Hätänumero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Uutisista tuli mieleen kun hätänumerot ovat ruuhkautuneet ja on laitettu ei kiirellisille omat vastaajat, mikä mun mielestä hyvä juttu.

Mikä on "turhin" ei kiireellinen juttu minkä olet soittanut ja tai tiedät jonkun tuttusi soittaneen hätänumeroon?

Oli vähän pakko soittaa "ei niin kiireellinen" asia 112:seen, kun oma tyttö tippu leikkimökin kuistilla penkiltä, iski naaman kuistin tukipalkkiin, naama halkesi ylähuulesta nenää pitkin suoraan ylöspäin. Huuto oli kamala ja verta tuli aikas paljon. Oli vähän pakko soittaa, että voisko ambúlanssin väki käydä kattoo, etä pitääkö huuli tikata umpeen, kun en itse päässy lähtee viemään tk:een, kun oli hoitolapsia tupa töys. Tulihan ne kattoo...

No joo siis ei kiireellinen juttu mikä on ollu, jätetään tuo turha pois tuosta.

Tuli vaan itelle mieleen kun eräs suttu soitti hätänumeroon kun koira karkas ja se oli MINUN mielestä turha soitto.

No minulla varmaan tällainen ei kiireellinen oli se kun polvi meni sijoiltaan ja sitten lukkoon niin etten päässyt ylös...olin siis kotona enkä päässyt mihinkään eikä tuttuja keille voisi soittaa.
Että hätää ei sen kummemmin ollut mutta oli pakko saada apua että sai polven paikalleen ja pääsi liikkeelle...

Mä olisin mielelläni soittanut suoraan poliisille yhdestä porukasta pussikaljalla puistossa.
Varsinaisesti mitään hengenhätää ei ollut, sellaisella epämääräisellä (keski-ikäisiä naisia ja miehiä) porukalla oli lapsi mukana joka oli keliin nähden erittäin huonosti puettu.

Oman tärkeysjärjestyksen mukaan esim. vakava sairaskohtaus ois ollut pahempi juttu ja siis kiireellisempi siinä mielessä.

Turhin...ei sellaista olekaan.
Olen soittanut kaksi kertaa tulipalon nähdessäni (molemmilla kerroilla auto oli ilmiliekeissä meidän entisen kodin parkkiksella, toisella kerralla oli mies sisällä ), kerran (pari viikkoa sitten) kun mies makasi levällään tässä meidän kodin läheisellä nurmikolla eikä reagoinut kun sille puhui, kerran kun näin miten kaksi miestä rääkkäsi kania :'( , yhdelle palstalaiselle soitin ambulanssin kun muut oli sitä mieltä että se olisi tarpeen (itse en ollut siinä vaiheessa ihan varma), ja omalle tyttärelleni jouduin soittamaan ambulanssin kun hän sai rajun kouristuskohtauksen ja oli sen jälkeen tajuttomana eikä herännyt millään :(

Poliisin 10022-numeroon (oliko se tuollainen? :D ) soitin joskus vuosia sitten (kun se oli vielä käytössä, siis poliisin oma numero) kun näin kaatokännissä olevan miehen työntävän pikkulasta rattaissa, pakkasessa ilman hattua tai käsineitä (siis se lapsi), ja mies horjui niin että rattaatkin meinasi kaatua. Ja kahdesti soitin poliisit keskeyttämään möykkäbileet naapurissa (toinen kerta oli jouluyönä, kamalaa biletystä aamukolmen aikaan |O ).

Eli aika monesti olen joutunut soittamaan, eikä yksikään noista kerroista ole mun mielestä ollut turha. En ole edes varma onko tuossa kaikki kerrat.

turhia soittoja... hmmm... niitä kyllä soitetaan ihan älyttömät määrät... *mies huutaa puhelimeen että äkkiä ambulanssi paikalle... prkl.... nyt on hätä jne...* no, tekarit oli hukassa.... mun mielestä turha soitto... ja kallis yhteiskunnalle.

Mä olen käynyt Hämeen hätäkeskuksessa ja turhia puheluita on PALJON!!Ihmiset soittelee kysyäkseen päivänlehtiä, kaipaa juttuseuraa, ilmoittaa kadonneesta puhelimesta jne. Myös kännykkäaikana paljon virhesoittoja. En muista tarkkaa prosenttilukua, mutta se oli tosi korkea mikä niistä turhista puheluista tuli.

Yhteistyössä