Hae Anna.fi-sivustolta

Havupuu-uute?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Atopia, 20.04.2006.

1. Atopia Vierailija

Oletteko käyttäneet? Lähinnä kiinnostaa tablettimuodossa oleva versio, kun sille juomalle ei ole oikein tilaa jääkaapissa eikä sitä jaksa sellaisia määriä kotiin edes kantaa kuin mitä pitäisi.

2. cannon Vierailija

Jossain kuluttajaviraston (tms) sivuilla oli tutkittu tuo juoma labrassa ja tulos: sisältää johtovettä ja pieniä määriä kivennäisiä!

3. mulla auttoi Vierailija

Juomasta en tiedä mutta minulla ainakin on auttanut
    Pycnogenol tabletit. Olen työssä jossa istun lähes
    koko päivän ja nilkat alkoi olla aika turvoksissa päivän
    jälkeen.
    Nyt olen ottanut 1 tbl päivässä eikä jalat ole enää
    turvoksissa. Luontaistuotekaupassa sanottiin että
    aluksi ottaa 2 tbl päivässä, ja parin viikon jälkeen 1 per/pv.
    Auttaa ainakin minulla.

4. hmmh Vierailija

Missäköhän tuon tutkimustuloksen voisi nähdä? Vaikea uskoa ettei se juoma sisältäisi kunnon aineita; ainakin siihen on jostakin tekaistu tumman punaruskea väri ja aivan karmiva karvas vanhva Hirveä maku! Tulisiko se kivennäisistä....?

5. Thunder in the east Vierailija

Maistuu kuitenkin männyltä eikä vedelta,tottakai suurin osa on vettä.

6. Juon pullon päivässä havua ja ei tarvitse kuin perusvoidetta iholle.Olen käyttänyt protopiccia yms kortisoneja 40 vuotta, ihan suotta.suosittelen.Kalliiksihan se käy, mutta jos haluaa terveyttä niin siitä vaan.Ostaa suoraan tehtaalta 5 eukkaa pullo.Minulla on keskimääräistä vaikeampi atopia.Kasvot ja kaula aina punaisena ja raavituttanut.Nyt no broplem.

7. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kokeile myös goji-marjoja:

Goji-marjoja pidetään maailman ravinteikkaimpana hedelmänä, ja niissä on lukuisia erilaisia ravintoaineita. Ne sisältävät 21 eri mineraalia, mm. rautaa, kalsiumia, kaliumia, kromia, kuparia, mangaania, magnesiumia, natriumia, seleeniä, fosforia ja sinkkiä.

Lisäksi niissä on runsaasti antioksidantteja, vitamiineja ja kivennäisaineita. Goji-marjoissa on 500 kertaa enemmän C-vitamiinia kuin appelsiineissa ja 12 kertaa enemmän proteiinia kuin omenoissa ja mansikoissa. Lisäksi marjat sisältävät 18 aminohappoa sekä vitamiineja A, B1, B2, B6 ja E.

Betakaroteenia niissä on enemmän kuin porkkanoissa. Goji-sana tarkoittaa 'iloista', ja sanotaan, että jos syöt niitä aamulla, olet iloinen koko loppupäivän! Goji-marja sisältää enemmän antioksidantteja kuin mikään muu hedelmä.

Myydään ainakin Prismassa.

8. kiinnostunut lukija Vierailija

Havupuu-uutejuoma elvyttää ihmisen elimistön taistelemaan eri sairauksia vastaan niin,että sitä se "parantaminen" on. Juoma on asiallisesti tutkittu Turun yliopistossa ja todettu sisältävän runsaasti antioksidantteja ja VTT:ssa todettu sen sisältävän runsaasti kivennäis- ja hivenaineita (yli 40). Mikähän se cannonin maitsema labra oikein oli?
    Sitten netistä eri hakusanoilla (sairaus, juoman nimi) löytyy paranemiskertomuksia.

9. -mehulinko Vierailija

Laitatko vielä lähdeviitteet, niin nähdään puhutko totta vai puppendaalia?

10. havupuusta... Vierailija

Hapupuu-uutejuomassa on paljon antioksidantteja ja sillä sitä mainostetaankin.

Antioksidantteja on myös lukemattomissa muissa luonnon ruuissa eli hedelmät, marjat ja kasvikset.

Kotimaiset tietysti parhaimpia.

Ja atopiaan auttaa D-vitamiini.

