[QUOTE="kaija";25484980]Tosissaanko 10 vuotiasta pitäisi vahtia jossain laivan leikkihuoneessa? voi hyvää päivää...[/QUOTE]
Samaa mieltä olen. Ja tuo, että mummo ja pappa oli vienyt lapsen leikkihuoneeseen, siis lapset vastanneet etteivät tiedä missä ne on. Niin nimenomaan vanhan kansan tervejärkiset ja hössöttämättömät ihmiset ovat toimineet kuten muinoin varmasti omienkin lastensa kanssa eli jättänyt hyysäämisen ja kyttäämisen vähälle, antanut lasten olla lapsia ja rauhassa ja leikkiä. Karmaiseva ajatus että omat vanhempani olisivat kytänneet laivan leikkihuoneessa leikkejäni, en varmastikaan olisi "kehdannut" leikkiä kun kuuntelevat vieressä. Ja nämä hössöttäjät varmasti (voin kuvitella sieluni silmin) puuttuisivatkin leikkeihin "Hyi älkää leikkikö tuollaisia, noin ei saa puhua, kuulitko Nico-Petteri, leiki nyt sillä ponilla ja ole hiljempaa äläkä vain riehukkaan yhtään."
Nimenomaan uusimmassa kaksplussassa lukee että nujuaminen ja riehuminen kuuluu terveen lapsen leikkimistyyliin ja sitä on saatava tehdä. En nyt tietenkään tarkoita esimerkiksi toisten lasten hakkaamista!
Kyltissäkö luki että leikkiminen on vanhempien VASTUULLA. Ei tainnut lukea, että lapsia ei saa jättää sinne keskenään?
Miksei sitten a.p voinut sanoa sille 10v isolle lapselle mitään, kyllä minä ainakin kehtaan sanoa ja puolustaa omia lapsiani jos kerta paikalla olen. Uskallan myös puolustaa toisten lapsia. Ei tarvitse sitten suu auki kyylätä että voivoi kun tuo tekee väärin ja tulla tänne kirjoittelemaan myöhemmin että kun siellä riehui joku penikka ja täysin vanhempien syytä tällainen, olisi pitänyt olla metrin säteellä kokoajan 10v isosta loikosta! hei halloo.