Haussa dinojuttuja synttäreille ja kananmunattomia leivontaohjeita! Apua kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummakumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummakumma

Vieras
Eli siinähän se olikin. Kaipaisin vinkkejä hyvistä leivontaohjeista ilman kananmunaa, netistä niitä kyllä löytyy pilvin pimein, mutta mausta ei ole niin takuuta. Muutaman kerran ollaan jotain kokeiltu, mutta ovat yleensä olleet aika pahoja.

Poika haluaa dinosynttärit, kaupat on kierretty ja oikeastaan mitään dinojuttuja ei tunnu löytyvän. Eli vinkkejä tältäkin osalta otetaan kiitollisena vastaan, dinokoristeista, herkuista, leikeistä ym. Esim. dinosauruspiparimuotti olisi loistava löytää.

Ja vielä, mitä yleensä tarjoatte kaverisynttäreillä 3-5 vuotiaille? Kakku ei ole ilmeisesti kova sana tämän ikäisille? Keksi-jätski-nakki-linjalle ajattelin lähteä, luulisi siitä löytyvän kaikille jotain maistuvaa. Yleisestikkin kaikki vinkit lastensynttäreiden järjestämiseen olisivat tarpeen, eka kerta ja mamma on ihan hukassa. Kiitos jo etukäteen!

No ei sen munanmuotoinen tarvitse olla. Voihan se olla sedimenttikerros, jonka alta dinosauruksen fossiili paljastuu. Silloin lapset eivät valittaisi, vaikka kakku maistuisikin sedimentiltä.

Hyydytettävä kakku? Mä olen aivan aloittelija näissä leivontajutuissa, tai no, vähämmän kuin aloittelija... Kaurakeksejä olen pari kertaa tehnyt ja muutamaa munatonta leivontaohjetta testannut huonoin tuloksin... Juhlissa meillä käytetään aina viereisen konditorian antimia,mutta nyt ajattelin ryhdistäytyä...

Suunnilleen sama porukka kuin tämä joka meille on tulossa oli hetki sitten toisilla lastenjuhlilla ja kukaan ei maistanut kakkua pientä haukkaisua enempää. Mutta jos jotain hauskaa löytyy, niin voisihan sitä vaikka kokeilla ja kyllähän se aina jonkun suuhun katoaa.

Tuo dinovuoka olisi upea, tosin melko kallis ja käyttöä ei olisi varmaan kovin usein. Tosin meillä on pikkuvesseleitä useampia, joten varmaa tulee useammat dinojuhlat järjestettyä. Lisää vinkkejäkin saa laittaa, esim. ihan yleisesti lastenjuhlien järjestämisestä.

Hyydytettävä kakku? Mä olen aivan aloittelija näissä leivontajutuissa, tai no, vähämmän kuin aloittelija... Kaurakeksejä olen pari kertaa tehnyt ja muutamaa munatonta leivontaohjetta testannut huonoin tuloksin... Juhlissa meillä käytetään aina viereisen konditorian antimia,mutta nyt ajattelin ryhdistäytyä...

Suunnilleen sama porukka kuin tämä joka meille on tulossa oli hetki sitten toisilla lastenjuhlilla ja kukaan ei maistanut kakkua pientä haukkaisua enempää. Mutta jos jotain hauskaa löytyy, niin voisihan sitä vaikka kokeilla ja kyllähän se aina jonkun suuhun katoaa.

Meillä on "kaverisynttäreitä" järjestetty 5-, 6- ja 7 v. Ja olipa kakku itse tehty tai leipomosta tilattu, niin pikkuvieraat eivät sitä ole syöneet. Sama ilmiö myös synttäreillä, jossa lapsi on ollut vieraana.

Olenkin siirtynyt jäätelöpohjaiseen "kakkuun" eli pari pakettia jäätelöä ja prinsessakoristeita päälle & kynttilät.

Saisikohan jätskistä muovattua munan muotoisen asetelman tai sitten jotain dino kakkukoristetta päälle.

Yhteistyössä