Lukekaan artikkeli sivun lopusta. Ja on vissiin ensimmäinen tolosen artikkeli, jossa ei mainosta omia pilsujaan vaikka kyllä sivussa pieni kalaöljymainos on. Hänen kalaöljynsä D-vitamiini on hyttysen pieru siinä määrin, mitä D-vitamiinia oikeasti ihmiset talvisaikaan tarvitsevat ja hänen kalaöljynsä aivan törkeen kallis ja liian käsitelty (sivuvaikutukset).

http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1099

11. samaa narinaa Vierailija

Onko kukaan löytänyt juttua, jossa kaveri ei purkaisi omaa vuosikymmenten katkeruuttaan ja kehua retostaisi omaa erinomaisuuttaan?

12. kiinnostunut lukija Vierailija

www.ravintorengas.fi/tutkimus

13. mehulinko - Vierailija

Tänks. Eli ei ollut mitään näyttöä, että Havupuu-uutejuoma elvyttää ihmisen elimistön taistelemaan eri sairauksia vastaan. Eikö yksikään ihminen suostunut vapaaehtoisesti juomaan ihmemehua?

14. Skorppari5 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Halvimmalla saa uutetta kun kerää keväällä kuusen kerkät 10 litraan kattilaan, täyteen.
    Täyttää vedellä reunoja myöten ja kiehuttaa ne vaaleaksi.
    Siilaa ja laittaa sekaan puolikioa fariinisokeria ja kilo hienoa.
    Laittaa kiehuvaksi ja kiehuvana lasipulloihin sekä päälle kumi tutit.
    minulla kellarissa säilynyt aina 2-3 vuotta.
    Hyvä flunssalääke sekä moneen moneen muuhun.

15. ei vaikutusta Vierailija

Nuhakuumeen kestoa lyhentävää lääkettä ei vielä ole tiettävästi olemassa. Varmaan havujuoman moni muu käyttökohde on samalla tavalla yhtä tyhjän kanssa.

16. kuusta Vierailija

Itse olen käyttänyt näitä keväisin auttamaan siitepölyallergian oireita. Ovat auttaneet.

17. kiinnostunut lukija Vierailija

Etsi itse ravintorengas.fi sivulta linkit. En enää viisi taivuttaa rautalangasta.

18. ei vielä mitään Vierailija

Linkit löytyivät kyllä, mutta eipä niissä ollut mitään tutkimusta juoman vaikutuksista minkään sairauden hoidossa. Edes kenellekään ihmiselle ei ollut mehua annettu. Eikä puhettakaan, että olisi julkaistu mitään vertaisarviotua tutkimusta. Jäädäänpä odottelemaan, koska sitä näyttöä aletaan hankkimaan.

19. Kaikki varmaan on aistinnu jossain muodossa havupuun tuoksua, luonnossa tai sitten esim. joulun aikaan joulukuusen tuoksun ja varmaankin olette huomanneet tämän pelkän aistimuksen tuottaman hyvän olon ja jollaintapaa elvyttävän tunteen.
    Jos pelkkä haju antaa hyvää oloa ja piristää mieltä ja kehoa niin eikö olekkin mitä luultavimpaa että nauttiminen sisäisetikin on terveydelle hyväksi.
    Lapsena syötiin kuusenkerkkiä, niitä uusia pieniä vihreitä alkuja joita kasvaa vanhan havun päässä aina keväällä. Ei ollut silloin nuhaa ei yskää.

20. marjat on meillä Vierailija

metsät ja tori täynnä kotimaisia marjoja, joissa runsaasti ravinteitaja antioksidantteja

21. Valitettavasti myös ennen vanhaan oli nuhaa ja yskää. Naamat räässä kuljettiin, keuhkotautisten hinkuna ja tuberkuloottisten ryskiminen raikasi. Allergikot nääntyivät heinäpelloilla, pölyssä ja metsissä silmät vuotaen ja nenät verissä. Kun vauvan kapalosta lakkasi yskintä, niin tiesi, että taas oli yksi piltti lähtenyt Tuonelaan.

22. Voi kultsu pieni Vierailija

Voi kultsu pieni, eihän suomessa mikään elintarvikkeeksi luokiteltu tuote saa tuottaa terveyttä, etkö Sinä sitä jo tiedä? Sehän on lain kirjain, joka niin määrää.

23. paranoiaa Vierailija

Ja koska tällaista lakia ei lakikirjasta löydy, niin kaikki todisteet on hävitetty eli kyseessä on salaliitto.

24. Mihin sulta nyt mitään on hävitetty? kyllä minä olen niitä tutkimuksia lukenut. Ehkä pitäis sinunkin olla vähän valveutuneemipi kansalainen.

25. mikä laki Vierailija

Mulle ainakin jäi vähän epäselväksi, mistä laista 'voi kultsu pieni' kirjoittaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri