihen kyllä panosta. ja mites sitten kun hain poikani ja eivät olleetkaan ulkona iltapäivällä vaikka aurinko paistoi mutta lätäköitä oli pihassa, kaikkien kurikset olivat kurassa ja mömmössä ja saappaat sisältä litimärät myös. Olipa kiva viedä kotiin sellanen läjä...

eikä se ulkoilu olisi onnistunutkaan kun vaatteet ja kengät olivat siinä jamassa.

eikä se ulkoilu olis onnistunutkaan kun vaatteet ja saappaat olivat siinä jamassa.

Mitä ovat sanoneet kurahousunpesuasiaan, kun olet valittanut?
Mutta luulisi itsesi ymmärtävän, että jos ihmisiä on töissä liian vähän niin ei sitä vähien työntekijöiden aikaa kurahousujen pesuun käytetä.

ymmärrän ymmärrän mutta eikö pitäisi muutenkin saada sitä henkilökuntaa lisää jo ihan senkin takia kun hommat ei vaan hoidu? lastentarhanopettajan on todella räjähtäneen näköinen kun hoitaa lennosta niin monta asiaa ja siltikään asiat ei hoidu. eikä siellä kuunnella/ehditä kuunnella kun on niin hektistä..

Jos lto räjähtäneen näköinen voi kyllä olla ihan yksityiselämän ongelmia? ( ;
Mutta kai te vanhemmat olettte valittaneet päiväkodista? Kyllä niiden toimintaa yleensä ihan kunnallisesti valvotaan. Liian vähäinen henkilökunta on jo aika iso haitta ja voivat toimilupansa menettää.

Alkuperäinen kirjoittaja niinu:
Jos lto räjähtäneen näköinen voi kyllä olla ihan yksityiselämän ongelmia? ( ;
Mutta kai te vanhemmat olettte valittaneet päiväkodista? Kyllä niiden toimintaa yleensä ihan kunnallisesti valvotaan. Liian vähäinen henkilökunta on jo aika iso haitta ja voivat toimilupansa menettää.

ollaan tehty valitus jo ihan sen takiakin kun heillä tämä varhainen puuttuminen kiusaamiseen ja kukaan hoitajista ei tullut tilanteeseen vaikka sen näkivät. mutta juu ollaan valitettu ja pyydetty että saatais vaihtaa hoitopaikkaa mutta ne paikat on kiven alla...:(

Neljässä kuukaudessa pitää kunnalliselta puolelta järjestyä joku hoitopaikka. Laittakaa hakemus, jos ette ole vielä laittaneet.
Vaikka onhan se kurja, jos lapsi joutuu vaihtamaan siksi, koska tarjottu hoito on ala-arvoista.

Pakko myöntää et meillä on kyl ihana päiväkoti ja olen ihmeissäni teidän päiviksen toiminnasta. Kyl meillä on aina vastassa huuhdellut saappaat ja kurikset! Ja mäkin jätän kamat reppuun ja ei ne tätit ainakaan meidän tarhassa niin tyhmiä ole ettei repusta tajua katsoa mitä tavaraa olen lapsille vienyt mukanani..

Mä olen viime vuosina useammassakin kunnallisessa päiväkodissa käynyt ja täytyy kyllä sanoa et ei noi kurakamppeet oo missään ollu mitään ylikurasia.
Paras pk oli se jossa ulkona letkulla huudottiin lasten kurakamppeet ja oli muuten lapsista hauskaa! Ja siihen ne "kuraeteiseen" laitettiin henkareihin kuivumaan ja olivat sit iltapäivällä käyttö kunnossa.

Mä olen ite henkilökohtaisesti omien kurakamppeet tuonut kotiin säännöllisen epäsäännöllisesti pesuun, ei oo ollut ohjeita et nyt pitää viedä pesuun. Varsinkin silloin kun oma oli pienempi niin tuli hyvinkin tuo kerta viikkoon pestyä ja ihan koneessa, mukvampihan nitä on käsitellä kun on puhtaan tuntuiset niin lapselle kuin sille päikyn tädillekin.

Uusimmat

Yhteistyössä