Hävetkää vanhemmat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiking line
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wiking line

Vieras
HÄVETKÄÄ vanhemmat jotkä jätätte lapsenne vahtimatta risteilyllä leikkihuoneeseen ja lähdette itse humputtelemaan tai ravintolaan istumaan! Risteilyllä (kuten kaikissa muissakin paikoissa) teidän tulee vahtia lapsianne! Miten iki päivänä kehtaatte/voitte uskaltaa jättää lapsenne yksin risteilyllä leikkihuoneeseen?! Oli erittäin surulllinen näky!

[QUOTE="tirlittan";25483707]Tasi olla puhe niistä vanhemmista, jotka lähtevät muualle kuin sinne kahvilaan ikkunan taakse.
Ei Turun laivoilla vanhempi edes mahdu sinne pallomerihuoneeseen.[/QUOTE]
...tai lähdette itse ravintolaan istumaan.

Ei mulla aina näköyhteyttä ole. Mutta lapset tietää missä mä olen, eivätkä lähde minnekään. Toinen hengaa Wii-huoneessa ja toinen piirtää leikkihuoneessa. Mä istun jossain päin kahvilaa tai käyn vaikka kaupassa.

Tottakai istuin vieressä vahtimassa kun lapset oli taaperoita, enää ei ole siihen tarvetta.

Ei mulla aina näköyhteyttä ole. Mutta lapset tietää missä mä olen, eivätkä lähde minnekään. Toinen hengaa Wii-huoneessa ja toinen piirtää leikkihuoneessa. Mä istun jossain päin kahvilaa tai käyn vaikka kaupassa.

Tottakai istuin vieressä vahtimassa kun lapset oli taaperoita, enää ei ole siihen tarvetta.

Jep näin. Eipä mekään baariin juostu. Käveltiin kattelemassa laivan menoa, jne.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Tiedän mitä tarkoitat. Ei varmaan ollut kyse nyt kouluikäisistä lapsista. Monesti näkee n. 3-5-vuotiaita yksin leikkimässä ja joskus tätä pienempiäkin tai sitten niitä on laitettu vahtimaan joku 10-vuotias isosisko/-veli jota ei vähempää voisi kiinnostaa jos "meidän Maija" vähän muksii toisia lapsia kumoon ja vie lelut käsistä!

Te vanhemmat olette vastuussa niistä pienokaisistanne siellä! Samanlaista meno on tosin leikkipuistoissakin, äidit (myös isät) suu vaahdossa juoruamassa hiekkalaatikon reunalla, kun lapset lähes käsirysyssä ja mihinkään huonoon käytökseen ei puututa vaan käännetään asioille selkä. Näin sitä kasvatetaaan tulevaa uutta sukupolvea tänne Suomeen, oppiipahan lapsi että ainoastaan kyynärpäätaktiikalla täällä pärjää!

Itse en edes uskaltaisi laivalla jättää yksinään alle kouluikäistä (tai alle 8-vuotiastakaan), laivallaKIN kun liikkuu ties mitä hörhöjä ja pedofiilejä.

Mennäänki joku kerta yhessä laivalle aiheuttamaan pahennusta!

PEEÄS, tuutko kaffelle illalla? Vaikket kaffetta juokaan, mut voi silti kaffella käydä.

t. Naima S.

[QUOTE="Vieras";25483987]Mennäänki joku kerta yhessä laivalle aiheuttamaan pahennusta!

PEEÄS, tuutko kaffelle illalla? Vaikket kaffetta juokaan, mut voi silti kaffella käydä.

t. Naima S.[/QUOTE]
Joo! Sekä laivareissulle että kaffelle. Jätän lapset siksi aikaa heitteille :cool:

Onko todellakin totta, että siellä jätettäs lapset hyttiin yöksi yksinään ja vanhemmat menis ryyppäämään ravintoloihin? Puol tuttu väitti mulle näin et on kuulemma ihan yleinen tapa?:o

ne pahimpia siellä on! Riehuu lasten leikkipaikoissa kuin mielipuolet, välittämättä pienistä lapsista. Etuilee pieniä lapsia jonoissa, eikä noudata sääntöjä. Viimeksi, kun kaatoivat meidän 1,5-vuotiaan nurin riehuessaan, oli pakko hakee siihen laivan henkilökuntaa laittamaan niitä ojennukseen, kun eivät uskoneet minua, kun pyysin varomaan meidän lasta! Kurittomia paskiaisia oli laivan leikkipaikat täynnä ja mitä ala-aste ikäiset edes tuollaisissa paikoissa tekevät, missä on pienille lapsille tarkoitettuja leluja.

no mitä siellä sitten voi sattua että pitäisi olla kädestä pitämässä kiinni kun lapsi leikkii? ai pitäisikö siellä olla karjumassa jos lapsi erehtyy ottamaan toiselta lelun? en minä voi päiväkotiinkaan mennä koko päiväksi vahtimaan, eivät muuten hoitajatkaan vahdi lapsia kokoaikaa, siksihän päiväkodissa sattuukin joskus riitoja. se on tätä elämää ja lasten täytyy myös sellaista oppia. ei noita asioita voi sulkea heiltä pois ja istua tönöttää vieressä kokoajan kun lapsi leikkii.
en olisi itsekkään halunnut lapsena että äiti vahtii kokoajan vieressä. ei ole turhaan sanottu että leikki on lapsen työ, sen kautta opitaan monia asioita.
tottakai jos kyseessä on joku hoplop niin lasta pitää vahtia kokoajan koska siellä riehutaan ja siellä voi vaikka pudota jostain laitteesta.

Laivan leikkipaikan seinällä ohjeissa lukee "lapset leikkivät vanhempien vastuulla" Eräs poika kävi muiden kimppuun siellä ja hänen vanhempansa olivat jossain ihan muualla kun pitämässä lastansa silmällä. poika oli noin 10v. Leikkipaikalla on myös pieniä lapsia ja oli tosi pelottavaa kun tää yksi meni siellä miten sattui. Sitten yksi sisaruspari joka riehui aknss asiellä ja kävi tönimään ja repimään muita lapsia, kysyin missä heidän vanhempansa ovat "isä toi meidät satamaan autolla" tyttö vastasi. "me ei tiedetä missä meidän mummo ja pappa on" Mikä ihme pakottaa ottamaan lapsia mukaan laivalle ellei njiitä jaksa pitää siellä silmällä? mitä jso joku hullu nappaa kainaloon ja heittää laidan yli?

Juuri muutama viikko sitten täällä kysyttiin ohjeita miten toimia jos pitää perhe harhauttaa laivalla ja lähteä jonnekin nusaisemaan samaan aikaan risteilevän avioliiton ulkoisen ihmissuhteensa kanssa ja kaikki tarjosivat vaihtoehdoksi sitä, että lapset ja mahdollinen oma puoliso jätetään leikkihuoneeseen.

Että ne on niiden lasten vanhemmat harrastamassa seksiä salarakkaittensa kanssa jossakin laivan lukemattomista vessoista.

[QUOTE="kaija";25484980]Tosissaanko 10 vuotiasta pitäisi vahtia jossain laivan leikkihuoneessa? voi hyvää päivää...[/QUOTE]

Samaa mieltä olen. Ja tuo, että mummo ja pappa oli vienyt lapsen leikkihuoneeseen, siis lapset vastanneet etteivät tiedä missä ne on. Niin nimenomaan vanhan kansan tervejärkiset ja hössöttämättömät ihmiset ovat toimineet kuten muinoin varmasti omienkin lastensa kanssa eli jättänyt hyysäämisen ja kyttäämisen vähälle, antanut lasten olla lapsia ja rauhassa ja leikkiä. Karmaiseva ajatus että omat vanhempani olisivat kytänneet laivan leikkihuoneessa leikkejäni, en varmastikaan olisi "kehdannut" leikkiä kun kuuntelevat vieressä. Ja nämä hössöttäjät varmasti (voin kuvitella sieluni silmin) puuttuisivatkin leikkeihin "Hyi älkää leikkikö tuollaisia, noin ei saa puhua, kuulitko Nico-Petteri, leiki nyt sillä ponilla ja ole hiljempaa äläkä vain riehukkaan yhtään."

Nimenomaan uusimmassa kaksplussassa lukee että nujuaminen ja riehuminen kuuluu terveen lapsen leikkimistyyliin ja sitä on saatava tehdä. En nyt tietenkään tarkoita esimerkiksi toisten lasten hakkaamista!

Kyltissäkö luki että leikkiminen on vanhempien VASTUULLA. Ei tainnut lukea, että lapsia ei saa jättää sinne keskenään?
Miksei sitten a.p voinut sanoa sille 10v isolle lapselle mitään, kyllä minä ainakin kehtaan sanoa ja puolustaa omia lapsiani jos kerta paikalla olen. Uskallan myös puolustaa toisten lapsia. Ei tarvitse sitten suu auki kyylätä että voivoi kun tuo tekee väärin ja tulla tänne kirjoittelemaan myöhemmin että kun siellä riehui joku penikka ja täysin vanhempien syytä tällainen, olisi pitänyt olla metrin säteellä kokoajan 10v isosta loikosta! hei halloo.

Mitä ne 10-vuotiaat edes enää tekevät niissä leikkihuoneissa? PELIhuoneissa (WII yms) ymmärrän kyllä, mutta ne leikkipaikathan on tarkoitettu lähinnä pikkulapsille. Pallomeressäkin ikäraja muistaakseni 8 vuotta...

Vaikkeivät vanhemmat enää 10-vuotiaiden perään katso, niin ainakin voisvat sen verran lapsensa kasvattaa ja sanoa, että sinne pallomereen ei ole enää mitään asiaa kun olette liian vanhoja sinne. Se että 10-vuotias riehuu 2-vuotiaiden joukossa kertoo aika huolestuttavasti sen lapsen älytason, eli ADHD tai joku white trashin kasvattama - kyllä tuon ikäinen jo tietää miten pikkulasten kanssa ollaan, jo eskari-ikäiset ja sitä nuoremmatkin ymmärtää että "vauvoja pitää varoa, ettei satuta niitä".
.
Vai onko minulla sattunut olemaan vain harvinaisen kiltit ja hyvin kasvatetut lapset, jotka ymmärtävät sääntöjä?

Me oltiin viime kesänä laivalla ja siellä pienten lasten palllomeressä oli hiukan isompi poika, ehkä 5 tai 6 vuotias. Heitteli palloilla muita ja tosi kovaa, etuili jonossa, töni muita ym. Mutta vaikka kuinka monta kertaa sanottiin, niin ei mitään tehoa ollut... :/ En osaa sanoa, että oliko poika suomalainen vai jonkun muun maalainen. Mentiin ihan viereen ja sanottiin ei. Sitten jossain vaiheessa pojan äiti tuli ja kiskas sen pojan sieltä mukaansa... Että ei kai se omena niin kauas tuossa tapauksessa ollut pudonnut... Tuntu tosiaan kurjalta muiden lasten puolesta, kun eivät uskaltaneet kaikki sinne pallomereen mennä. Olis kyllä kiva, jos niistä lapsista pidettäs huolta!

Yhteistyössä