Hae Anna.fi-sivustolta

Hautapaikasta luopuminen

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Tuhkaksi, 20.06.2016.

1. Pirjukka Vierailija

Täh, mitä? Missä kasvivalinnoissa?

2. halloota hei Vierailija

niiden joita sinä käyt kastelemassa koska seurakuntapuutarhurisi ei ole hommannut hautausmaalleen sadettajia.

3. voihan järki Vierailija

Kumma kun kaupunginpuutarhurikaan ei ole niitä hankkinut kun täällä jokapäivä melkein kaupungin ukot hoitaa puistojen istutuksia?

4. kausityöntekijä Vierailija

Minusta on halventavaa käyttää kaupungin työntekijöistä nimitystä kaupungin ukko!
    Minä en ole kaupungin ukko (olen nainen), enkä kaupungin akka.
    Esim. viime kesänä (2015) Helsinki palkkasi 300 nuorta, poikia ja tyttöjä, kesätöihin siistimään puistoja. Me teemme joka päivä työtä sinun ja muiden kaupunkilaisten hyväksi, pidämme kaupunkikuvan siistinä, emmekä ansaitse ukottelua emmekä akoittelua sen vuoksi.

Tämän lisäksi tiedoksenne: monilla istutusalueilla kasteluvesi menee ihmissilmän näkymättömissä maan pinnan alla kastelulinjastoissa suoraan kukkaistutusten altakatselujärjestelmiin, lisäksi on automatisoituja tihkukastelujärjestelmiä pensaiden ja puiden juurella.

5. huh huh Vierailija

Ei vaan ole stadissakaan niitä. Kun sinä tykkäät tuosta numeerisesta tiedosta (olen huomannut) niin vuonna 2006 oli jumalaton kuivuus, eikä siellä kasteltu mitään, puut meinasi tuhoutua, eikä edes mummot saaneet niitä mennä kastelemaan, koska se oli kielletty. Ja ukko on ihan murresana, turha siitä on hernettä anukseen vetää.

6. tarkkuutta Vierailija

No voisi olla melkoisen vaikeaa saada hautausmaalla ne kastelulinjat kulkemaan istutusten alla haudoilla. Sillä haudoistahan tässä on puhuttu. Tai ainakin aloitus liittyy juuri hautoihin. Niitä hautoja kun aina silloin täälöin auotaan, kun niihin lisäillään niitä entisiä seurakuntalaisia.

Eikä muuten ainakaan minun kotipaikkakunnallani, kaupunki tämäkin, ole mitään kastelulinjastoja kukkien tai muiden istutusten alla, vaan ihan kaupungin työntekjät roudaa veden traktorilla ja siitä korottavat istutuksille. Ja meillä on todella kauniit ja hyvinhoidetut istutukset.

7. hilariusorava Vierailija

joutessani ja uteliaisuuttani googletin:

Helsingin Seurakuntayhtymän kaikilla hautausmailla on automaattiset kastelujärjstelmät, en tiedä kuuluuko joku Ruskeasanta Helsinkiin, mutta sielläkin on, Lahden ja Heinolan hautausmailta löytyy, joku Iitin Vuolenkoski missähän sekin on siellä on, Haminassa, Porvoossa, Riihimäen hautausmaalla on näköjään tänä kesänä maanalaisen kastelujärjestelmän laajennus, Espoon seurakunnan hautausmailta löytyy automaattiset vedenheittosysteemit, jollain Mormoonikirkollakin on sellaiset omassa puistossaan tai hautausmaallaan, Pusula joku pieni käpykylä? oli otettu käyttöön kastelujärjestelmä hautausmaalle, Kotka-Kymillä oli kaikilla hautausmailla automaattiset, jossain Sääksmäellä suunniteltiin automaattikastelujärjestelmää v.2105, Kuopion Väinölänniemen hautausmaa ja joku kirkon viereinen urheilukenttä, en käsitä miten ne edes liittyy yhteen, mutta niitä oli uudistettu automaattisilla kastelujärjestelmillä .... jne...

jos googlea uskoo, niin onhan noita näköjään käytössä yleisesti.

8. huh huh Vierailija

Jaa, välillä puhutaan hautausmaista välillä kaupungin istutuksista. En kyllä ole stadissa törmännyt automaattisiin kastelujärjestelmiin puistoissa,mutta voihan niitä olla kun on pieniä puistoja joka kaupunginosassa. Ainakin Finlandiapuisto kuivui aivan keltaiseksi silloin kuivana kesänä. Sinänsä outoa koska tavallaan kyse stadin paraatipaikoista. Hautausmaalla on Honkiksella muistaakseni kastelujärjestelmä, mutta se vaan ruikkii sinne haudoille, itse käymme sen kastelemassa kunnolla.

9. Pirjukka Vierailija

Sinulle "Halloota hei." Ei minun mitään kasveja tarvitse hautausmaalla käydä kastelemassa. Ei mulla ole hautausmaalla kuin yksi hauta, jolla joskus käyn, eikä sen kasvit ja hoito ole mun vastuulla. Oletko jotenkin sekaisin?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri