Hartiakipu + raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RV5

Vieras
Onko kokemuksia? Mulla särkee välillä kumpaakin hartiaa ja eilen alkoi myös vuoto, joka on voimistunut tänään. Raskaus on vielä aivan alussa. Pelottaa. Särkeekö kohdun ulkopuolisessa vain toista vai kumpaakin? Mä en tiedä meniskö lekurille vai ootanko miten käy. Ilmeisesti vuoto raskauden alussa on aika yleistä, mutta tuo hartiakipu hämää.

Itse soittaisin päivystykseen ja kysyisin heidän mielipidettä, kannattaisikö tulla näyttämään.. En tiedä itse, särkeekö kohdunulkopuolisessa vain toista puolta vai kumpaakin, mutta sen tiedän, et kyseisen asian kanssa ei kannata liikoja odotella.. Mielummin kävis varmuuden vuoks tsekkaamassa tilanteen..

Jos viikkoja vain viisi, ei kohdunulkoisen pitäisi vielä tuntua. Mutta oletko varma, ettei raskautesi olisi jo pidemmällä?

Ja epäilen myös, että vain toista puolta särkisi kohdunulkoisessa. Hakeudu ultraan/verikokeisiin, niin selviää tarkemmin.

Pahoittelut: Keskenmeno on rankka juttu (jos sulle on menossa kesken). Nimim. kokemusta on.

Kiitos kaikille. Kesällä oli yks keskenmeno, mutta se oli niin erilainen juttu, että oon nyt aika epävarma. luulin et kerran sen kokeneena olisin nyt pää kylmänä, mutta oonkin aivan paniikissa koko ajan!
Tietääkseni en ole pidemmällä, koska oon aika varma koska tämä sai alkunsa ;)
Täytyy aamulla mennä tsekkauttamaan kunhan pääsen livahtamaan töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
siis mitä ihmettä? Miten hartiakipu liittyy kohdunulkoiseen raskauteen?? :o

Minä jäin miettimään myös.. ??? Kertokaa viisaammat!

Oireet
Alavatsakivut ja ylimääräinen vuoto ovat kohdunulkoisen raskauden ensioireita. Kivut alkavat tyypillisesti 7.-9. raskausviikoilla. Oireita voi tarkkailla hetken, mutta kovin kauan ei kannata lykätä lääkärille menoa. Viimeistään 10.-11. raskausviikolla kasvava raskauspesäke nimittäin aiheuttaa repeämän sijaintipaikassaan. Tämä aiheuttaa hengenvaarallisen verenvuodon vatsaonteloon. Repeämästä kertovat äkillinen ja voimakas alavatsakipu, hartiakipu tai pyörtyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
siis mitä ihmettä? Miten hartiakipu liittyy kohdunulkoiseen raskauteen?? :o

Minä jäin miettimään myös.. ??? Kertokaa viisaammat!

Oireet
Alavatsakivut ja ylimääräinen vuoto ovat kohdunulkoisen raskauden ensioireita. Kivut alkavat tyypillisesti 7.-9. raskausviikoilla. Oireita voi tarkkailla hetken, mutta kovin kauan ei kannata lykätä lääkärille menoa. Viimeistään 10.-11. raskausviikolla kasvava raskauspesäke nimittäin aiheuttaa repeämän sijaintipaikassaan. Tämä aiheuttaa hengenvaarallisen verenvuodon vatsaonteloon. Repeämästä kertovat äkillinen ja voimakas alavatsakipu, hartiakipu tai pyörtyminen.

Ohoh! Aina oppii uutta.

Yhteistyössä