Haudutin koirille puuroa ja mies luuli sitä ihmisten ruuaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No jopas jotakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

No jopas jotakin

Vieras
Siis tosi hyvä tuoksuhan siitä tulee, kun sitä hauduttelee uunissa. :p
Mutta itse kun olen joskus maistanut, niin erittäin mautontahan se on, kun siinä ei ole yhtään suolaa...
Eniveis, mies tuli nälkäisenä töistä ja äkkäsi sen puurovadin tiskialtaasta jäähtymästä ja oli lappanut sitä lautaselleen.

Tulin lenkiltä kotiin ja mies sanoi, että muuten olisi hyvää, mutta toi puuro on täysin mautonta ja että piti lisätä reilulla kädellä suolaa siihen. :D

• Tykkää
Reactions: raipatirai
Puurojahan tehdään usein koirille ruuaksi. Lihaa tietysti kannattaa laittaa mukaan, mutta siis, on meilläkin mies välillä kuolannut jotain lihapatoja joita oon koirille tehnyt. Hyvä että olen kerennyt sanomaan ennenkuin on maistanut. Toisaalta, ihan samaahan ihmisetkin syö joten ei siinä olisi mitään ihmeellistä jos söisikin. :D

Itseasiassa, sudet kyllä syövät ihan ensiksi kaatamiensa saaliseläinten suolen sisällön, ylläpitääkseen oman suolistonsa entsyymi- ja bakteerikantaa. Niitten saaliseläinten suolistossa on puoliksisulanutta viljaa ja muutakin kasvisperäistä mössöä.
Samasta syystä koirat pyrkivät syömään hevosten ja muittenkin kasvissyöjien paskoja.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä tästä opimme;28983691:
Saisinko reseptin miestä varten kiitos.

Ostin kaupasta valmiin seoksen, Oscarin koirien puuro, löytyy lemmikkien osastolta ainakin K-marketista. Lisäsin vain vettä ja olisin laittanut lisäksi myös porkkanaa, mutta ei meillä olllutkaan niitä.
Lihan lisään vasta kun tuo puuro on kypsää, raakana.

Ostin kaupasta valmiin seoksen, Oscarin koirien puuro, löytyy lemmikkien osastolta ainakin K-marketista. Lisäsin vain vettä ja olisin laittanut lisäksi myös porkkanaa, mutta ei meillä olllutkaan niitä.
Lihan lisään vasta kun tuo puuro on kypsää, raakana.

Raa'an lihan koirat pystyvät hyödyntämään parhaiten, siksi en kypsennä tuon puuron kanssa.
Niin harvoin sitä teen, niin nyt mies erehtyi luulemaan sitä ihmisruuaksi ;)

[QUOTE="vieras";28983964]Joo kyllä ne sudet sekä muut koiraeläimet syö luonnossa pääravintonsa riistan=lihan lisäksi esim. heinää, mutta tuskin sentään viljaa ;)[/QUOTE]

No tähän on jo monta kertaa vastattu tässä ketjussa että kyllä ne sitä viljaakin syö.