Harso tai peite vaunujen suojana?

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Joka toisella äidillä on nykyään harso tai jopa paksu peite vaunuissa siinä aukon kohdalla, mikä nyt sit onkaan. Mä olen miettinyt, että mikä sen idea on, mutta en ole tullut mihinkään tulokseen. Kertoisko joku? Joskus näkee niin paksuja peittoja, että miettii, että mistä se vauva siellä vaunuissa saa happea...

Mä käytin paksumpaa suojaa kovalla pakkasella. Hyttysverkkoa käytin kesällä.
Näillä ilmoilla, kun ainakin tääll'ä etelässä plussaa, en ymmärrä peitteiden käyttöä.
Voihan tietysti olla, et lapsi vaati rauhan nukkuakseen.

No men kyllä mitään paksuja peittoja siihen tunkis, mutta käytettiin kyllä pojalla sillon ekoina kuukausina harsoa siinä edessä ulkona. Ihan vaan siksi, ettei aurinko tms häikässy, kun oli sillon sellanen et heräs jos ei ns. rauhassa saanut nukkua.

Tuulensuojana?!
Entäs se itikkaverkko sitten? Sen ymmärtää jos haluaa esim lintujen pääsyn estää...

1. No ettei sinne tuulisi sisälle.
2. Ei kaikki tuntemattomat tule törkkäämään naamaansa uteliaana vauvan lähelle, ja pahimmassa tapauksessa rykimään päin vauvaa.
3. Saa nukkua siellä ihan rauhassa
4. Harso ei todellakaan ole niin paksu ettei siitä ilma menisi läpi

kai sen harson tarkoitus on estää tuulta menemästä lapsen kasvoille tai sadetta tai jotain...en osaa sanoa, tai sit se vaan on jostakin helvetin kaunista laittaa pukluriepu pyykkipojilla kiinni :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Tuulensuojana?!
Entäs se itikkaverkko sitten? Sen ymmärtää jos haluaa esin lintujen pääsyn estää...

Verkko on hyvä, esim. ampiaisia on täällä E-Suomessa paljon. Rättiä olen pitänyt keväällä kun on sankka pöly kaupungissa. Ei sillä muuten mitään tee, minusta.

ei ole ollut mitään, naapurinvauva ollut aina harson alla, yhä edelleen vaikka on jo yli 1v, ei jymmärrä

hyttysverkkoa pidin hellekesänä 2007 ja sekin ettei ampparit menny vaunuun

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuulensuojana?!
Entäs se itikkaverkko sitten? Sen ymmärtää jos haluaa esin lintujen pääsyn estää...

Verkko on hyvä, esim. ampiaisia on täällä E-Suomessa paljon. Rättiä olen pitänyt keväällä kun on sankka pöly kaupungissa. Ei sillä muuten mitään tee, minusta.

Ai nyt tällä hetkelläkö ampiaisia? :o

mä oon käyttänyt jotain ohkasta kangasta ja kylmemmillä villapeittoa suojana, koska meidän lapset on nukkuneet paremmin kun on vähän hämärää ja tuuli ei pääse puhaltamaan kasvoille. Olen aina jättänyt "ilma reiän" toiselle puolelle...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuulensuojana?!

Ai nyt tällä hetkelläkö ampiaisia? :o

joo, ha haa. Kun kysyttiin niin vastasin.

sen ymmärtää jos on paljon pakkasta ja joutuu menemään kauppaan että käyttää harsoa edessä,menee vähän yli ymmärryksen,eikö nykyäidit ymmärrä että vauvahan kärsii siellä vaunuissa,sideharso oli ennen puklurätti tai vaippa.

Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
ohut harso pakkasella ja tulisella säällä,hyttysverkko kesällä,mutta myös talvella räntäsateessa.

Ahaa, tuo selvensi jo jotain. Siis räntäsade.

Me ei olla koskaan käytetty mitään harsoja ja peittoja vaunuissa eikä tulla käyttämään, kun olen itsekin ihmetellyt mikä idea sen käytössä oikeen on. Aurinkoisella ilmalla hyttyssuoja tai harso on paikallaan jos vaunuihin paistaa suoraan, mutta jos sadesäällä on sadesuoja vaunuissa niin ei sinne nyt ihan helposti mitään vettä ja lunta satele. Meillä nukuttiin vauvana ihan hyvin valosassakin ja metelissä joten ei häirinnyt jos joku tuli kurkkaamaan vaunuihin. No, ehkä mä vaan sitten pääsin sen suhteen helpolla ja meillä on kyllä vaunuissa ja siinä peitteessä niin pieni aukko ettei sinne oikein voi tuullakaan. :/

ymmärtääkseni harsosta on pakkasella enemmän haittaa jos sen siihen tosi tiukkaan ährää. Itse olen välillä joutunut heittämään harson näkösuojaksi ihan omalla terassilla, kun pojalla oli meneillään vaihe, jolloin ei malttanut nukkua jos näkyi jotain mielenkiintoista. Kun havahtui ja harso oli edessä niin jatkoi unia. Aurinkoa varten on heittoaisa, joka on huomattavasti parempi ja ilmakin kiertää vaunuissa. En ymmärrä että aurinkoisella kesäkelillä harsolla tukitaan koko aukko, jolloin vaunuissa täytyy olla sietämättömän kuuma ja huono ilma:(

Harso on kyllä ollut ja tarvitteassa lisänä myös hyttysverkko mutta suuaukolle en kyllä peittoa laittaisi, happea vauvakin tarvitsee. Kovemmilla pakkasilla peitto on ollut esim kuomun päällä, mutta ei koskaan suuaukolla.

siitä on tullu lähinnä enemmän sääntö kuin poikkeus..

Kovalla pakkasella ymmärrän sen harson mutta nyt ei tähän mennes olla ainakaan täälä päästy -5 astetta kylmemmälle. Silti oikeesti joka toisella näyttis olevan ikkuna peitossa.

no en kyllä tajua tota hyttysverkkoa kaupungissa..

ja pahin mitä en ymmärrä on kesällä SADESUOJA vaikka ei edes sada. Oon päivitelly tätä jo kauan.

No ei oo mun onkelma:D

Yhteistyössä