Hautajaispukeutumisiin apuja, voiko lapsille pukea:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tunne etikettiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tunne etikettiä

Vieras
Voiko 15v poika mennä "suvun päämiehen" hautajaisiin pukeutuneena mustiin suoriin housuihin, mustaan kauluspuseroon ja tummankullan väriseen silkkisolmioon.(pukusukat ja kengät on)?
Vai onko puvuntakki pakollinen ?
11 v. pojalle olisi mustat housut (farkkutyyppiset) ja tummanharmaa neulepusero, alle kauluksellinen paita tai vaihtoehtoisesti nuo mustat housut, kauluspaita ja musta puvuntakki (joka ei mahdu siis vatsan kohdalta kiinni....)
Tytön pukeutuminen ei ongelma, mustia mekkoja löytyy (riittää kai jos on polvet peittävä?)
ja kolmivuotiaalle on velour"puku", valkoinen paitapusero ja ostan solmion.

Mielipiteitä kiitos.
Kyselen lähinnä siksi etten "loukkaisi" vanhempaa väkeä, hautajaiset vanhanaikaisella "körttiseudulla" ja minä ja lapseni alenevassa polvessa suoraan vainajan omaisia.

No lasten kohdalla etiketti joustaa, mutta 15 vuotias alkaa jo olla "miehen näköinen" joten hänelle laittaisin valkoisen kauluspaidan ja mustan solmion, ne saa ihan edullisesti vaikka marketista. Olisko päälle mustaa villatakkia tai saisitteko jostain lainaksi puvun takin?

Pienempien pukeutuminen kuulostaa ihan hyvältä.

[QUOTE="vieras";22961172]Jos ap olisi romani, hän tietäisi etiketin itsekin. Ei tosiaan tarvitsisi kysellä kaksplussalta.[/QUOTE]

no samaa mä ihmetelin... mutta tuo suvun päämies.... mutta kukin tavallaan.

Ei siellä hautajaisissa vaatteita katso kukaan. Tärkeintä on käytös, "olemme-todella-pahoillamme-menetyksestänne"-asenne ja se, että kännykät on kiinni. Oli tosi kivaa, kun viimeksi itse olin hautajaisissa ja jollain sedällä soi puhelin kirkon siunaustilaisuudessa ja sen jälkeisissä bileissä kesken papin puheen.

no samaa mä ihmetelin... mutta tuo suvun päämies.... mutta kukin tavallaan.

Ihan valkolaisia ollaan, mutta kuten sanoin suvun päämies on aina ollut. Arvostettu kaupungissaan ja myös paikallinen romanien päämies sukua ja tulee hautajaisiin myös, mutta ei siis ole minulle sukua kuin avioliiton kautta, eli valkolaisten kannalta pukeutumista mietin.
Sainkin asiallisia vastauksia, kiitos, täytyy vanhimmalle pojalle puku käydä kuitenkin ostamassa.
Miehen mielestä tuo vaatetus olisi ollut hyvä, mutta hänen juuret ovatkin ihan eri seudulla kuin meidän kummallisen ja muodollisen suvun....

[QUOTE="aloittaja";22961214]Ihan valkolaisia ollaan, mutta kuten sanoin suvun päämies on aina ollut. Arvostettu kaupungissaan ja myös paikallinen romanien päämies sukua ja tulee hautajaisiin myös, mutta ei siis ole minulle sukua kuin avioliiton kautta, eli valkolaisten kannalta pukeutumista mietin.
Sainkin asiallisia vastauksia, kiitos, täytyy vanhimmalle pojalle puku käydä kuitenkin ostamassa.
Miehen mielestä tuo vaatetus olisi ollut hyvä, mutta hänen juuret ovatkin ihan eri seudulla kuin meidän kummallisen ja muodollisen suvun....[/QUOTE]

Jos sinulla on vielä aikaa, kysele pukua lainaan tutuilta. Meillä lainataan sukulaisten kesken paljon juhlavaatteita, nimenomaan poikien pukuja, kun niille on käyttöä vain muutaman kerran vuodessa ja lapset kasvavat niin nopeasti niistä uloskin...

Yhteistyössä