hautajais järjestys vai mikä lienee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsi

Vieras
Jos oma vaimo elää niin sehän on ekana kai? entä jos vainajan oma äiti elää? vainajan sisarukset, mutta milloin tulee vainajan lapset lapset? Näiden jälkeen?

No mä laittasin näin:
puoliso, lapset, lastenlapset
äiti ja isä
sisarus1+lapset+lastenlapset
sisarus2+lapset+lastenlapset
(Tai vaan "sisarukset perheineen")

Tai jos haluaa noi lapsetkin eritellä niin
puoliso
lapsi1+lapset
lapsi2+lapset
äiti ja isä

Mun mielestä siis "oma perhe" ensin.

Meillä mummo on sanonut että ensin isän puoliso ja sitten hän ja sitten veljet ja sitten suku ja sitten me? Siis eikö meidän lasten kuulu kuitenkin olla suhteellisen ensimmäisinä? minun järjen mukaan.Taitaa mummo olla vielä shokissa siis ja järjestyksestä pitää kiinne.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsi :
Meillä mummo on sanonut että ensin isän puoliso ja sitten hän ja sitten veljet ja sitten suku ja sitten me? Siis eikö meidän lasten kuulu kuitenkin olla suhteellisen ensimmäisinä? minun järjen mukaan.Taitaa mummo olla vielä shokissa siis ja järjestyksestä pitää kiinne.

WTF?
No ei TOD!:P Mä ainakin ite ajattelen niin että jos mä kuolisin niin tosiaankin siihen tulis ensin mun mies ja lapset, sitten mun vanhemmat ja sitten mun sisarukset. Koska siis mieheni ja lasteni luotahan mä lähtisin. Ensin "ydinperhe", sen jälkeen muut.

Kaikissa hautajaisissa missä olen ollut niin on mennyt niin, että eka puoliso, sitten lapset (perheineen) vanhimmasta lapsesta alkaen, sitten vainajan vanhemmat, sisarukset jne.
Mutta mielestäni ehdottomastilapset "kärkipäähän"!!

oman isäni ja myös isäpuoleni haudanneena, ensin isäsi puoliso, sitten lapset, isän vanhemmat, isän sisarukset,....jne. (Pyydä seurakunnasta ohjeet, niin ei tule sit keneltäkään sanomista kun toimitte kirkon ohjeiden mukaan)

Yhteistyössä