Hattu kun hatuttaa (päiväkodista)!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Koko eilisen päivän olin vihanen ja vieläkin. Pakko purkaa tänne!

Perjantaina vein 3-vuotiaani hoitoon. Oli vähän töihin kiire. JOstakin syystä tyttö ei sitten olis millään jäänyt tarhaan. Kavereita oli poissa(kipeenä) ja paikalla vaan neljä lasta ja kaksi hoitajaa, joista toinen oli joku harjoittelijatyttö, joka oli ihan vieras. Ehkä siinä oli syy.

No, joka tapauksessa, tyttövähän siinä itkua tihrutti, ja takertui minuun. Ja mitä tekee hoitotäti? Istuu vaan tuolillaan ja tokaiseen tytölleni, että "älä kiusaa äitiäsi". KIUSAA!? Eikä elettäkään, että olis jotenkin yrittäny houkutella tyttöä leikkiin tms. Olin ihan äimänä. No, ei siinä sitten auttanu muu kuin itse ruveta hommiin. Otin legot, kun tiedän että niistä tyttö tykkää ja asetuin tytön kanssa leikkimään lattialle niillä. Muutkin lapset tuli sitten siihen ja hetken päästä oli jo täysi leikki käynnissä. Ja eukko vaan istuu (siltä harjottelijalta tai mikä lei nyt olikaan, en odottanutkaan mitään)!

Jumankauta! Myöhästyin sitten töistäkin! Ja tästä "palvelusta" pitää maksaa! H...tti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koko eilisen päivän olin vihanen ja vieläkin. Pakko purkaa tänne!

Perjantaina vein 3-vuotiaani hoitoon. Oli vähän töihin kiire. JOstakin syystä tyttö ei sitten olis millään jäänyt tarhaan. Kavereita oli poissa(kipeenä) ja paikalla vaan neljä lasta ja kaksi hoitajaa, joista toinen oli joku harjoittelijatyttö, joka oli ihan vieras. Ehkä siinä oli syy.

No, joka tapauksessa, tyttövähän siinä itkua tihrutti, ja takertui minuun. Ja mitä tekee hoitotäti? Istuu vaan tuolillaan ja tokaiseen tytölleni, että "älä kiusaa äitiäsi". KIUSAA!? Eikä elettäkään, että olis jotenkin yrittäny houkutella tyttöä leikkiin tms. Olin ihan äimänä. No, ei siinä sitten auttanu muu kuin itse ruveta hommiin. Otin legot, kun tiedän että niistä tyttö tykkää ja asetuin tytön kanssa leikkimään lattialle niillä. Muutkin lapset tuli sitten siihen ja hetken päästä oli jo täysi leikki käynnissä. Ja eukko vaan istuu (siltä harjottelijalta tai mikä lei nyt olikaan, en odottanutkaan mitään)!

Jumankauta! Myöhästyin sitten töistäkin! Ja tästä "palvelusta" pitää maksaa! H...tti!

ja ton hymiön ei ollu tarkotus tulla tonne...

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
No oli kyllä vähän tökerön oloinen hoitaja :/

Juup, mullakin on käynyt useamman kerran noin. Olen tyrkännyt lapsen hoitotädin syliin ja sanonut, et sun työt alkoi nyt. Olen sivistyslautakunnassa ja ovat olleet sen jälkeen vähän että nyt on skarpattava kun minut näkeevät. Onneks kohta voin lopettaa hoitoon viemisen.

Meillä päiväkodissa on ihme jos ylipäätään siinä ketään hoitajaa on, siell on tarkoitus et lapsi riisuu itse ja menee muiden joukkoon. Siis ihan pienestä asti.

Meillä 3v tuli kotiin viikolla pelkät lyhyet kalsarit haalarin alla.. (täällä pakkasta). Soitin siitä sitten hoitopaikkaan, et jos mä kotona noin tekisin se olis huonompi juttu. En olis pukenut lasta asianmukaisesti. Selvis et poju itse siellä pukeutuu. Kiva, mut kyllä jonkun on katsottava perään!

Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
Mikset sanonut mitään sille hoitsulle? Itse ainakin oisin avannu suuni.

Olin jotenkin silon aamulla niin ihmeissäni, etten osannut ruveta mitään hoitajalle sanomaan. Ja koin pääasiaksi sillon, että tyttö jää hoitoon suht hyvällämielellä. Iltapäivällä mies haki lapsen eikä tiennyt aamuisesta (eikä tuo täti kyllä iltapäivällä enää ollutkaan töissä).

Alkuperäinen kirjoittaja gdgdg:
JAa.... ET sitten antanut lasta hoitajan syliin?

Niin meillä päiväkodissa toimitaan... jos lapsi ei halua jäädä hänet otetaan syliin, ja lohdutetaan siinä.

Ei se tainnut hoitajakaan olla kauhean vastaanottavainen?

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
No oli kyllä vähän tökerön oloinen hoitaja :/

Juup, mullakin on käynyt useamman kerran noin. Olen tyrkännyt lapsen hoitotädin syliin ja sanonut, et sun työt alkoi nyt. Olen sivistyslautakunnassa ja ovat olleet sen jälkeen vähän että nyt on skarpattava kun minut näkeevät. Onneks kohta voin lopettaa hoitoon viemisen.

Meillä päiväkodissa on ihme jos ylipäätään siinä ketään hoitajaa on, siell on tarkoitus et lapsi riisuu itse ja menee muiden joukkoon. Siis ihan pienestä asti.

Meillä 3v tuli kotiin viikolla pelkät lyhyet kalsarit haalarin alla.. (täällä pakkasta). Soitin siitä sitten hoitopaikkaan, et jos mä kotona noin tekisin se olis huonompi juttu. En olis pukenut lasta asianmukaisesti. Selvis et poju itse siellä pukeutuu. Kiva, mut kyllä jonkun on katsottava perään!

Tässä on vähän semmonenkin homma, että tyttö on muutaman kerran sanonut kotona, ettei kauheasti tykkää just tästä tädistä. Täti on uusi ja ollaan ajateltu, että "vierastaminen" johtuu siitä, eikä olla kiinnitetty siihen sen suurempaa huomiota: lapset nyt puhuu mitä puhuu. Mutta tämän episodin jälkeen kyllä otamme lapsenkin puheet ehkä vähän tarkemmalle huomiolle...

Jos lapsi jää itkemään, ei sitä tilannetta pidä enää pidentää jäämällä itse sinne lapsen kanssa. Meillä tuo pienempi on välillä itkenyt aamuisin ja olen työntänyt itkevän lapsen hoitajan syliin ja sanonut hei hei. Ehkä julmaa, mutta tilanne vaan pahenee, jos sinne jää surkuttelemaan.

Jos lapsi jää itkemään, ei sitä tilannetta pidä enää pidentää jäämällä itse sinne lapsen kanssa. Meillä tuo pienempi on välillä itkenyt aamuisin ja olen työntänyt itkevän lapsen hoitajan syliin ja sanonut hei hei. Ehkä julmaa, mutta tilanne vaan pahenee, jos sinne jää surkuttelemaan.

no tyttö on 3v ja "itkeskeleminen" on sillä lähinnä sit, että se muutaman kyyneleen tirauttaa ja sanoo, että lähtee kotiin. Ja tyttö on tosi helposti innostuva, joten pikkusen houkuttelemalla sen kyllä saa tyyntymään.Ja kyllä tuokin täti sen tietää....

Näitä lukiessa osaan kyllä entistä enemmän arvostaa meidän päiväkotia ja sen hoitajia. Heistä kyllä huokuu lämpöä lapsia kohtaan :)
Ap:na ottaisin asian puheeksi hoitajan ja tarvittaessa ylemmän tahon kanssa.

Tuo on totta, mutta hoitajan tehtävä on tehdä vanhemman lähdöstä helpompi tekemällä oma työnsä. Eli olemalla vastaanottavainen lapselle eikä istua siinä etäisenä.

siis mitä tarkoitit? ei meilläkään naulakolla kukaan hoitaja päivystä vaan vanhempien on tarkoitus huolehtia ulkovaatteet pois, tossut jalkaan, käsien pesu ja viedä lapsi "varsinaisiin hoitotiloihin" hoitajan luo.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Tuo on totta, mutta hoitajan tehtävä on tehdä vanhemman lähdöstä helpompi tekemällä oma työnsä. Eli olemalla vastaanottavainen lapselle eikä istua siinä etäisenä.

Ja näin meidänkin tarhassa on aina ennen tapahtunut. Nyt eka kerta kun näin kävi (ja eka kerta kun tuo täti oli käytänössä yksin aamulla...)

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
siis mitä tarkoitit? ei meilläkään naulakolla kukaan hoitaja päivystä vaan vanhempien on tarkoitus huolehtia ulkovaatteet pois, tossut jalkaan, käsien pesu ja viedä lapsi "varsinaisiin hoitotiloihin" hoitajan luo.

Sitä tarkoitin, mitä kirjoitin: lapsi itse riisuu ja menee muiden joukkoon. Meillä ei ole vanhemman tehtävä viedä lasta mihinkään päiväkodin tiloissa. Jos tuleminen on vaikeaa, hoitaja ottaa lapsen vastaan.

Näitä lukiessa osaan kyllä entistä enemmän arvostaa meidän päiväkotia ja sen hoitajia. Heistä kyllä huokuu lämpöä lapsia kohtaan :)
Ap:na ottaisin asian puheeksi hoitajan ja tarvittaessa ylemmän tahon kanssa.

Samoin meillä on todella hyvä hoitopaikka, koskaan ei ole ollut ongelmia. Lapsetkin on tykänneet olla siellä.

Ihmetyttää kyllä nämä tämmöiset tarinat, miten voi päiväkodin henkilökunta olla tuollaista? Onko nämä kaikki huonot kokemukset suuremmista kaupungeista? (meillä pikkupaikkakunta)

siis hetkinen ap puhui että tämä oli harjottelia joka oli ottanut lasta vastaan. ainakin käsitin niin joten tämä harjottelia ei voinu tietää mitä tehdä ja toiseks harjottelija ei saa olla yksin ilman ohjaajaa vastaanottamassa lasta

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis hetkinen ap puhui että tämä oli harjottelia joka oli ottanut lasta vastaan. ainakin käsitin niin joten tämä harjottelia ei voinu tietää mitä tehdä ja toiseks harjottelija ei saa olla yksin ilman ohjaajaa vastaanottamassa lasta

Käsitit sitten väärin. Luepas aloitus uudelleen. ".. harjoittelijalta en odottanut mitään..."

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Käsitit sitten väärin. Luepas aloitus uudelleen. ".. harjoittelijalta en odottanut mitään..."
ok luinkin tuon uudestaan. tietenkin vakituisen olisi pitänyt osaa hoitaa tilanne paremmin

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Juu siis tämä tökerö on ihan vakituinen lastenhoitajatäti. Hänen lisäkseen paikalla oli joku outo tyttö, kaiketi joku harjoittelija, joka ei tehnyt mitään hänkään,mutta se nyt on ihan ymmärrettävääkin.

Yhteistyössä