Hae Anna.fi-sivustolta

Harmittaako teitä koskaan, että ehkäisystä kärsivät vain naiset?

Viestiketju osiossa 'Naistentaudit' , käynnistäjänä Katkerakalkki, 16.04.2010.

1. *juups Vierailija

2. kortsut??? Vierailija

Eikö teitä naisia lainkaan haittaa kondomin käyttö?

Minusta se on epämukavaa ja ne on sitten siellä yöpöydän laatikossa jonne (makuuhuoneeseen) aina sitten päädytään rakastelemaan tai rakastelu keskeytyy kun haetaan kortsua jostain. Ei voi rakastella ex-tempore missään tuosta vaan "helmat ylös ja housut alas". Se tuntuu sellaiselta teinien ehkäisymuodolta. Paitsi sen suhteen, että se on varmaan kallein ehkäisymuoto.

Jos minä en halua tula raskaaksi, pidän itse mieluusti huolen siitä etten tule. Jos vahinko sattuisi, en ainakaan voisi ketään muuta siitä syyttää. Nainen on kuitenkin se, joka raskaaksi tulee ja joutuu kantamaan seuraukset, miksei siis itse hallitsisi kroppaansa.

3. *juups Vierailija

Kyllä minua ainakin enemmän haittasi se, etten ylipäätänsä halunut seksiä hormonaalista ehkäisyä käyttäessäni.

Nuvaringin hinta on n. 15 e (yksi rengas) ja käyttämämme kondomimerkin 25 kpl hinta on n. 12 e. Mahdollisuuksia ei ole rakastella päivittäin, joten kondomeja viikossa menee n. 3-4 kpl. Minun laskelmieni mukaan kondomi kyllä tulee halvemmaksi ainakin meidän kohdalla (en siis pystynyt syömään pillereitä ollenkaan ja rengasta pystyin sen parisen vuotta käyttämään). Ja tuo spontaanius-juttu on ihan asenteesta kiinni. Kyllä kondomin kanssa spontaanikin seksi onnistuu. Suihkut ja saunat on poissuljettu, mutta niissä hässiminen ei ole koskaan ollutkaan kauhean ihmeellistä.

Kyllä minä ainakin olen valvomassa meidän kondomin käyttöä (koska olen itse tilanteessa osallisena ja joskus kondomia laittamassa päälle), joten olen ehkäisystä vastuussa ihan yhtälailla kun miehenikin. Minusta itseään ei voi syyttää raskaudesta oli ehkäisymuoto mikä tahansa. Yleensäkin jos ehkäisyä käyttää vastuullisesti ja oikein (ei jätä pillereitä syömättä yms.), niin tarkoitusperä on olla tulematta raskaaksi ja jos niin käykin jostain syystä, niin ei se ole kenenkään vika.

4. :) :) :) Vierailija

5. *juups Vierailija

Otan tähän esimerkin rinnalle. Tupakoinnin haittavaikutuksia ovat esim. keuhkosyöpä ja keuhkoahtaumatauti jne, mutta en koe haittavaikutukseksi sitä, että tupakasta saattaa saada palovamman sormeensa. Eli sinä myöntäisit haittavaikutukseksi tuon palovamman, joka minä en myönnä. Mutta tästä nyt on turha enempää "keskustella", koska sinulla on ilmeisen eri näkemys tästä asiasta kuin minulla.

6. :))) Vierailija

Eipä siinä mitään jos et halua "keskustella"

7. AD Vierailija

Kerronpa oman tarinani.
    Käytin ja käytän VALITETTAVASTI edelleeb e-pillereitä. Ja niistä todellakin kärsin, ja anna olla viimeinen kerta kun otan mitään mikä sekoittaa minut, ja terveyteni. Se on harmillista, että joudumme käyttämään mitään semmoista, vain sen takia, että mies tuntisi olonsa hyväksi.
    Itseasiassa itse aloitin, sen taki koska en itse halunnut että mies laittaisi kondomia. En voisi tuntea sitä tunnetta mitä tunnen ilman kondomia, mutta kaikki haitat nmitä e-pillereistä mulle on syntynyt, ajattelen eri tavalla. Ja nytt kun kuurini loppuu ensi viikolla- LOPETAN SEN; ENKÄ ENÄÄ IKINÄ; EN IKINÄ käytä mitään, mikä on r´terveyttäni vastaan.
    Ja miksi, miksi me joudumme käyttämään jotain, mistä emme ole varmoja? koska ei lääkäritkään tai gynekologitkaan tiedä ehkäisystä paljon. Esimerkkinä: kävin tuossa pari kuukautta sitten meidän gynekologilla ja kerroin että en haluaisi käyttää enää e-pillereitä, että ne lisää vaan virtainfektiota. Mutta hänen mielestä minun ei tarvitsisi lopettaa, mutta vaihtaminen voisi olla hyvä juttu. ???? SEHÄN sekoittaisi vielä enemmän minua. Ja miksi kaikki puhuu että e-pillerien jälkeen on tullut erilaisia infektioita, mutta kun niistä menee puhumaan lääkärille, niin ei tämä voi olla totta. Joten miksi käytämme sitä, mitä emme tiedä mitä se on?
    Kondoomiin en myös menisi luottamaan-> minulla se olisi eka kerta ja en osaisi käyttää tai pistää se miehelle tai mies itse. kondomin prosenttisuus on joka paikassa 99.9% ja e-pillerit saman veran. Haluaisin normaalielämän ja,että en joutuisi joka kuukausi käydä lääkärin vastaanotolla virtsainfektion takia, mutta en haluaisi tapahtuvan mitään odttamatonta.
    Ja jokaisella meillä on eri näkemykset, sillä jollakulla saattaa se e-pilleri käydä upeasti ja jollekiin ei, niin kuin esim minulle.

8. .) Vierailija

En koe kärsiväni. Toki jos e-pillereistä tulis mulle pahoja oireita, en niitä käyttäisi.
    Mutta alunperin aloitin pillerit siksi, että seksi olisi mukavampaa - kondomin kanssa se spontaanius väkisinkin vähenee.

Suurin syy oli, että miehen seisokki laski todella helposti kondomin kanssa. Kyllä se erektio-ongelma on mulle ainakin haittavaikutus, eihän seksistä silloin tule mitään. Ymmärrän täysin miehiä jotka valittaa kortsuista, ei varmasti ole kivaa jos joutuu koko ajan stressaamaan että pysyykö erektio yllä tai alkaako sattua. Ei se nyt mikään ihme ole että 20 minuutin hankaus (lopulta kuivalla) kumilla ei tunnu hyvältä ja hiertää. Meillä kyse ei ollut lateksiallergiasta tai väärästä koosta, kokeiltiin kaikkea.

Tietenkin e-pillerit joillain naisilla tekee muustakin elämästä kuin seksistä kurjaa, eikä siihen voi miehen mukavuudenhalun vuoksi suostua. Mutta koska itse en kärsi sivuvaikutuksista, voin ihan hyvin syödä pillereitä "miehen mieliksi", ei siitä mitään haittaakaan ole. Hyötyä sen sijaan, nautinhan minäkin seksistä enemmän kun yhdintää ei tarvitse keskeyttää kivun tai lopahtamisen takia yhtenään. Ja mieheni nautinto on minulle tärkeää, ihan siinä missä minunkin nautintoni hänelle.

Vaikea juttu sitten jos mies kärsii kondomeista niin paljon että seksin taso laskee todella paljon ja nainen vastaavasti saa pahoja oireita pillereistä :\ Ei miestä aina voi asennevammasta syyttää, mutta toisaalta naista ei voi pakottaa pumppaamaan itseensä hormoneja. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että PERIAATTEESTA ei haluta "miellyttää" tai "alistua" syömään pillereitä. Eivät pillerit automaattisesti ole naiselle haitallisia tai myönnytys miestä kohtaan. Minulle ainakin seksi tuntuu paremmalta ilman kondomia, vaikka olenkin nainen, joten koen kyllä olevani voittajan asemassa.

9. utan pill Vierailija

Mä söin 10 vuotta e-pillereitä ja sain kaikki mahdolliset epämiellyttävät sivuvaikutukset. Ainoa hyvä puoli oli se, että iho oli täysin finnitön aina. Mutta ehkäisy todella toimi, sillä seksihalut katosivat lopulta kokonaan... No lääkäri ei tietystikään halunnut eri merkeistä huolimatta uskoa, että pillerit olisivat syynä yhtään mihinkään (miksiköhän, ilmeisesti maailma on täynnä luulosairaita naisia?)...

Joka tapauksessa luovuin hormooneista lopulta kokonaan ja se oli elämäni paras päätös. Tosin nyt sitten ollaan osittain kortsun varassa. Yleensä kuitenkin harrastetaan seksiä ilman mitään ehkäisyä kunnes loppuhuipennus lähestyy ja sit laitetaan kortsu. Arpapeliähän se tämäkin on, mutta toisaalta ei se lapsi olis katastrofi tässä suhteessa.

Turha kai näistä pillereistä on taistella. Toisille ne sopii, niin siinäpä syötte. Ne kenelle ei sovi, niin me sit kärvistellään parempaa odotellessa. Kumeissakin on onneksi ohuempiakin olemassa.

10. dsiofhsa Vierailija

Tätä spontaaniusargumenttia en ole koskaan ymmärtänyt. Siis ihanko varoittamatta mies työntyy teillä sisään vai miten se muutaman ylimääräisen sekunnin käyttö kondomin laittoon pilaa seksin spontaaniuden? Niitähän voi siis ostaa enemmän kuin yhden kerrallaan!

11. Harmittaa.... Vierailija

Ymmärrn asenteesi.
    Itse otin jo hyvin nuorena e-pillerit käyttöön. Niillä oli haittavaikutuksia, mutta muutakaan tuolloin ei ollut. Jätin pillerit pois 1 ½ vuotta ja tulin raskaaksi.
    Sitten taas pillerit, jotka eivät sopineet lainkaan, enää raskauden jälkeen. Kierukat kokeiltiin, mutta tulehduskierre oli inhottava.
    Sitten huomasin Unileverillä mainoksen luonnonmukaisesta ehkäisystä. PERSONA-monitori mittaa hormonisi aamupissasta, muuta et tarvitse!!!
    Mutta, sitä en tiedä paljonko nykyisin maksaa tuo laite ja mistä saapi testitikkuja. UNILEVERiltä voi kysellä.

Kallis tuo PERSONA oli tuolloin, mutta se oli vaivan arvoinen!!!! Jouduin luopumaan siitä, koska hormonitasoni laski niin, ettei PERSONA kyennyt mittaamaan ovulaatiota....
    Joten nyt on sitten kondomi kunniassa, vaikka tuskin tulen raskaaksi enää....

12. AM Vierailija

Vihdoin lopetin e-pillerien syönnin ja täytyy sanoa, seksi onparempaa kuin koskaan, tietäen ettei tarvitse taas viikonpäästä tai jopa seuraavana päivänä hakea antibioottikuurin virtsaputkentulehdukseen.

Ja mieskin on nauttinut, sillä ei tarvi miettiä mitä tapahtuu seksin jälkeen, tuleeko minulle ongelmaa vai ei!

13. vierailija Vierailija

HAH HAH! Jos mies haluaa olla varma ettei joudu isäksi tai saada tauteja niin käyttäköön kondomia. Naisen on helpompi löytää seksikumppaneita niin tyhmä se nainen, joka itse kärsii ja maksaa. Tällä viittaan siis nimenomaan sinkkuihin ja satunnaisiin seksikumppaneihin. Parisuhteessa elävien kannattaakin miettiä pitkäaikaisia ehkäisy konsteja.

14. vierailija Vierailija

Miksi ihmeessä naiset ei hanki kuparikierukkaa, paras hankinta koko elämässäni. Asentavat ihan mukisematta tällaiselle synnyttämättömällekin, ainoo että sinkuille ei niin hyvä

15. vierailija Vierailija

Eikös Ruotsin puolelta saa ostettua pessaaria. Löytyy Googlella pessaari. En tiedä mitä kaikkea ikävää pessaaria kanssa käytettävä spermisidi tuo mukanaan. Onko kellään kokemusta pessaarista?

Mutta voisihan sitä käyttää ilman spermisidiä ja sperma kuolee 4 päivässä naisen kehossa. Paitsi jos tulee uusi lasti.

Mitenkäs seksielämä ovulaation ja kuukautisten loppumisen välissä? Joutuuko mies tyhjentämään itsensä yksin vai onko naisella haluja siinä välissä? Silloin olisi pessaariton aika jollei nainen halua ketään sisään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri