Hassu huutis-juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ostin yhden takin lapselleni. Myyjä asui kauempana Helsingistä (noin 50 km meiltä) ja pyysin postittamaan.

Hän ensin vastasi, että joo, mutta heti kohta lähetti uuden viestin, että hän on tulossa kyllä viikon päästä maanantaina käymään kylässä pojallaan, joka asuu meiltä noin 20 min bussimatkan päässä. Hän jättää takin pojalle. Kuulemma voin maksaakin pojalle sen takin ja hän laittaa mulle pojan puhelinnumeron, kun on vienyt.

OK. En ollut kerennyt maksaa vielä.

Kuitenkin jo viikonloppuna kun olin työpaikan kurssilla, hän tekstasi että hän on nyt käymässä koko päivän jollain tutulla, joka asuu myös Helsingissä, mutta ihan toisella puolella, ei minkään helpon matkan päässä (pari vaihtoa), ja en tunne sitä aluetta kovin hyvin. Kirjoitin takaisin, että olen kurssilla iltaan asti ja äkkiseltään katsottuna se käyminen siellä kyläpaikassa sen jälkeen vie multa 3 h aikaa julkisilla, enkä oikein jaksaisi sitä kurssin päätteeksi, kun kurssi jatkuu vielä aamullakin. Ja että haen kyllä takin siltä pojalta sitten tai voi postittaa, maksan postikulut. Hän kuittasi että ok, hän vie pojalle.

Maanantaina hän laittoi tekstarin, että tässä pojan numero. Tekstasin pojalle, että hakisin keskiviikkona (tiistaina oli harrastusmenoja). Poika laittoi viestin, että hän ei ole kotona silloin. Ehdotin torstaita. Hän vastasi että hän tuo sen mulle torstaina, kun on muutenkin käymässä läheisessä kauppakeskuksessa autolla (meiltä 1 km). No mikäpäs siinä.

Äiti tekstasi mulle torstaina, kun odottelin poikaa kotona, että kuuli että poikansa on nyt tuomassa sitä takkia minulle. Ja toivottavasti hän saa vaivan palkkaa tuomisesta, ja että tästä olikin nyt heille enemmän vaivaa kuin hän arvasi.

No ei mulla ollut käteistä kuin se tasasumma. Laitoin viestin, etten pyytänyt häntä tuomaan sitä, hän tarjoutui itse. Ja ettei ole käteistä kotona kuin se tasasumma.

Poika kumminkin toi, vaikka epäilin ettei tuo nyt. Annoin rahat ja pahoittelin ettei ole käteistä vaivanpalkaksi.

Mikä hitto tuo kuvio oli? Mies arveli että ei voi ottaa tililleen rahaa sossujen takia ja yritti tuolleen saada lisää.

Siinä ennen pojan tuloa mietin, että oli mulla ollut lounareita, mutta en antanut sitten kun oli jotenkin niin kumma fiilis, vaikka 7,50 lounarinkin kanssa se olisi maksanut vähemmän mulle kuin posti ja kotiinkuljetettuna.

sori pitkä sepustus, mutta kun normaalisti tuo olisi mennyt että huuto -> maksu & postitus - > se siitä. niin vähän tuntui oudolta noin suuri vaiva 18 euron takia (minkä maksoin takista).

No onhan noita veivaajia huutis täynnä, itse en vain lähde siihen mukaan.

Jos sovitaan postituksesta, niin sitten postittaa, jos sovitaan nouto niin käyn itse hakemassa ko. henkilöltä sen tuotteen itseltään. Ei välikäsiä.

[QUOTE="aapee";29645386]No, takki on hyväkuntoinen ja hintansa arvoinen kyllä. Mutta outo fiilis jäi.

Mikähän muu siinä voi olla kuin sen välttely, ettei summat näy tiliotteessa?[/QUOTE]

halusi vaan keplotella jotenkin lisää rahaa, ehkä huutohinta jäi alle mitä oli kuvitellut

No onhan noita veivaajia huutis täynnä, itse en vain lähde siihen mukaan.

Jos sovitaan postituksesta, niin sitten postittaa, jos sovitaan nouto niin käyn itse hakemassa ko. henkilöltä sen tuotteen itseltään. Ei välikäsiä.

Olen jonkun verran ostanut ja myynyt, mutta ei näitä monimutkaisia montaa oo ollut. Jotkut huutaa ja heti kerjää maksuaikaa... Miksi huutavat, kun tietävät ettei ole rahaa??

Mä kirjoitin heti, etten voi hakea autottomana sieltä, eli postitus. Hän sitten alkoi vääntämään.

Mutta säästin postikulut.

[QUOTE="vieras.";29645398]halusi vaan keplotella jotenkin lisää rahaa, ehkä huutohinta jäi alle mitä oli kuvitellut[/QUOTE]

Se on totta, se oli semmoinen että oli osta heti-hinta joka oli kympin enemmän ja korotus. Mun huuto oli ainut. Myyjää saattoi harmittaa se.

Erikoista - Että naiset jaksavat miettiä tällaisia tyhjänpäiväisyyksiä...

Erikoista - että mies (??) jaksaa vastata ketjuun, jota pitää tyhjänpäiväisenä :)

Mietin vaan tätä hommaa, kun en millään keksinyt syytä tuohon muu kuin pöljyys. Se kuitenkin tuntui jotenkin suunnitelmallisemmalta kuin pelkkä typeryys.

Mies keksi sitten sossut ja tiliotteen. Ja joku tässä ketjussa että myyjä oli varmaan pannut omasta mielestään se alimman huutohinnan liian alas, ja koetti näin saada lisää.

Ajatteli ehkä säästää pakkaamisen ja postittamisen vaivan (jos posti ei vaikka oo ihan kulmalla). Voi olla että ajatteli, että maksat 20€ eli annat 2€ ylimääräistä pojalle. Mun sukulaiset ei postita ees joululahjoja vaan saadaan ne sitten vaikka kesällä kun nähdään, ehkä myyjä on tätä tyyppiä kanssa. :)

Yhteistyössä